Negativt med min, positivt om andras-tråden

Är väl inget man ska förvänta sig på en sporthoj i och för sig men på R1an

Är det ju ingen vidare packmöjligheter, får ju inte ens plats med ett mjölkpaket under kutsen
Och jag får för jävla ont i kroppen, framförallt knäna när man kör långt med den ihopkrupna ställningen man har. (180cm)
 
Min hoj är så naken så att vid hastigheter över 130 är det svårt att hålla huvudet på plats. (Kanske beror på svaga nackmuskler hos föraren vilket knappast är hojens fel, men jag skyller hellre på hojen!)
 
-Ingen riktig tankmätare
-gasen är känslig så blir lätt ryckigt, fast kan bero på ovan förare också
-låter som nått är sönder på tomgång
 
Min hoj är bucklig, rostig och har gått nästan ett ljusår mil.

Min brors Fireblade är svart. Och går fortare :/
 
Min hoj är japansk..
Sportbike's är italiensk..

'nuff said!
 
Min hoj har inte helt oväntat total avsaknad av effekt. Den är lite liten, inget packutrymme alls. Och låter tråkigt.
 
Min modell är totalt värdelös.

För mjuka framfjädrar, gäller även bak ( alltså inte framfjädrar bak :D )
Helt värdlös styrdämpare
Ful som fan, då den har fått smeknamnet GRISEN
Tung och bånglig i alla lägen

( Allt detta har jag läst på forumet, modellrelaterat )

själv är jag skitnöjd då jag innan åkte på ett bambustaket från 84a, där kan vi prata om aktiv körning för att bli kvar på vägen och utan att trilla av cyckelfan :D :D :D
 
Är det ju ingen vidare packmöjligheter, får ju inte ens plats med ett mjölkpaket under kutsen

Nu ska du inte klaga, du får säker in både mobilen och plånboken, rånarluva, extra hanskar och lite allt möjligt.

Jag får jävlarmej inte ner min plånbok här... :mad:
 

Bifogat

  • 20110309136.jpg
    20110309136.jpg
    152.2 KB · Visningar: 147
Nu ska du inte klaga, du får säker in både mobilen och plånboken, rånarluva, extra hanskar och lite allt möjligt.

Jag får jävlarmej inte ner min plånbok här... :mad:



De e ju en riktig packåsna du skaffat!
Du får väl ner en tre-fyra vindruvor! :)
 
Min Monster 900 är inte bra på följande.

-För lite effekt.
-Dålig markfrigång.
-klen framlampa.
-jag är lite för lång för den.

Två negationer blir väl tvärtom... eller? :va

Om den _inte_ är bra på för lite effekt blir det med andra ord att den har sjukt bra med effekt.

:näsblod
 
954an börjar bli gammal och sliten. Den saknar karaktär och ger mig inga magpirr längre...
En medelmåtta.

Vill dock gratulera alla andra 954 ägare till en fantastiskt snygg och tidlös hoj.
 
Last edited:
Min hoj, går ryckigt vid jämn gas, drar lite för mycket bensin, saknar växelläges indikator, har heller ingen färddator!

Ni med bmw kan vara lyckliga, ni har en bra färddator, troligtvis växelläges indikator och att ha blinkerknapparna på varsin sida är skitbra!
 
Min hoj.

-hänger knappt ihop
-hal sadel
-skeva skivor fram
-missljud i ventiler/kedja
-misshandlat elsystem
-tanklock kass
-går fortare än jag kan köra
 
Man kan ju iofs öppna sadeln och byta verktygssatsen mot en tunn plånbok. Det krävs ju dock ett extra verktyg för det, lagom opraktiskt.

Nu ska du inte klaga, du får säker in både mobilen och plånboken, rånarluva, extra hanskar och lite allt möjligt.

Jag får jävlarmej inte ner min plånbok här... :mad:
 
Det sämsta på hojen kan nog vara föraren. Innan trodde jag att han var rätt ok, men erfarenheten har lärt mig att han avsevärda begränsningar.

Så fort jag skaffar något tycker jag andras hojar verkar ha allt det där jag söker. Enda trösten är när man provar något nytt, ofta är de så.....döda.

Skulle nog kunna utveckla det hela lite mer konstruktivt, om jag orkar..
 
Bullen:

-jag skäms för mina grannar när jag åker tidigt till jobbet pga oljudet
-den vibrerar så in i h_vete - kroppen känns avdomnad om man åker för länge på fel varvtal
-den vibrerar så in i h_vete - det är omöjligt att titta i backspeglarna utan att hålla i dem med en hand
-den vibrerar så in i h_vete - man måste ha ett fat Loctite hemma för att slippa allehanda tråkigheter
-ruskigt nervös på ettan - vet inte hur många gånger jag i bästa noob-anda studsade iväg som en kanonkula helt ofrivilligt från rödljusen innan jag började tygla fanskapet.
 
R1-03: Vibrerar så jag får sockerdricka i fingrarna. Klonkig i lådan som en gammal ZX9:a. Inge vidare bromsar. Alla vill ha en:va:rolleyes:
 
(gäller inte alla hojarna men..)

-så fort jag sitter på den, kopplas djävulen in
-Grannarna tror att jorden håller på att gå under när jag startar
-fjädringen är för hård för tjälskadade svenska skitvägar
-den tillverkas inte längre så jag kan inte köpa en nyare
 
Man får skämmas när man kommer upp jämsides men alla andra fina bullerknarrar, ibland undrar man själv om den är igång med hjälmen på, tur att det finns varvräknare. En sån stor knarr ska inte låta så lite, det är nått fel i konstruktionen hävdar jag. Sen saknar den växelindikator som finns på årets modell :-(
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top