Nationaldemokraterna

Olzki skrev:
Kanske de som vill öka möjligheten för att vissa flyktingar ska få asyl i Sverige skulle kunna få möjligheteten att själva betala en extra skatt för detta? ;)

/Olzki
Nu vet jag ju inte exakt vilka "vissa flyktingar" är men visst. Mitt enda motkrav är att ni betalar extraskatt för särskolan.

Mavve skrev:
När ska vi enas om att ingen i hela sverige vill ha in fler folk utifrån?
De där "utifrån" blev jävligt glada när du flyttade från deras område. De gillar inte folk som vandaliserar husen de bor i, misshandlar folk oprovocerat på gatan, ställer till med bråk och tråkigheter i största allmänhet och skyller sitt exempellöst dåliga uppträdande på samhället. De menar att du gav hela området dåligt rykte. Ett rykte som drabbar dem.

Vad har du att säga om det?

Bingo skrev:
Statistik kan vara väldigt viktigt om man vill veta något eller förstå något - till skillnad från när man vill exponera den fulla vidden av sina fördomar, sin dumhet och sin misslyckade existens. I det senare fallet räcker det med att yla ut "Att i min skola, där jävlar... Släng ut packet :mad: :kulspruta" i lagom hysteriskt tonläge för att alla med normalbegåvning minus två standardavvikelser och uppåt skall begripa att det är ett nöt de lyssnar på. De vars intelligens ligger lägre än så (den dummaste tredjedelen ungefär) brukar tänka att "fy fan prexis så e de!!!!!! de var välldigt smart sakt".

Möjligt att jag missuppfattar den märkliga satsen "...statistiken som inte kan påvisas..."

Bulls eye. :tummenupp

The Svånk skrev:
1. Om nu Sverige är ett sånt rikt land så vi skall hjälpa hela världen ,varför har vi då statsskuld på flera miljarder ?
2. Varför har vi inga pengar till pensionärer , sjukvård , uteliggare.
3. Varför har typ 70% av alla i Sverige skulder , lån osv.
4. Ser ingen anledning att låna pengar från andra länder för att sen använda dom som allmosor.
Jag vet, jag vet :hej

1. Det är så här förstår du att vissa år förbrukar staten mer medel än den får in via skatter, avgifter osv. Staten måste dock betala sina räkningar ändå. För att kunna göra detta lånar då staten pengar. Det kan den göra antingen utomlands eller i Sverige. Det gör den genom att utfärda sk statsobligationer. Det är Riksgäldskontoret som sköter allt det praktiska. Vissa år får staten in mer pengar än den förbrukar. Då kan den amortera på lånen.

2. Det är så här förstår du att vi har pengar till pensionärer, sjukvård uteliggare. En del menar dock att det skulle behövas ännu mer pengar till de grupperna. Skälet till att de inte får mer pengar är att det skulle kräva antingen högre skatter eller att staten lånar upp mer pengar. Låna pengar kan staten göra antingen utomlands eller i Sverige...

3. Det är så här förstår du att ibland vill folk köpa något som de inte riktigt har råd med. Det kan till exempel vara ett hus. Ett hus kan kosta flera miljoner kronor. Det tycker många är mycket. I vart fall mer än de har. Men då kan de gå till banken och låna den del av köpeskillingen som de saknar. Sedan bealar de tillbaka till banken. På så sätt kan de köpa saker trots att de inte har pengar till de sakerna. På så sätt kan man konsumera framtida inkomster redan idag.

4. Äh fan, det är ju en åsikt... Oki, jag förstår.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Jag orkar inte med att tjata med väggar längre i såna här trådar, men jag brukar läsa dem och det gör en genuint förvånad och illa till mods när människor i sina bästa år ,som har levt bortklemade i hela sina liv i ett land som gett dem alla möjligheter i världen att göra något av sina liv, sitter och visar prov på denna enorma bitterhet och missunnsamhet och det just mot de som är svaga eller har det svårt. Vad är det med människor egentligen?

Klart vi ska hjälpa till! Men bara för det behöver vi inte ta hit invandrare. Mycket bättre vi hjälper dem på plats. Där gör våra pengar mer nytta å hjälper mer.

Har en undran. Vad jag vet har Sverige under många år tagit emot utlänningar. En stor del finnar säkert en del danskar och norrbaggar osv. Jag har aldrig hört någon tala illa om dem och velat att dem ska lämna landet. Men väldigt mycket skit snackas om dem som i folkmun kallas invandrare, blattar. Varför är det så? Kan det vara så enkelt att dem inte är som "oss"?

Jag ser gärna att mina pengar går till dem som har det sämre ställt. Så som många invandrare har men hit behöver de inte komma för här passar de inte in.

\Masonit

Bingo skrev:
De där "utifrån" blev jävligt glada när du flyttade från deras område. De gillar inte folk som vandaliserar husen de bor i, misshandlar folk oprovocerat på gatan, ställer till med bråk och tråkigheter i största allmänhet och skyller sitt exempellöst dåliga uppträdande på samhället. De menar att du gav hela området dåligt rykte. Ett rykte som drabbar dem.

Vad har du att säga om det?

Drottninghög har haft kasst rykte så länge jag kan minnas. Idioterna på mitt gamla område försökte stjäla min hoj, de stal min ena cykel, de rånar kärringar vilken tid på dygnet som helst, de knarkar ihjäl sig, de misshandlar varandra på gården och försökte misshandla en jobbarkompis till mig(som bor kvar där).

Killen som jag gick på var långt ifrån oskyldig.

Var har du fått den uppgiften ifrån att jag ger dem dåligt rykte? Jag har ju inte vistats där mer än de senaste 7 månaderna - innan dess var jag väldigt sällan hemma. Bodde där i 5 år.

Masonit skrev:
Klart vi ska hjälpa till! Men bara för det behöver vi inte ta hit invandrare. Mycket bättre vi hjälper dem på plats. Där gör våra pengar mer nytta å hjälper mer.

Har en undran. Vad jag vet har Sverige under många år tagit emot utlänningar. En stor del finnar säkert en del danskar och norrbaggar osv. Jag har aldrig hört någon tala illa om dem och velat att dem ska lämna landet. Men väldigt mycket skit snackas om dem som i folkmun kallas invandrare, blattar. Varför är det så? Kan det vara så enkelt att dem inte är som "oss"?

Jag ser gärna att mina pengar går till dem som har det sämre ställt. Så som många invandrare har men hit behöver de inte komma för här passar de inte in.

\Masonit
Du pratar som du har förstånd till. Finnarna var den första stora invandrargruppen i Sverige. De fick ta emot ungefär samma skit som "blattarna" får ta nu. Finnarna drog en suck av lättnad på 60-talet när jugoslaver, greker m fl invandrade för då fick de ta skiten och glåporden eftersom de hamnade längst ner i den sociala rangordningen. Det är alltid de sist anlända ni retar er på. Det är bara de sist anlända ni vågar ge er på - era små råttor :)

Det är inte så enkelt att "dem inte är som oss". Däremot stämmer det att de inte är som ni. Jag tippar att de i genomsnitt behärskar sitt modersmål betydligt bättre än "ni" behandlar ert. Ur det följer inte med automatik att de är smartare än ni men jag skulle bli oerhört förvånad om de inte är det.

:hej

Mavve skrev:
Drottninghög har haft kasst rykte så länge jag kan minnas. Idioterna på mitt gamla område försökte stjäla min hoj, de stal min ena cykel, de rånar kärringar vilken tid på dygnet som helst, de knarkar ihjäl sig, de misshandlar varandra på gården och försökte misshandla en jobbarkompis till mig(som bor kvar där).

Killen som jag gick på var långt ifrån oskyldig.

Var har du fått den uppgiften ifrån att jag ger dem dåligt rykte? Jag har ju inte vistats där mer än de senaste 7 månaderna - innan dess var jag väldigt sällan hemma. Bodde där i 5 år.
Jaha, förhåller det sig på det viset? Men varför flyttar du? Att döma av det du skrivit här på sistone verkar det vara en passande adress. Att grannarna snackar skit om dig behöver du inte bry dig om.

Bingo skrev:
Du pratar som du har förstånd till. Finnarna var den första stora invandrargruppen i Sverige. De fick ta emot ungefär samma skit som "blattarna" får ta nu. Finnarna drog en suck av lättnad på 60-talet när jugoslaver, greker m fl invandrade för då fick de ta skiten och glåporden eftersom de hamnade längst ner i den sociala rangordningen. Det är alltid de sist anlända ni retar er på. Det är bara de sist anlända ni vågar ge er på - era små råttor :)

Det är inte så enkelt att "dem inte är som oss". Däremot stämmer det att de inte är som ni. Jag tippar att de i genomsnitt behärskar sitt modersmål betydligt bättre än "ni" behandlar ert. Ur det följer inte med automatik att de är smartare än ni men jag skulle bli oerhört förvånad om de inte är det.

