flugan
Vem vet
...och använder två låssprintar med najtråd emellan?Man ledsnar på att naja bromsbultar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
...och använder två låssprintar med najtråd emellan?Man ledsnar på att naja bromsbultar.
Det är förmodligen det bästa men inget jag provat.
Jasså? varför det?Jag har det (I like, som Borat säger), men har läst här på SH att det inte skall vara världsbäst ur säkerhetssynpunkt.
Tills man står där med en polygrip eller plattång och det är fem minuter till start... Klart det går, och det går bra, men en riktig najtång är himla skönt att ha. Man ledsnar på att naja bromsbultar.
Jasså? varför det?
Jasså? varför det?
Jag har det (I like, som Borat säger), men har läst här på SH att det inte skall vara världsbäst ur säkerhetssynpunkt.

Jaha, då har man spenderat hundra spänn på borrar under dagen och kommit lite mer än halvvägs![]()
2 mm höll betydligt bättre och i kombination med en pelarborr gick de sista bultarna utmärktDet där är inte roligt. Kan tipsa om att gå upp någon storlek i borr, då håller dom betydligt bättre samt att det blir lättare att dra genom najtråden senare.
Jag trådlyfter.funkar skit bra är godkännt i ERF och STCC men inte i SM och SO
Jag har en sån lösning med R-clips (de på bilden) på min hoj sedan 2008 och ingen besiktningsman har sagt något om det vid SM, SO eller NO.Jag trådlyfter.
Kan någon bekräfta att så är fallet?
Det är ju sjukt smidigt annars, jag hade det på min förra cykel och då var det ingen på besiktningarna som klagade i alla fall. Det var för visso 100 år sen (nåja i alla fall 4 typ)
![]()
Jag trådlyfter.
Kan någon bekräfta att så är fallet?
Det är ju sjukt smidigt annars, jag hade det på min förra cykel och då var det ingen på besiktningarna som klagade i alla fall. Det var för visso 100 år sen (nåja i alla fall 4 typ)
Jag ska bara finåka liteComeback?

På de flesta hojar måste man lossa ett eller båda oken när man byter framhjulet och det lär ske ett par gånger per säsong så den najtång som föreslås i tråden är nog inte överreklamerad.
Skillnaden är väl att ni använder 2mm-tråd, som tål hur mycket våld som helst?Gör som oss elektriker.. Naja tusentals meter kabel på stege.. Har i alla år funkat med en avbitare och det funkar lika bra på en hoj![]()
Skillnaden är väl att ni använder 2mm-tråd, som tål hur mycket våld som helst?![]()
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |