Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag ligger på trean hela varvet, det är juh jobbigt att växla-Z- skrev:Nya banan är verkligen stört skön!
Den nya snabba ~180° kurvan är klurig att hitta ett bra spår igenom, men det kommer väl så småningom.
Banan känns betydligt större nu![]()
Alltså även det gamla passar in bättre.
Måste bara vända växlarna nu så att man enklare kan acca ut på startrakan utan att fumla runt med foten.
Bingo skrev:Inte min typ av bana. När man kört Anderstorp på lördagen och sedan kommer till Sturup på söndagen så blir skillnaden chockerande. Men det gäller väl som alltid att hitta flytet innan man kan börja gilla den. Nån i grön grön grupp som vill byta till röd eller vit nästa gång?![]()
Stortill asfaltsläggarna dock. Asfalten var rejält ojämn på nya partiet.
GSXR1100R skrev:Jag ligger på trean hela varvet, det är juh jobbigt att växla![]()
micke.a skrev:Mina däck blev uppätna![]()
anol skrev:Även lite svårt att veta hur mycket bana man har kvar när man skall gasa sig ur grytan på kruva 1, man ser inte var rakan börjar för krönet, förstår nu varför så många DTC-bilar var av där.
Jag har inget drag under 9K, men jag har drevat så att den ligger mellan 9-13K på trean hela varvet.-Z- skrev:Jo, du har nog lite fler hästar och drag än vad jag har. Jag måste få lite snurr på sakerna för att ta mig framåt.![]()
Annars får jag nog hoppa av och putta på.
Dessutom är det kul att "slirkoppla" däcket mot asfalten ibland vid nedväxlingen![]()
GSXR1100R skrev:Jag har inget drag under 9K, men jag har drevat så att den ligger mellan 9-13K på trean hela varvet.
-Z- skrev:Jag funderade på att dreva om på lilla banan, men tycker nog det funkar bra nu, så jag behåller det nog som det är.
Alla lemmar behöver ju tränas lite![]()
Kurvmakaren skrev:Din hoj hade nog blivit ännu piggare om du drevat om den så du får ännu mer acc och lägre toppfart.
Du har rätt attityd, man ska ha kul på banan-Z- skrev:Jo, sant. Jag kände behovet innan, men på nya banan hamnar jag mer rätt i varvet på tvåan, så jag har tillräckligt drag ut ur kurvorna.
Enda stället det blir lite segt är den kvarvarande hårnålen. Jag får nog känna lite på det några gånger tilll. Toppfarten har jag ändå ingen nytta av.
Min hoj behöver nog ny motor, nytt chassie och en ny förare för att bli snabbare.
Men det gör inget! Huvudsaken är att jag har kul, och det har jag!!!![]()
Tack vare SSEMSE
![]()
Man måste gå på mjukare med gasen, kör man digitalt så tuggar det däck.Nappe skrev:Hade samma probs med mitt bakdäck som anol men med andra inställningar o tryck
Var har du varit o kört? Mitt stålstaket till hoj hade inga problem med några ojämnheter faktiskt...Bingo skrev:Stortill asfaltsläggarna dock. Asfalten var rejält ojämn på nya partiet.
det är ju som att köra scooterGSXR1100R skrev:Jag ligger på trean hela varvet, det är juh jobbigt att växla![]()
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |