NFL/Amerikansk fotboll/Superbowl-tråden

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jäkligt go match!!! :yoparty Spännande ända in i slutet och de jag hoppades på vann :)

Black Eyed Peas sög dock :D Försöka härma Axl Rose.... :rolleyes: hur tänkte de eg?
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Vad otrevlig du är.
Full eller rövhål?

Varken eller...

Fy fan vilken match! Trodde jag skulle få hjärnblödning när Packers recievers slutade fånga bollar och Roethlisberger kom igång med spelet i början på andra halvlek. Och när dom bara fick field goal på sista driven trodde jag det var kört. Men det gick ju bra ändå! :tummenupp

Jag hade inte klarat av att se Steelers vinna i slutsekunderna igen. Jag hade hoppat från balkongen, ingen tvekan om saken... :näsblod
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Kollade på det extremt dåliga uppträdandet och lite på matchen efter. Fyfan vad meningslöst att kolla på. Spela 2 sekunder, avblåst i 2 minuter, prata och kramas lite, sen spela några sekunder igen osv, osv.. :lol
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Varken eller...

Fy fan vilken match! Trodde jag skulle få hjärnblödning när Packers recievers slutade fånga bollar och Roethlisberger kom igång med spelet i början på andra halvlek. Och när dom bara fick field goal på sista driven trodde jag det var kört. Men det gick ju bra ändå! :tummenupp

Jag hade inte klarat av att se Steelers vinna i slutsekunderna igen. Jag hade hoppat från balkongen, ingen tvekan om saken... :näsblod

Började käka på knogarna när tomtarna missade varenda boll och Storroten fick till allt men som sagt det fIcKsAdE sig till slut !
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nu har pre-season börjat och NE slog Jaguars stort trots att de spelade med rookie QB för att ge lite erfarenhet och spara Brady lite.

8 september börjar säsongen på riktigt! :banana
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nu har jag kollat på football hela natten, från åtta på kvällen till 05.45 :banana

Bra spelat av Ravens, mindre bra av Giants och riktigt spännande match mellan Jets och Cowboys :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Slå på Viasat Sport nu om ni vill se en bra match mellan Cowboys och Jets. Spännande in i det sista!
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Riktigt kul att säsongen är igång på allvar nu. Hann se Ravens mot Steelers innan jag blev tvungen att bege mig igår. Riktigt bra lir av Ravens, speciellt tyckte jag att deras försvar var riktigt vassa igår. Roethlisberger hade knappt en lugn stund igår, bortsett från den där TD-passen han fick fram. Ser fram mot resten av säsongen! :yoparty
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det är verkligen inte lätt att vara Steelers-fan nu. Lika många turnovers som poäng, då bör man skämmas - Roethlisberger speciellt.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Efter att ha sett oddsen 6.00 i halvtid i en match förra veckan mot det lag som vann (och alltså hade gett utdelning på 6xInsatsen) så reggade jag mig på Unibet och satte en hundring på Giants häromdan till oddset 4.00 bara för skojs skull. Matchen blev nog dubbelt så spännande tack vare det. (bra match ändå)

Nu har jag tjänat 300 kr. Ka-tching :cool:
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
I morgon är det Superbowl!!! Låt höra era predictions. Jag tror att Patriots är riktigt revanschsugna efter förlusten 2008 och vinner med 31-24

05325__Super-Bowl-2012-550x309.jpg
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Patriots lär ta hem det, tänkte sätta en tusing på dem men oddsen var pinsamt dåliga så det får bli livebetting och lite over/under istället.
Nu velar jag däremot om det är värt att missa en halv dag på jobbet för att kolla på det eller om man ska se det direkt efter jobbet men det är ju inte samma sak :/
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja, här får man vara stödsupporter åt Giants. Så, heja Giants!

Men rent objektivt tror jag min svåger får bli lite besviken för Patriots känns bättre i år...
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Detta året blir det inget SB live, jobbet stället till det. Finalen får ses i ån typ av repris senare.
Tror det kan bli oerhört spännande inatt och jag är kluven, gillar Eli och Giants men Patriots har sett fruktansvärt starka ut. Brady jagar sin fjärde ring och Patriots vill säkert ha revansch för 17-14 förlusten 2008.

Tittar man på statistiken så tycker jag Patriots ser ut som vinnare och det syns tydligt vilken typ av spel de båda lagen föredrar. Patriots verkar mer sårbara med sina nyckelspelare. Manning fördelar sina spel bättre.

SB stats.jpg

Fast Super Bowl är alltid Super Bowl!

Vem som helst kan ju göra som Tebow mot Steelers, sätta upp en TD på första spelet i OT.
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Jag tror tyvärr att Giants tar hem det inatt. Har en känsla som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Men ingen blir gladare än jag om det visar sig att jag har fel. :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja, bara det inte blir försiktigt fegspel som leder till missar. Var det inte i 2008-matchen som Brady var nästan pinsamt dålig och missade många av sina passningar? Hoppas att han har skärpan i natt och lite 'Payback time'-inställning!
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Någon som vet vart man ska matchen online? Har tyvärr inte TV10 i min taskiga lya och åker ner ikväll dit. Värsta fall får jag köra som i "How I Met Your Mother" och gå med skygglappar och hörselskygg imorrn fram till jag får tag på en torrent...
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jobbar natt och har TV10 så det blir väl till att kolla trots att jag inte följt NFL sedan typ -90. Sätter kanske en hundring på Giants för att det ska bli lite spännande.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top