Negativt med min, positivt om andras-tråden

-Min R6-04: Lite småful och inget effektmonster direkt. Trött över 200. Dålig fjädring.
+Nån annans R6 06-: Snygg o kaxig, liten o smidig, och rättvänd gaffel för mycket bättre fjädring!

-Min rgv 250-91: Ganska trött, o svampig fjädring o bromsar.
+Nån annans rgv 500: Brutal!

-Min CRF450-03: Fel motor i rätt chassie.
+Nån annans CR500AF: Rätt motor i rätt chassie.

-Min KX250-04: Sliten o gammal, ganska ful o tråkig.
+Nån annans YZ 250 07- "Ny" fräsch o läcker!

Mina minus hade varit plus om jag hade haft råd och ork att byta ut hela min hojpark.
 
Min hoj:
Ger en alldeles för framåtlutad sittställning vid normalkörning för att vara bekväm.
Minus att alla effekt är i högt i registret

Positivt om andras hojar:

RSV4/yamaha mt-01: Vackra satan!!

BMW 1000RR: Vem vill inte ha en?? Grymma bromsar..snygg design...bra med effekt
 
Ninja -99:
-Bökig att skruva med.
-Tanken har helt fel form om man inte har jättekorta ben.
-Sadeln går för långt bak (får inget stöd bakåt) om man inte har ett jättearsle.
-Går inte att montera kraschpuckar.
-Går inte att lyfta hojen i fram annat än i styrkronan.
-Finns inget bra ställe att sätta en styrdämpare.
-Den har förgasare.

En nyare 1000cc verkar roligare och bättre på alla vis.
 
Inge vidare kul att kör fort med nakenhoj och fatbarstyre, blåser så förbannat!!

Kompisens RSV Mille R är dyngfet, coolt med twin!
 
Min hoj är rycker på låga varv, är tung, dricker bensin och låter för mycket.


KTM RC8R har precis samma fel (och några till), men är ändå helt perfekt!
 
Min hoj har de hårdaste tjurigaste äckligaste djävla skitdäcken jag någonsin stött på.
Tar timmar att lägga om :mad:
 
Min lilla tjejgixxer har sunkig framfjädring och, svampig broms. Den har dessutom haft hela jävla vintern på sej att fixa det, men icke! Får ta mej ett snack med den!
 
Min hoj (gsxr 750 -96) ligger i alldeles för många delar i källaren.

Positivt med andras hojar är att många av dem faktiskt är körbara.
 
Min RSV4 Fattori låter för vackert för bullermätargänget på banorna.
Alldeles för rapp på låga varv utan TC. Iaf i +5 och vatten på banan. Hubba!
 
Nu ska du inte klaga, du får säker in både mobilen och plånboken, rånarluva, extra hanskar och lite allt möjligt.

Jag får jävlarmej inte ner min plånbok här... :mad:

Min hoj har inga paclmöjligheter alls.

Arlakossan har ett fack fram där man får plats med.
Håll i er nu.
Hemnycklar
Plånboken
Garageportöppnaren
Bilnycklar.
På locket till facket så kan man fästa en karta.

Bak finns ett större låsbart fack, och där kan man få plats med stora handskar.


Detta är fuskigt:D
 
Min Gsxr 1000 är:
  • För tung
  • Har för lite effekt
  • Är för gammal
  • Lockar inga Brewdar
Trots alla tillkortakommanden är jag oftast passagerare snarare än förare vilket leder till Jerkers slutsats om att den svagaste länken är....jag:död.
 
På min hoj kör man ihjäl sig direCkt!

Mätarna la av på väg hem från butiken elfter köpet. Idag kom ett brev med återkallese med posten.

Viva Italia! :D

Edit: Ska inte gå in på Suzukin... Japanskt fyllebygge när det är som bäst! :dricka:öl:fyllisar:hojraket
 
Last edited:
Hehehe life is hard :)
Maximal otur verkligen.

Var onekligen lite surt och sabba stundens nyhojsglädje. Men Ducati visade en ny innebörd av expressservice. Två dagar senare var ett nytt mätarhus monterat och klart. Inklusive leverans från italien. :klappar
 
Min YZF har ägts av någon som inte vet hur man skruvar en skruv, smörjer ett lager eller justerar en justering.
*När jag lossade kåpan för framdrevet så var det smockfullt med gammalt mögkedjefett där :S
*Samtliga axlar till stötdämparinfästningen var helt torra och gick inte att rubba utan hammare.
*Jag har hittat fyra avklippta kablar med ström i utan någon som helst isolering.
*Slip-onet som satt på hade rostat fast i det främre röret.
*Bakbromsskivan hade två millimeter djupa spår i sig på båda sidor(vem fan använder bakbromsen på en sporthoj?).
*Ena kedjejusteringen är runddragen och går bara att justera med tång.
*Någon har kört av kedjan och den har karvat upp fem millimeter grova revor på insidan av svingen samt en gigantisk stor buckla på insidan.
*När jag köpte hojen så hängde den sig på tomgång på 2500-3000 varv. När jag frågade den tidigare ägaren om detta så sa han att det var nåt han aldrig märkt förut. Vid demontering av förgasargummina visar det sig att dessa är stenhård och alldeles fulla med sprickor. Vid spray av startgas runt dom så rusar motorn direkt.
*Både broms och kopplings handtaget är dom glappaste jag nånsin stött på. Polarn bara asgarva när han kände på dom.
*Stötdämparens inställningar var: Fjäderförspänning, en från max. Returfjädring, max. Kompressionsdämpning, max.
Allt detta ska fixas innan säsongen börjar.

Positivt med polarens SV1000:

Gött muller
Snygg bakända
Ej glapp i handtag
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top