Nerlagda flygfält i Sörmland

får väl ringa annars..om du inte hittar,kan finnas nån bom som jag inte vet om..men det är lätt att åka in med hoj iaf..

Kontaktade fallskärmsklubben som brukar vara på Malmby flygfält. Dem säger att såhär års är det bara tuta å köra på flygfältet. Bara att man inte ska vara för bullrig och högljudd så att grannarna klagar å ringer polisen. Ska nog pysa dit närmaste solig och torr dag.

Hmm gjorde min slutövning vid eskilstuna som JAS tekniker. Finns många bra rakor o flygfält i skogen och några mil runt omkring men ta d lungt. DU VILL INTE stöta på en vaktpatrull som vaktar stridsplan me skarp ammunition.
:kulspruta :squid

Re: Re: Nerlagda flygfält i Sörmland

twinner666 skrev:
*NYKÖPING,skavsta 8mil finns många gömda rakor i skogen..
sväng av till höger mot täckhammar,mellan nyköping och e tuna.ca 35-40 min från etuna.

Om det är 35-40 min från E-tuna så är Strängnäs närmare :fakta

kjula är ALLMÄN VÄG.. kommer inte slita ut min hoj dit. Det måste vara avsides.

Kickprod... kan du PMa mig beskrivningar hur man tar sig dit? å vilka som är minst chans att man stöter på eldstrid vid?

Swedie skrev:

vilka som är minst chans att man stöter på eldstrid vid?
:crash :crash

Ja ja kommer inte därifrån o d va ett tag sen jag muckade så vägarna finns inte kvar i min tjocka skalle men runt okt-nov/ maj juni har man slutövningar på div ställen. Eskilstuna ligger nära huvudstaden o där bedrivs nästan alltid övningar vid dom här tiderna. Du vet att du är på rätt väg när motorvägen blir dubbelt så bred o d dyker upp flygplans fickor på vissa ställen. Bara o leta, kanonfina vägar mitt ute i ingenmansland.
D har hänt att folk blivit skjutna va nog ett tag sen ngn blev dödad dock. Du ska inte ta lätt på d där med vakterna. Hela sveriges karta me militära mål o baser finns i flygplanen och har man otur så står dt där ngra nervösa fjuniga 18 åringar som har fått order o vakta planen me sina liv.

nu ska du inte avstå från d här, ta d lungt bara. Ser du ngn skylt me militärövning så vänd även fast vägen ser jävligt inbjudande ut. :squid

lol... okej! sluta skrämma mig bara :cry vet av en del flygrakor runtomkring, men eh... inga man får köra på. Närmaste är ju Malmby, och de där som twinner nämnde. fårla åka dit!

Twinner! Har du någon bild på de där stället????? vore najs isåfall

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...