Jag vill inte påstå att jag är som varken de(och allra minst) som dem.

Jag anser inte att sverige kan hantera mer invånare.
De som kommer hit med taskig utbildning, och även de som har högre utbildning, får ju inget jobb.
Du vet ju hur det funkar - jag med även om du vill påstå att jag inte gör det.

De, som du kallar dem, behärskar INTE sitt modersmål som du tror att de gör, eller menar att de gör.
Möjligtvis muntligt - KANSKE!
Skriftlligen tror jag inte de kommer långt på.

Jag tror egentligen heller inte att det är just invandrarna det klagas på här. Det är de som lever på soss och resten av "packet" som många stör sig på.

Ska man vara rasist ska man ju säga ifrån att man inte vill ha den nödoperationen man behöver efter mc-olyckan utförd av just en invandrare.

Förknippa inte mig med "ni som ger er på de sist inkomna..." dvs. råttorna ;)

Bingo skrev:
Jaha, förhåller det sig på det viset? Men varför flyttar du? Att döma av det du skrivit här på sistone verkar det vara en passande adress. Att grannarna snackar skit om dig behöver du inte bry dig om.

Jag knarkar inte. Jag gillar inte sossfallen som bor där. Jag rånar inte kärringar.

Det jag skrivit på sistone säger du som om jag skrivit så mycket som gör att jag passar på ett område som Drottninghög i Helsingborg. Nädu, håll dig till sanningen och skriv hellre att det var när jag prylade den killen på gården som du hakade upp dig på.
Du, och många fler här, vet väldigt lite om bakgrunden till händelsen. Var bara arg o skrev att jag prylat "nån". Det räcker.

Gladh!! Jag vet att det har gjorts en utredning om invandrarna "kostar mer än dom smakar", men jag minns inte vem som gjorde den. Det var ett uppdrag ifrån regeringen tror jag.. Resultatet var iaf att dom drog i slutändan in mer pengar till staten än vad dom belastade ekonomin med. Vet du var den utredningen går att hitta????

Sen vad det gäller allt gnäll om sjukvården.. "Det finns inte personal" hör man dagligen, men faktum är att idag så har vi, minns inte exakt, tre gånger så många sjuksköterskor som för trettio år sen, och typ dubbelt så många läkare... Då ska man ändå minnas att idag så behandlas man MYCKET fortare än för trettio år sen... Det finns en kontroversiell bok om detta som kom ut för ett par år sedan, nån som har exakta siffrorna?? Sensmoral. Jag tror inte att det är invandrarnas fel att sjukvården inte hinner med... :rolleyes:

Vad beträffande ett tidigare inlägg av nån i stil med "När ska vi enas om att ingen i hela sverige vill ha in fler folk utifrån?". Det handlar som vanligt om rädsla för det nya..
I Australien tex så lever fölk med ett jäkla antal dödliga spindlar, ormar, skorpioner och skit. I sverige så är det fullkomlig cirkus när vargstammen ökar med 12 djur... :rolleyes: Vargen har inte gett sig på en enda människa på över 100 år!! Sensmoral; vad är vi rädda för, dom i australien vill nog inte utrota alla sina farliga djur, som exempel. Jag vet, inte en strålande jämförelse men ändå en tankeställare om hur vi funkar.

Edit: "extraskatt för invandrarnas särskola"... Alla som röstar på ND ska ha extraskatt för att dom utnyttjar posten gratis.

Last edited:
juha01 skrev:
Edit: "extraskatt för invandrarnas särskola"... Alla som röstar på ND ska ha extraskatt för att dom utnyttjar posten gratis.

Jag tolkade inte bingos inlägg som att det var invandrarna som skulle skatta för särskolan.. Snarare vissa trångsynta, obildade och enligt dem själva väldigt svenska, element här på SH...

Mavve skrev:
När ska vi enas om att ingen i hela sverige vill ha in fler folk utifrån?
När det verkligen är så. Bara för att du har en åsikt är det inte automatiskt så att "alla"[tm] tycker så. Åsikter är däremot som rövhål, alla[tm] har ett.

juha01 skrev:
Gladh!! Jag vet att det har gjorts en utredning om invandrarna "kostar mer än dom smakar", men jag minns inte vem som gjorde den. Det var ett uppdrag ifrån regeringen tror jag.. Resultatet var iaf att dom drog i slutändan in mer pengar till staten än vad dom belastade ekonomin med. Vet du var den utredningen går att hitta????

.........

Jovist har det gjorts flera försök att uppskatta den nettkostnad eller nettovinst som samhället gör på invandring. De flesta studier pekar på att vi skulle kunna göra en bra mycket större vinst än vad vi gör idag iallafall om vi blev bättre på att integrera invandrarna på arbetsmarknaden. Om inte annat kommer det med stor sannolikhet dörrarna för en ny arbetskraftinvandring att öppnas. Vår demografi (befolkningens sammansättning) är skev. Vi har en allt mer åldrande befolkning som lever allt längre. För att vidmakthålla det system av pensioner, fri skolgång, sjukvård etc. som vi har idag så kommer mer arbetskraft att behövas.
Skulle vilja se ND ta ansvar för lösningar på den problematiken. :rolleyes: (eller inte)

En C-uppstas som skrevs nyss (vt-04) på Nationalekonomiska Institutionen på Stockholms Universitet (Wilkens och Meijas) verkar ge en ganska så bra sammanställning kring olika kostnader och intäkter. Länk till C-uppsats

Var just den specifika utredningen som du frågar efter finns, vet jag inte just nu. Men jag får väl återkomma.

gladh

Edit: stvfl

Det är sorgligt att läsa att en hel del här inne tycks inte varit utanför sin dörr. Visst jag vill också drömma mig bort till ett underbart land där alla umgås och är vänner och där alla får den hjälp de behöver och så. Men den världen jag lever i, är inte så. Den är mycket hårdare. Den är inte som vissa här inne tror, att bara ge och ge och ge. Att "vissa år får staten in mer pengar än den förbrukar. Då kan den amortera på lånen" är ju löjligt, sant men löjligt. Vanligt sunt förnuft säger ju att utgifterna kan inte vara större än inkomsterna, speciellt med så höga skatter som vi har i detta land. Varför måste vår regering alltid framställa oss som ett rikt land hela tiden och sen dra ner på våra förmåner som vi har som svenskar i detta land? Varför måste vi skänka mest pengar, betala högst avgifter osv. Säg ifrån, vi är inte ett så rikt land, snart ett uland om vi förtsätter så här. Det gäller att ge och ta ... men det har inte politikerna förstått. Men det är ju iofs ingen som har anklagat dem för att vara smarta och verklighets förankrade.

Det måste vara så att detta land är uppdelat i två världar. En för mig verklig och en underbar där inga problem finns där en del av er tycks bo. Jag undrar bara var den finns, jag flyttar gärna dit.

brinckis skrev:
Att "vissa år får staten in mer pengar än den förbrukar. Då kan den amortera på lånen" är ju löjligt, sant men löjligt. Vanligt sunt förnuft säger ju att utgifterna kan inte vara större än inkomsterna, speciellt med så höga skatter som vi har i detta land. Varför måste vår regering alltid framställa oss som ett rikt land hela tiden och sen dra ner på våra förmåner som vi har som svenskar i detta land? Varför måste vi skänka mest pengar, betala högst avgifter osv. Säg ifrån, vi är inte ett så rikt land, snart ett uland om vi förtsätter så här. QUOTE]

...och efter denna brillianta ekonomiska analys blir jag bara SÅ nyfiken på hur du lyckats förvärva dessa högklassiga nationalekonomiska kunskaper. Denna analysförmåga. Detta kritiska tänkande.. eller just ja.. att vara konstant kritisk var ju tydligen inte synonymt med kritiskt tänkande... :rolleyes:

korvgubbe skrev:
...och efter denna brillianta ekonomiska analys blir jag bara SÅ nyfiken på hur du lyckats förvärva dessa högklassiga nationalekonomiska kunskaper. Denna analysförmåga. Detta kritiska tänkande.. eller just ja.. att vara konstant kritisk var ju tydligen inte synonymt med kritiskt tänkande... :rolleyes:

Säg istället vad som inte är sant ...

Men om du inte tycker det är sunt förnuft att utgifterna inte får vara högre än inkomsterna och att det gäller att ge och ta så tycker jag att du skall bege dig ner till banken och lån lite pengar och köpa mig en båge. För i detta land skall alla vara lika.

Last edited:
Nr:18 skrev:
delen med det "sunda förnuftet" verkar inte riktigt....sund :3freak

En till som vill köpa mig en båge ... tackar ... vad ni svenskar är snälla :tummenupp

Jag har ca ett trettio tal kusiner utomlands... kan ta hit dem så kan ni låna ännu mer pengar och köpa bågar till även dem :banana

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC