Idag kom Aoocci C3 Pro skärmen så jag monterade den lite snabbt på KLR:en och tog en test tur ikväll, första intrycket var att den var smidig att installera och få igång, den funkar med handskar fästet är i aluminium men det är lite klumpigt dock är själva klykan på fästet lös och har M8 gänga så det är ju enkelt att göra egna fästen. Är nog inte omöjligt att jag kommer att fräsa fram ett eget fäste som är smidigare till Thruxtonen och GSX:en.
Valde att köra med Google maps då jag inte satt igång nån prov period på Stegra IO eller TomTom. Funkade fint att navigera med maps trots att vi var i skogen med dålig täckning, ska bli intressant att se hur den funkar med en GPS-app. Testade att fippla på med skärmen och ringde grabben som var med men det var mobilsvar men att ringa med handskarna på utan att ta fram telefonen verkar görbart.
Nackdelen är att den verkar käka ström vi var ute i kanske 1 timme med apparaten i gång och då tog den ca 10% batteri enligt appen tog Android Auto 5% sen laddningen så laddning av telefonen är nog ett måste om man ska köra lite längre svängar. Detta får mig att fundera på om man kan slå av Android Auto då man inte vill att skärmen ska vara igång och ta batteri från telefonen. Verkar inte gå att slå av Android Auto i telefonen så i sånt fall är det om det går att göra i skärmen annars behöver man nog ha en strömbrytare för att kunna slå av skärmen då man inte vill ha igång den för att inte suga ut batteriet på telefon.
Nästa sak som jag skulle vilja ha är att man kan ha påslagen skärm med tändningen av men det är ju svårt här har jag dock en tanke om man kunde hitta ett lämpligt tidrelä så att skärmen är påslagen en stund efter man stängt av hojen. På och av brytare funkar ju men mitt som det är glöms skärmen på och sen är batteriet urladdat.
Spontant känns det ut ungefär som jag tänkte det hela för gruskörning där KLR:en hör hemma är helt klart som väntat Montana 700:an klart bättre men för landsväg känns (utan att ha kört ännu) känns smidigheten att köra efter Google maps bra. Med en hyfsad GPS-app så man kan göra eller importera GPX-spår att följa och strömförsörjning till telefonen tror jag den kan funka bra. Hade man sen läst lite bättre då man beställde hade man insett att denna också har däcktrycksövervakning så två ventilhattar följde med.
Lite bilder på det hela, här syns hur högt fästet är men jag tror man kan ha det klykan framåt eller bakåt och på så sätt få det lägre.
View attachment 520237View attachment 520238