NEEEEEEEJ! jag har slarvat bort min systers katt!

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Om du har en varmvattenberedere, panna, tvättmaskin på sockel eller liknande så leta efter en benhög där..När katten var liten hörde jag ett jävla gnällande och då hade den krupit in mellan plåtarna och fastnat mellan 2 slangar.
Trodde fan inte det gick att komma in där, fick ju skruva ner hela skiten för att hitta odjuret:hihi

När dottern va liten hade hon ett marsvin. Det dj.... svinet kröp in i diskmaskinen TVÅ ggr. Nej, inte in där man stoppar in disken utan in bland sladdar och skit. Gick inte att få ut den utan att lägga diskmaskinen på sidan och skriva av bottenplåten. Andra gången bara FETvägrade den, fick dra ut den så att pälstussar lossnade.
Kollat där?? :näsblod
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
När dottern va liten hade hon ett marsvin. Det dj.... svinet kröp in i diskmaskinen TVÅ ggr. Nej, inte in där man stoppar in disken utan in bland sladdar och skit. Gick inte att få ut den utan att lägga diskmaskinen på sidan och skriva av bottenplåten. Andra gången bara FETvägrade den, fick dra ut den så att pälstussar lossnade.
Kollat där?? :näsblod

Vad stod det på bottenplåten?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
När jag var liten hade vi en katt och någon gång i mitten, kanske slutet av 80-talet försvann den.

För ett drygt år sedan sålde morsan huset och nya ägaren började genast renovera och fixa lite av varje. Så någon månad senare ringer han och frågar om vi haft en katt. Han hade nämligen hittat skelettet av en katt nere i krypgrunden.

Katter kan ju gå och gömma sig ibland om de mår dåligt så förhoppningsvis var det så det gick till.

Den lite tråkigare gissningen är att den krupit in och någon har sedan tryckt fast ventilationsgallret så att katten inte lyckats ta sig ut.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Ja har slarvat bort min systers katt
Läser inte hela tråden, men jag är ganska säker på att någon redan tippsat dig om att ställa fram en skål god mat åt kattfan. Då kommer den fram.

"God mat" menas riktigt dyr och bra mat från t ex Royal Canin eller liknande, inget sunk från ICA eller Lidl. Helst nåt med kattmynta i så att fanskapet blir beroende och du blir dens gud.

PS - jag kallar mina kissar för "fanskap" hela tiden ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja, man undrar ju lite hur det gick för både Dropkick och han systers katt...

Min morbrors familj hade en katt som försvann och var borta såpass länge att de gett upp hoppet om att få se den igen, antingen hade den hittat eller nytt hem eller fallit offer för något rovdjur trodde de. Så de sörjde ett tag, och köpte sedan ny katt.

Ytterligare ett bra tag senare så valsar kattjävel nr1 in på gården och beter sig som att inget hade hänt, kommer inte ihåg exakt hur länge han var borta men har för mig att det var en bra bit över ett år och kanske rentav ännu längre... De blev såklart själaglada att ha katten tillbaka, även om de två katterna som plötsligt blivit roomies tog lite tid på sig att acceptera varandra... :gnissla :hihi

En kort tid senare fick familjen via en bekant höra talas om en annan familj i en by en bra bit bort som satt upp efterlysningar då "deras" katt försvunnit. Bilden på efterlysningen såg misstänkt mycket ut som morbrors katt, så de tog kontakt med familjen och bestämde träff. Mycket riktigt är morbrors katt också deras katt, han vandrade helt sonika in i deras hem en tid efter att han försvunnit från morbrors gård och de adopterade katten i tron att den var hemlös. Sen hade katten bott där i hur länge han nu var borta och verkat trivas med tillvaron, tills han en dag fick för sig att nu räckte det och nu var det dags att gå hem igen... :dummer

Katter är ena opålitliga fanstyg helt klart.
 
  • Gilla
Reaktioner: RN

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Katter är ena opålitliga fanstyg helt klart.
Så är det nog. Därför är det bäst med innekatt, dom små fanskapen ska hållas kort tycker jag. Det tycker däremot inte min sambo, hon skämmer bort kissarna tills dom tar över och gör henne till ett nervöst vrak.

Jag har alltid varit hård men rättvis mot våra små pälsapor, och det har visat sig vara bra för moralen liksom min status som alfahane i hushållet. Vi har dessvärre endast lilla Jessica kvar då Mimer och Odde lämnat oss för dom sälla jaktmarkerna. Hierarkin var från början; #1 jag #2 Mimer #3 Odde #4 Jessica, samt #5 Camilla (min sambo).

Jag kunde komma hem en kväll, kaos i huset, kissarna domderar och Camilla sitter och gråter "Odde vill inte äta maten... ". Då tar jag den lille busen och sätter honom på köksbänken, häller upp en liten skål mat och säger "Ät", tro fan att den lille busen slickar i sig allt. Klart.

.. nej, demokrati finns inte här.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Läser inte hela tråden, men jag är ganska säker på att någon redan tippsat dig om att ställa fram en skål god mat åt kattfan. Då kommer den fram.

"God mat" menas riktigt dyr och bra mat från t ex Royal Canin eller liknande, inget sunk från ICA eller Lidl. Helst nåt med kattmynta i så att fanskapet blir beroende och du blir dens gud.

PS - jag kallar mina kissar för "fanskap" hela tiden ;)

Jag tror det är lite sent nu....
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vad hände med skrället? Kom den tillbaka, eller .. det andra?
Menar du systern så kom hon nog tillbaka, men han får troligen ej passa syskonbarnen.

Katten är det nog mer oklart med. Hittade säkert någon annan som var mer generös med laxen.

Så försvann min en gång, kattfan var fet och bantades och bröt sig därför efter en överambitiös långpromenad, som den inte hittade hem ifrån, sig in hos någon som trodde att katter bäst utfodrades med lax och räkor. Inte fan ville kattfan komma hem efter det utan bestämde sig för att den nu bodde där, tills nya husse såg våra efterlysningar i facebook och en väldigt sur katt blev hemflyttad igen. Lyckligtvis slipper den numera banta. Men räkor och lax får den inte, så det är väl bara en tidsfråga innan den hittar hem till andra husse igen.

(Ändå gillar jag fanskapet. När frugan frågar vem jag älskar mest, henne eller katten så är jag snabb på att byta samtalsämne.)
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top