Ni som äger en kawasaki Z750

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Har ni några synpunkter på denna hoj vad är dåligt vad är bra, är ni nöjda med era hojjar?

Va sugen på en motard från början men när jag såg denna blev jag helt såld tycker den ser rå ut men är den rolig att äga?

snakerider skrev:
Har ni några synpunkter på denna hoj vad är dåligt vad är bra, är ni nöjda med era hojjar?

Va sugen på en motard från början men när jag såg denna blev jag helt såld tycker den ser rå ut men är den rolig att äga?

Dyr i alla fall eftersom den klassar in i 7:ans försäkring. Kanske ska titta på Z1000 istället?

Jag har bara provkört en sådan en längre sträcka och jag gillade den starkt!! Men premien är ju helt kass :( Om Kawa skaffar en märkesförsäkring och man kan förs Z750 för en vettig summa kommer jag vara den första som köper :rock

Kanontrevlig hoj men den helnakna kommer aldrig att bli någon hit här i Sverige pga den ligger i klass 7. Vad jag vet så har den sålt ruggigt dåligt hittills.

Kanske kolla på speed four med triumphförsäkring
Spöade kawa z750 i test. Men jag har inte kört nån z750 så det kanske inte stämmer men speed four är kanon.

För dryga året sedan var jag inne på Z750 också, men försäkringen sänkte hela grejen.

Landade på nått bättre istället: S3 ;)

Z750

Hej! Jag kör runt på min Z750! Är en helt sjukt ball hoj, lagom tung för 110 hk, jag är sååå nöjd. Köpte en svart tidigare i år!

Jag har en Z 750-04. Jag är sjukt nöjd, roligare hoj får man leta efter. Extremt smidig i stadstrafik, busig som få på landsväg och härlig på kurviga vägar. Betydligt mer tryck i motorn än vad jag hade trott, Jag kan starkt rekommendera den. Kööööp!

Last edited:
Alltså, här på SH har verkligen trådar en förmåga att flyta upp som sjölik efter ett år eller två... :rolleyes: fast det visar väl bara att folk är flitiga med att använda sökfunktionen. :)

Tillbaka till Z750 så är det fan en grym hoj. Dessutom verkar den vara riktigt ovanlig oxå vilket gör saken ännu bättre. Borde kanske starta en Z750 tråd där jag och de andra fem (typ) som äger en Z750 i Sverige kan sitta och stryka oss själva medhårs...

Bananhjärna skrev:
2394303 Alltså, här på SH har verkligen trådar en förmåga att flyta upp som sjölik efter ett år eller två... :rolleyes: fast det visar väl bara att folk är flitiga med att använda sökfunktionen. :)

Tillbaka till Z750 så är det fan en grym hoj. Dessutom verkar den vara riktigt ovanlig oxå vilket gör saken ännu bättre. Borde kanske starta en Z750 tråd där jag och de andra fem (typ) som äger en Z750 i Sverige kan sitta och stryka oss själva medhårs...

Låter som en sjukt bra plan! Vore helt perfekt för mig som inte skruvat nåt utan bara rullat runt i sommar.
Det som skulle göra hojen lite fetare är ett fetare slipon

Jag har ett slipon på min hoj. Ett GPR, låter grymt häftigt, svårt att säga om det ger mer effekt, men det låter varje fall som om den går dubbelt så fort:tummenupp

Slip-on ja... Fast jag tycker det är ganska coolt att ha en hoj som går som satan men inte låter mer än en otrimmad moped. (Säger jag för att jag är för fattig för att köpa nått...)

tikki skrev:
2394426 Jag har ett slipon på min hoj. Ett GPR, låter grymt häftigt, svårt att säga om det ger mer effekt, men det låter varje fall som om den går dubbelt så fort:tummenupp

Vet vilka som är återförsäljare till GPR????

Jag köpte mitt på mcbolaget i Järfälla, en förort till Stockholm. Ta kontakt med dom. Kolla deras hemsida www.mcbolaget.se. Dom kan nog skicka ett till dig, dom har kanonbra service

Min granne hade en sån innan..

När jag körde den kändes det som den var alldeles för mjuk i fjädringen..
Men i övr. var den kanon, får även medhåll av en annan kompis byt/lånade med honom en gång..

Verkar som sagt vara en kanon hoj om man inte är tokseriös banåkare..
Inga kvalitetsproblem heller på tre år.. (2 1/2 då!)

Bananhjärna skrev:
2394303 Borde kanske starta en Z750 tråd där jag och de andra fem (typ) som äger en Z750 i Sverige kan sitta och stryka oss själva medhårs...

Nä´rå, vi är nog mer en 5 personer som har en Z750.. :tummenupp

Har själv en S, dvs med halvkåpan. Har kört 650 mil på den i sommar och är otroligt nöjd! Bra drag, lättsvängd, låter gott även utan slip-on.. enda jag kan klaga på är att man lätt får träsmak då sadeln inte direkt är välstoppad och att den ser lite skum ut i halvkåpeversion.. men, men den är lite mer praktisk så..

Blip skrev:
2394303 Dyr i alla fall eftersom den klassar in i 7:ans försäkring

F.o.m i år så får bjuder Kawasaki på helförsäkringen under 1 år. Du betalar halvförsäkring och dom står för mellanskillnaden. Kostar ca 8.000:- hel/hel för mig i Stockholm..Är visserligen 43 år och har haft kortet sedan 1988.. :rolleyes:

Kolla in på bilsport och mc. Det är de försäkringsbolaget Kawasaki dealat med. Tror dom även klassat ner den till 6..?

Old but fast skrev:
2397535 Nä´rå, vi är nog mer en 5 personer som har en Z750.. :tummenupp

Har själv en S, dvs med halvkåpan. Har kört 650 mil på den i sommar och är otroligt nöjd! Bra drag, lättsvängd, låter gott även utan slip-on.. enda jag kan klaga på är att man lätt får träsmak då sadeln inte direkt är välstoppad och att den ser lite skum ut i halvkåpeversion.. men, men den är lite mer praktisk så..

Hur tycker du det funkar med kåpan? Har den "nakna" varianten och allt över 150 är jävligt jobbigt... Fast jag tycker den är snyggare utan och vill man vara fin får man lida pin, det kostar att ligga på topp... osv osv... ;)

Bananhjärna skrev:
2397608 Hur tycker du det funkar med kåpan? Har den "nakna" varianten och allt över 150 är jävligt jobbigt... Fast jag tycker den är snyggare utan och vill man vara fin får man lida pin, det kostar att ligga på topp... osv osv... ;)

Funkar kanoners med halvkåpan. Vinden ligger i hjälmhöjd, och inget problem att åka undan rejält utan att det känns blåsigt.

Som sagt, inte den vackraste, men är otroligt go att köra! Den nakna är som sagt grymt snygg.. men jag börjar bli gammal och bekväm:rodnar

Bild på min hoj nedan. Bakifrån, med 180-däck, 4-1 systemet och det vita diodlyset så är den i alla fall snygg!

attachment.php

Bifogat

• z750s_small.JPG
    z750s_small.JPG
    31.7 KB · Visningar: 243
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...