Nerlagda flygfält i Sörmland

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej

Jag skulle vilja ha hjälp att hitta nerlagda flygfält inom 5-10 mil omkrets från Eskilstuna. Möjliga resorter:

* Västerås
* Arboga
* Köping
* Strängnäs
* Katrineholm

Inte längre bort än det, iaf inte mycket längre bort.

Vore evigt tacksam.

Tack

Strängnäs e bra!!

Och nära för mig =P

Malmby är lång och med mycket bra asfalt,
åker man på lagom med bra tider och inte "för" ofta så brukar det vara okej, för befolkningen med,,

// jonne fullare än vanligt!

Malmby är 7 mil ifrån mig ungefär... känns väldigt långt bort. Vill ha närmare förslag. Det som jag igentligen söker är fält på 100x60 meter ungefär (större vore bra) med PLATT .. riktigt platt å fin asfalt som inte lutar åt ena eller andra hållet. Om is lägger sig tar jag med gasol, de ä lugnt.

I övrigt.. nån som har en s.k Ramp till en styck King Cab pickup (jag har just införskaffat en sådan).

*NYKÖPING,skavsta 8mil finns många gömda rakor i skogen..
sväng av till höger mot täckhammar,mellan nyköping och e tuna.ca 35-40 min från etuna.

Re: Re: Nerlagda flygfält i Sörmland

twinner666 skrev:
*NYKÖPING,skavsta 8mil finns många gömda rakor i skogen..
sväng av till höger mot täckhammar,mellan nyköping och e tuna.ca 35-40 min från etuna.

najs! ska se vad jag kan hitta via lantmäteriet hemsida.

du är säker på att dem är nerlagda? har hittat en karta med flygfältet markerat.. men .. står ju inte om det är nerlagt eller ej.
Heter "Fjällskän / Skavsta flygplats".

är också sugen

Säg gärna till om du hittar något riktigt shysst också sugen och letar även själv

dom ligger i skogen..man svänger av vid täckhammarsbro..sen svänger man mot fjällskär.nedlagt militärt område:)

eh! Ska vi mötas??? å leta upp skiten? vill se hur de ser ut.. kan ta me hojen samtidigt bara för utifall de ä bra.

h

h..

vägen från eTuna mot nyköping

Bifogat

• se_mapimagelocator.gif
    se_mapimagelocator.gif
    34.8 KB · Visningar: 388
såklart inte utmarkat på kartan.. suck.. ajja.. men ifall man kommer från flen.. var svänger man för å hitta dessa gömda äpplen?

varför ska du åka från flen? blir ju en omväg.. e-tuna,malköping,sparreholm... man vänger av vid täckhammarsbro..sen följer man den vägen till det kommer en skylt där det står flällskär,,

ha! det finns inte med på kartan..topsecret:)

jag vet vart det ligger. inte svårt att hitta!! :p vet dock inte skicket på långa rakan,vi var där förra hösten då var det bra iaf,det är en lång raka 1,5km sen finns det massa småvägar lite överallt som går innåt i skogen samt större ytor där det stått hangarer förut:)

Last edited:
svänger av vid täckhammar (en bro över ån)..sen följer du vägen tills du ser en skylt på höger sida som det står fjällskär på..där svänger du in och letar sen efter en skylt som det står djälp på,du åker mot djälp och kommer då att korsa dom gammla flygrakorna du ser en lång jävla raka på högersidan..(tror det är ungefär så) har aldrig kommit den vägen förut...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park