fax
Ny medlem
Men det finns nog både bra och dåliga hjälmar inom denna kategori också ? Jag har en Nolan N 11
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
plasten tar ju inte upp smällen så bra, den studsar bara tillbaka sat. medans en glasfiber funkar ung. som deformationszon......Silwer skrev:jo det stämmer nog, jag hade en nolan plast jag med som åkte i asfalten flera ggr, den höll alltid.
Är smällen tillräkligt hård kan jag tänka mig vad som händer med skallen i hjälmen, mina småvurpor var aldrig tilräkligt våldsamma.
skit snyggt :tummenBigKay skrev:Allrajt. Helsvarta för 2K med ett Iridiumvisir... kan de va nåt?
Föresten; hur ser ett Iridiumvisir ut från insidan? vilken färg blir det liksom? En annan fråga; Ser man ögonen/ansiktet på hjälmbäraren igenom visiret, eller blir det som en färgglad spegel?
![]()
Är man en photoshopgud eller vad.![]()
![]()
suomy=helrätt,förb go hjälm till hyfs penning.Har en själv.bikerwoman skrev:SHOEI gör kanonhjälmar,sköna och snygga,bra säkerhet!
För övrigt köpte min son just en SUOMY-hjälm på AVA-mc för halva priset, hade kostat 3900, nu fick han ge 1800... Skitsnygg och mkt. lätt, bra kvalitet.
Bikerwoman
Ravetrancer skrev:[B... i Gbg hade en Nolan plasthjälm på sig. Han avled bla. att hjärnan svullnade upp för mycket.
Jag kollade hans hjälm på olycksplatsen och tänkte hmmmm, vaddå den e ju inte sönder, bara repad juh.....
Tänkte inte så mycket förmodligen, men nån påminnde mig om att just det det som är felet med plast att den går ju fan inte sönder. Englasfiber spricker och tar upp smällen mycket bättre än en plastgrunka.
En tjej som jobbar på Ahlqvist sa att dom hade tatt just en sån Nolanhjälm o dratt den i golvet i butiken, den hade nästan studsat upp i taket och det syntes knappt nåt på hjälmen. Tänk då att man har sin skalle i den hjälmen....... [/B]
triple skrev:Alltså det gäller oss dödliga som dunkar i backen då och då, inte myten från Danmark![]()

|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |