Ni som tog Amatörlicens i Landskrona/Knutstorp!

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Har ni fått licensen? Min har inte synts till.
Eva garanterade ju att den skulle komma i god tid. Vill mest kolla ifall bara jag är bortglömd... :(

Jag har inte heller fått den än... Men det är väl på väg. Vi är nog några stycken som tagit licens i vår i Sverige.

Tweetie skrev:
Jag har inte heller fått den än... Men det är väl på väg. Vi är nog några stycken som tagit licens i vår i Sverige.

Var inte du på Anderstorp? Skulle inte du ha B-licens?

jo, men eftersom inte min gathoj blir såld så får jag väl köra på amatörlicens i år. På så sätt blir det lite köra i år iaf.

Är nog oxå rätt nyttig träning och inga höga krav. Dock lite orolig över att blandningen på dos körförnuft och förmåga är rätt stor... Men det får jag väl se och upptäcka på banan :)

Har nog inte jättemycket tid över i sommar när vi ska flytta och så...

Kan meddela att vi som körde på Anderstorp fick vänta i 40 minuter på vårat färdigställda licenskort :arsele

Men varför inte ringa o kolla?

AleX skrev:
Kan meddela att vi som körde på Anderstorp fick vänta i 40 minuter på vårat färdigställda licenskort :arsele

Men varför inte ringa o kolla?

Detta svar fick jag av Eva:

blanketterna är ivägskickade till Svemo.

Jag har fått svar ifrån Eva.

"Du är välkommen att köra, jag har pratat med Svemo, förmodligen är de hos Er imorgon, om ni inte hinner
lösa ut dem är det Ok att köra ändå. Vi vet är de är på gång."

Så det är bara att massa sig upp o köra! :tummenupp

Tweetie skrev:
jo, men eftersom inte min gathoj blir såld så får jag väl köra på amatörlicens i år. På så sätt blir det lite köra i år iaf.

Är nog oxå rätt nyttig träning och inga höga krav. Dock lite orolig över att blandningen på dos körförnuft och förmåga är rätt stor... Men det får jag väl se och upptäcka på banan :)

Har nog inte jättemycket tid över i sommar när vi ska flytta och så...

Det löser sig säkert! Du har ju kört på banan innan så det är säkert inga problem!

Tweetie skrev:
Fick inbetalningskort idag, men inte kortet.... hmmm....

Klart ni måste betala för att få licensen. Doh!!

Sen finns en annan liten hake. Ni som tar ut en amatörlicens som första licens kommer förmodligen att få problem med att byta den till en B-licens senare. Tror amatörlicensen klassas precis som classic, och då måste man gå om kursen för att få ut en licens med högre status, dvs en riktig B-licens.

EazyLiving skrev:
....

Sen finns en annan liten hake. Ni som tar ut en amatörlicens som första licens kommer förmodligen att få problem med att byta den till en B-licens senare. Tror amatörlicensen klassas precis som classic, och då måste man gå om kursen för att få ut en licens med högre status, dvs en riktig B-licens.

Funkar inte uppgraderingen om man har ett giltigt kursintyg + amatörlicens? Det borde det väl göra eftersom kursen är giltig i 5(?) år?

EazyLiving skrev:

:tungan fattar jag oxå att man ska betala, jag trodde bara att man fick inbet-kort och licens i samma brev, men men....

Problemet med att inte kunna ta ut b-licens kommer nog inte uppstå för mig eftersom jag var med på b-licens kursen i a-torp. Löser dock ut amatörlicens pga att jag inte får min gathoj såld och kommer att köra med den.

EazyLiving skrev:

Jag frågade om just det o det löser sig om man flirtar lite med Lodnert...
Dessutom är ju teorin samma, så det är bara uppkörningen som skulle behövas göras om isf, inte hela kursen.

Chrille skrev:
Funkar inte uppgraderingen om man har ett giltigt kursintyg + amatörlicens? Det borde det väl göra eftersom kursen är giltig i 5(?) år?

Är en licenskurs giltig i 5 år om man inte löser ut licensen??? Tar licens i sommar men börjar nog inte tävla riktigt ännu.

Mvh Sleven.

sleven skrev:
Är en licenskurs giltig i 5 år om man inte löser ut licensen??? Tar licens i sommar men börjar nog inte tävla riktigt ännu.

Mvh Sleven.
Du behöver inte tävla för att ha nytta av licensen...

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026