Nationaldemokraterna

Gustav1 skrev:
Ja just det, uttalar jag mig politiskt inkorrekt så är jag rasist.
Fett.

Nej. Om du uttalar dig rasistiskt är du rasist. Vad jag kan se har ingen i tråden kallats för rasist. Rasistbiten drar de alltid upp själva, av någon outgrundlig anledning.

Gustav1 skrev:
Ja just det, uttalar jag mig politiskt inkorrekt så är jag rasist.
Fett.
Med dig vet man aldrig riktigt var du egentligen står, men jag ska försöka ge ett förslag till svar.

Hrtrrmm.. *harkel*... *host*: Hörrududu din jeffla rasse! Komma här och vara o-PK som en annan vaktmäjster. Förresten, är det därför du har 88:an i avataren? 88 = HH = heil hitler serru. Jorå... så att :tungan ;)

<självironi av>

Goodstuff skrev:
Nej. Om du uttalar dig rasistiskt är du rasist. Vad jag kan se har ingen i tråden kallats för rasist. Rasistbiten drar de alltid upp själva, av någon outgrundlig anledning.

Kallas för stigmatisering. Funkar typ "jag säger bara sanningen, men det spelar ingen roll för så fort man är politiskt inkorrekt blir man bara stämplad som rasse"
Ett behändigt knep som kan göra det svårare för motståndaren i en debatt att dels stå på sig (lagom kul att bli stämplad som politiskt korrekt och därmed utan egen vilja och ställningstaganden) och dels angripa (om man angriper det man anser är fel i motpartens argumentering blir man den som stämplar motparten som rasist, även om man nu inte skulle göra det)

gladh

edit: formuleringsputsningar

Last edited:
soppatorsken skrev:
Jag tror inte heller att enbart mera pengar skulle lösa allt.
Lustigt att du nämner det där med min egen hoj. Jag ska nämligen plocka av fälgarna på en lätt handikappad kompis ikväll. Trots att min inte är helt som den ska. Men med bara lite mera vilja ska man väl klara av båda sakerna samtidigt? Förstår du liknelsen?
Fö. så är det Nya Guinea som jag hade tänkt mig att depotera alla oliktänkare på.

Det är ju jäkligt schysst av dig! Jag gör för den delen likadant, hjälper kompisar som hamnat i nöd. Men jag ser till att fixa min egen cykel först om den är så pass trasig att jag inte kan ta mig till jobbet. Förstår du min liknelse?
Jag förstår vad du menar, men jag tycker att vi inte klarar av våra egna åtaganden, för då skulle vi inte se det samhälle som vi har i Sverige idag.

gladh skrev:
1. Aja
2. Posten har etiska regler, varför ska man inte följa dem?
3. Här är jag inte riktigt med. ND och för den delen SD uppbär partistöd, ND och SD:s förtroendevalda får samma mötesarvode som alla andra. Det som skiljer ND är att man uppenbarligen inte vill göra rätt för sig gentemot posten.

Kuggfråga: Hur mycket tror ni egentligen att en förtroendevald nämndepolitiker tjänar på sitt uppdrag och hur mycket tid tror ni att man får lägga ner inför varje möte?

gladh

2. "Etiska regler", ibland blir de väldigt populära, lite beroende vilka som drabbas..(måste försöka kolla dem..)
3. Kolla partistödets storlek, glöm inte bidragen till "andratidningarna".
Btw jag har fått partipropaganda i "kommunala kuvert", i ö vet jag inte vad ND gjort, men förmodligen händer sånt dagligen men nu "råkar" det vara ND och då j-ar!

Svar på kuggfrågan: Jag följer politiken i en liten svensk stad med usel ekonomi (gissa vilka som styr..), inte verkar det var alltför ansträngande med tanke på mötes- och frånvarofrekvensen..dessutom får dom ju vara med och BESTÄMMA över andra! Sossar gillar ju sånt.

Last edited:
Kahobe skrev:
3. Kolla partistödets storlek, glöm inte bidragen till "andratidningarna".

Du vet vilken tidning som för överlägset mest tidningsstöd va? Ett ödets ironi i det fallet.
Jag tycker dock att tidningsstödet är bra eftersom det gör det möjligt för mindre tidningar att finnas kvar och således ger en större mångfald av tidningar och press vilket är väldigt viktigt i en fri och demokratisk stat.

Kahobe skrev:
Svar på kuggfrågan: Jag följer politiken i en liten svensk stad med usel ekonomi (gissa vilka som styr..), inte verkar det var alltför ansträngande med tanke på mötes- och frånvarofrekvensen..dessutom får dom ju vara med och BESTÄMMA över andra! Sossar gillar ju sånt.

Maktfrågan är central i de flesta partier. Utan makt, ringa eller liten möjlighet att genomföra den politik man anser vara den bästa. Skulle vilja se det parti som inte vill vara med och bestämma.
Som nämndrepresentant i en mindre nämnd kan man räkna med ca 1500 kronors ersättning per möte före skatt plus förlorad arbetsinkomst. Mötena pågår mellan 1-4 timmar. Förarbetet brukar bestå i 0,5 till 3 kg bakgrundsmaterial som skall läsas in innan beslut fattas.

Detta är vardagen för 95-99% av politikerkåren, alltså de som faktiskt tar ett ansvar för den demokratiska processen.

gladh

Men orka bry sig!

Spelar ingen roll hur mycket ni kommer tjafsa.. kommer inte bli bättre ändå.
Lika bra att ta en bärs på fredagar och klaga på samhället som alla andra gör

Vad det gäller skatter... Jag har brutit en arm och opererats för detta, två fingrar, legat en vecka på sjukhus pga magen där de gjorde skiktröntgen ultraljud, gastroskopi mm. Legat på sjukhus tre dagar tidigare pga en vurpa. Fem andra "tidskrävande" besök hos landstinget, gått nio år i grundskola, tre år i gymnasiet, dagis, ska läsa på en gratis högskola nästkommande tre år.
Jag lånar böcker på biblioteket, använder kommunens idrottshall regelbundet osv... finns hundratals exempel. Jag är 25 år, aldrig varit arbetslös eller tagit andra bidrag men det känns lite som att jag inte ska klaga efter att ha rannsakat mig själv... :rolleyes:

Invandrare och brottslighet... Jag refererar till det utförliga inlägget av gladh (finns länk till detta i en tidigare inlägg) och glöm aldrig att det har ALLTID varit så att det är dom fattiga som alltid är överrepresenterade i brottstatistik. :fatta!

ND;s utnyttjande av statliga medel (posten)... Smart... Först hacka på att INVANDRARE tär på statens ekonomi, och sedan skicka post utan att pröjsa för det och tänka att "det gör väl nån annan"... :hihi :hihi Säger en del..

stony skrev:
Men orka bry sig!

Spelar ingen roll hur mycket ni kommer tjafsa.. kommer inte bli bättre ändå.
Lika bra att ta en bärs på fredagar och klaga på samhället som alla andra gör

Snacka med polarna är aldrig fel, klaga leder inte till förändring. Har man det minsta intresse så ska man engagera sig.

Jag orkar bry mig. Ett tag till.

gladh

Vet ni varför alla danskar har ont i högerarmen???

De vinkar in alla invandrare till sverige haha...

Jag tycker att vi ska dra till invandringen hårt, dra ner på bidrag och sänka skatterna, sen skottpengar på sossar, jävla kommunister är vad de är

Gladh, du lever i förnekelse :dummer

Blackninja skrev:

De vinkar in alla invandrare till sverige haha...

Jag tycker att vi ska dra till invandringen hårt, dra ner på bidrag och sänka skatterna, sen skottpengar på sossar, jävla kommunister är vad de är

Det enda av substans i detta inlägget är väl att det finns inte riktigt så värst mycket asyl att förhindra längre. Visst folk kommer hit, men migrationsverket har praktiserat utkastaregenskaperna med oönskvärd effektivitet sen ett par år tillbaka. Tyvärr på uppdrag av just sossar.

:kocko kan du vara själv.

gladh

mb skrev:
Med dig vet man aldrig riktigt var du egentligen står, men jag ska försöka ge ett förslag till svar.

Nej, jag har aldrig sagt var jag står, så det är nog därför.

mb skrev:
Förresten, är det därför du har 88:an i avataren? 88 = HH = heil hitler serru

Fan, det har du rätt i.

Blackninja skrev:

bla.bla.bla

Fy bubblan vad skönt att du kom med den stora UPPLYSNINGEN!

Var tusan är min pickadoll? Nu ska jag ut och skjuta kommunister så att vi får en bättre värld.

gladh skrev:
Det enda av substans i detta inlägget är väl att det finns inte riktigt så värst mycket asyl att förhindra längre. Visst folk kommer hit, men migrationsverket har praktiserat utkastaregenskaperna med oönskvärd effektivitet sen ett par år tillbaka. Tyvärr på uppdrag av just sossar.

:kocko kan du vara själv.

gladh

Ja migrationsverket..
Utvisa en blind unge? (eller hur det nu var)
Jävligt smidigt, men det påminner väl om de flesta statliga verk.

Gustav1 skrev:
Utvisa en blind unge? (eller hur det nu var)

Kanske inte det finaste ögonblicket i det verkets historia. Förresten, det verket har aldrig haft några fina ögonblick när jag tänker efter.
Bäst var väl iofs nån invandrarminister i mitten på 90-talet som inte ansåg att en nunna var ett trovärdigt vittne angående flyktingars situation.

gladh

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...