NEJ!!!! Katten är borta!

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Nu har jag stora problem. Min sambo har en katt som hon älskar över allt annat. Den här katten älskar inte mig och nu är det så att jag fått ta ansvar över den nu när min sambo är i England och pluggar. Har gått utmärkt de första veckorna, men nu så när jag kom hem efter ha hälsat på i England så var inte katten på bästa humör. Som vanligt så väckte den j-veln mig 5 på morgonen. Då jag inte har bästa morgonhumör så slängde jag ut den genom fönstret. Bor på första våningen så det är inte så farligt. Detta var i onsdags morse och efter det så har jag inte sett honom. Nu börjar till och med jag bli orolig. Inte för att jag tycker om den lilla hårbollen utan för att vad min sambo ska göra med mig när hon får reda på det. Katten är en svart sak som älskar att föra oväsen på mornar och älskar att klösa på allt den hittar. Att han skulle vara överkörd är föga troligt då han är fegare än alla andra katter jag sett vad gäller motordrivna fordon. Hjälp mig att få tag på den lilla rackaren innan flickvännen får tag på mig. :död
Nån som har några bra förslag på hur man ska få något som inte gillar mig att komma fram. Inte direkt det lättaste men man kan ju alltid försöka. Nån som har något förslag om hur man ska berätta det för sin sambo oxå. Är ju inte direkt bara att säga att den lilla svarta hårbollen är försvunnen. Måste ju försöka linda in det fint. Kanske säga att han blev kidnappad. :rolleyes:
Snälla hjälp mig :Bugar :Bugar

ställ dig utanför huset i bara morgonrock och tofflor och skrik "[KATTENS NAMN], SNÄLLA KOM HEM!" med förtvivlad röst tills han kommer tillbaka.

:katt

Säg bara att den är ute en runda om ni då har den som ute katt, sen mot kvällen bara fråga om hon sett katten helt oskyldigt. Nått sånt måste väl bli det lättaste. Det gäller ju bara att du kan hålla masken och inte börjar flina eller nått.

Hightuned skrev:
Kan du inte köpa en annan katt och lackera i samma färger?
Kan prova, men frågan är om det håller i längden. Förhoppningsvis kommer hon inte ihåg hur han såg ut. :rolleyes: Då är det bara att ut o få tag på nån liknande. Det som jag är lite smånervös över är att nån annan tagit honom. Har nämligen sett bilder på en katt som ser nästan likadan ut som honom och som har varit borta ett tag nu. De kanske har tagit fel.

anja skrev:
ställ dig utanför huset i bara morgonrock och tofflor och skrik "[KATTENS NAMN], SNÄLLA KOM HEM!" med förtvivlad röst tills han kommer tillbaka.

Kan inte du avvara en katt då, jag har några sprayburkar i garaget?

anja skrev:

Det enda han lyssnar till är nycklar och mat och jag har provat båda.
Får väl ta o jaga ihop lite kompisar o bjuda på :fyllisar så ska vi nog kunna hitta den lilla smitaren. Nån som är sugen på att hjälpa till?

sportarn skrev:
Får väl ta o jaga ihop lite kompisar o bjuda på :fyllisar så ska vi nog kunna hitta den lilla smitaren. Nån som är sugen på att hjälpa till?

kolla att han inte råkat bli inlåst i nåt garage eller annat låst utrymme.

sportarn skrev:
Nu har jag stora problem. Min sambo har en katt som hon älskar över allt annat.. :rolleyes:
Snälla hjälp mig :Bugar :Bugar

Hej du. Sätt upp en lapp med bild på katten i trapphuset (om du bor i lägenhet då),, i värsta fall får du väl sätta upp lapp i närmaste matbutik och på ställen där folk kan tänkas vara. Brukar finnas barmhärtiga som hör av sig då.
Lycka till :arsele

sportarn skrev:

Hur ser rackarn ut? Bild t.o.m kanske? Kan hålla ögonen öppna, du bor väl oxå på öster om jag inte minns fel?

*/ ?>
Back