NEEEEEEEJ! jag har slarvat bort min systers katt!

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Ja har slarvat bort min systers katt :huvet
Ja skulle passa den ett tag för min syster skulle gå på fest, hon ville inte lämna den ensam för att den är så ung, men så gick ja på toa sen var kattjefflen borta! :kocko
Vet ni vart katter brukar gå och gömma sig?? det har inte lämnat huset det är ja nästan helt säker på.
Ja har letat överallt i huset men ja hittar den inte!
Om ni har hittat eran katt på nått lustigt konstigt ställe så skulle ja gärna vilja veta!
Vill gärna hitta den innan min syster kommer hem, och hon kommer imorn runt 09.00 om hon hinner hem så är vell mitt liv snart slut :näsblod
 

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Hur fan slarvar man bort en katt?
Kolla bakom toaletter, badkar, och bakom diskmaskiner under diskho et.c, and you shall find, eller så slutar du med allt så det blir tyst så brukar du höra den :tomten
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Katter kan gömma sig precis överallt. Kolla i tvättmaskinen, torktumlaren och andra ställen där det är mjukt och varmt, för där gillar katter att gömma sig. Tänk också på att de är mycket viga och spänstiga, så de kan ta sig både över och under nästan allt, så inget gömställe är "för bra" för att leta på.

Du kan också prova med att locka fram katten genom att skaka en kartong med torrfoder eller något annat som ger ett liknande ljud, t.ex. cornflakes.
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Dropkick skrev:
Ja har slarvat bort min systers katt :huvet
Ja skulle passa den ett tag för min syster skulle gå på fest, hon ville inte lämna den ensam för att den är så ung, men så gick ja på toa sen var kattjefflen borta! :kocko
Vet ni vart katter brukar gå och gömma sig?? det har inte lämnat huset det är ja nästan helt säker på.
Ja har letat överallt i huset men ja hittar den inte!
Om ni har hittat eran katt på nått lustigt konstigt ställe så skulle ja gärna vilja veta!
Vill gärna hitta den innan min syster kommer hem, och hon kommer imorn runt 09.00 om hon hinner hem så är vell mitt liv snart slut :näsblod

Leta upp lite rutten fisk, sardiner eller något som luktar!! (kallingar kanske?) Lägg ut det på golvet å var knäpp tyst, hör du något som rör sig vet du att katten är hemma och förhoppningsvis hittar du den =) :tummenupp
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Jag har letat övetallt nu nästan..har oxå lagt ut makrill på skålar runt om i huset..men den vill inte komma fram.. ska ta och prova era förslag nu.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Var kattvakt åt en kompis som har två katter, varav den ena är skitstor. Den försvann andra dagen och jag hittade inte jäveln nånstans, trots att jag letade överallt varje gång jag var där.
När de kom hem kom kattfan fram. Hade lust att strypa katten då.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Då jag just hämtat min katt så smet den in i ett utrymme bredvid skåparna i köket, hålet var väl cirka 10x4cm eller nånting sånt där, där inne satt han i två dagar, kom ut då och då för att äta. Tills jag tog bort skivan ovanför och slet ut han och täppte för hålet med påsar.

poängen i historan är att den kan ta sig in i vilket skrymsle som hellst bara det finns ett litet hål att krypa genom.
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Kolla under soffan(om du har nån)har haft ett par katter som jag har letat ihjäl mig efter så har dom hoppat ner ifrån insidan av ryggstödet. Annars är det bara å kolla garderober och alla andra konstiga stället.
Lycka till med jakten :tummenupp
 

P-E

Guest
Så länge den finns i huset är det lugnt, den kommer fram när den är hungrig, om inte tidigare. Sen så vet säkert din syster vart katten brukar gömma sig. Sen så behöver du ju inte säga att den har varit "borta" hela dagen, utan säg: "Hej är det bra med dig? Katten? Ja, den var här för någon minut sen den har väl gömt sig."

Så mycket kunde jag hjälpa dig, hoppas det är till lite hjälp. :)
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
tack för alla svaren!
tack P-E nu vet jag iallafall vad ja ska säjja till henne :)
Men kattfan e helt borta, det skulle kännas bättre om jag visste vart den var annars för väl syrran vänta tills den kommit fram och :tomten kommer med den.
 

P-E

Guest
Dropkick skrev:
tack för alla svaren!
tack P-E nu vet jag iallafall vad ja ska säjja till henne :)
Men kattfan e helt borta, det skulle kännas bättre om jag visste vart den var annars för väl syrran vänta tills den kommit fram och :tomten kommer med den.

Nemas problemas, hoppas du hittar katten innan. Katter är så gulliga, finns fan inget sötare än en kattunge! :)
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Om dom inte skulle haf sina sylvassa klor så skulle dom varit ännu sötare :)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
pjag vet 2 st bra ställen dom små rackarna gillar o gömma sig.
1 under badkaret
2 vid sophinken, oftast går vatten rären där bakom o det brukar vara hål in där bakom alla skåp
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Jag höll på att leta livet ur mig efter mina två små tjejer när de va 6 veckor. De hade krypit upp och lagt sig vid ena benet på sängen.
Höll på att kosta dom livet eftersom jag lyfte sängen. Som tur va var man ju försiktig iallafall.

Så va försiktig när du letar!

Har du hittat den lille?

Hade du haft någon dörr öppen? Balkong eller så?


RQ
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Min flickväns kattfan brukar gömma sig under täcket i sängen och även krypa in i garderoben. Prova alla ställen o skrymslen där det är mörkt o varmt.
Lycka till :tummenupp
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Längst in i hörnet under sängen, bakom allt bråte man har under sängen så den inte syns om man bara tittar in där under.
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Nu har ja tröttnat på att leta den verkar inte kvar + att det stinker makrill och tonfisk i hela huset nu! :mad:
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Kan den ha smitit ut ur huset på något sätt? Öppen dörr/fönster?

Katter har skrämmande bra känsla för att ta sig hem igen, även över väldigt långa avstånd. Om du har tur så har katten helt enkelt beslutat sig för att strosa hem. :)
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Bara gammel-duccan kvar
Mina katter brukade krypa in i bäddsoffan från baksidan. Tog ett bra tag innan
jag kom på det gömstället. Soffan är numera borta så översta hyllan i garderoben har blivit ett nytt favoritställe. Dock kan man locka med vad som helst om dom ligger och sover - de skiter högaktingsfullt i att man ropar eller lägger fram mat.

Min gissning är att när du väl har gått och lagt dig så har lill-missen sovit färdigt och kommer fram för att leka lite..
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top