NAD eller DENON

Underbar filmsnutt. Jag känner igen mig till viss del men ibland undrar man ju vart foliehattarna är. Jag har dock personligen aldrig tagit steget in i vinylträsket.

Har ni sett SVTs dokumentär Guldörat? Annars tycker jag ni ska se den. Finns tyvärr inte på play längre, men den som söker skola finna som det heter....

http://svt.se/2.61757/1.995237/guldorat

Undra vad som är för fel på de blindtester jag själv utför...

Att försöka övertyga audiofiler om att man kan ha något annat än det dyraste och konstigaste är som att slåss med väderkvarnar. Spelar ingen roll hur många blindtester man hänvisar till, deras öron är såklart alltid bättre, alternativt så "trivs" de inte med utrustningen i fråga, eller så är det rummets akustik det är fel etc etc i de fall de inte kan höra någon skillnad.

Lägg din energi på något annat, och låt audiofilerna spendera sina pengar på placeboeffekter!

Jag måste också ha ny stärkare. Har ett par B&W 603 S2 men ska nog byta upp till storebror CM9 eller DM683 (beggat så klart) har inte lyssnat på dom men är inte nördig nog att åka runt och provlyssna och gillar mina 603er enormt mycket. Vad är då lämpligt? Reciver och sen ev. slutsteg? 2-kanal och sen inte kunna bygga ut? Duger de som diskuteras i tråden? Funktioner har jag inte glädje av då jag kör allt genom datorn. Kanske om jag skulle gå över från optisk till hdmi, då behövs någon hdmi central för har bara en ut från datorn. Gillar varmt ljud och mellanregister.

Inte längre, okq8 sbk raving för 62kr litern numera.
Men det är väldigt svårt att se skillnad på slitage vid olika oljor. Ljudet hör man skillnad på. Men jag har aldrig sagt att dyrast är bäst. Alla kablar har lite olika karraktär.
Ibland omöjligt att höra skillnad men för det mesta är det skillnad.
Varför inte göra lite olika egna kablar? Olja är svårt att göra själv får jag för mig.

Klart bara dyra kablar är bra, ni köper väl inte motorolja på biltema? :hihi

Både Marantzen och Onkyon jag tipsade om har app till iphone så man kan styra dom från den.
Onkyon finns det en kanonapp till, oRemote, där alla funktioner en tekniknörd behöver och lite till finns :-)

Jag har också nyligen köpt en Onkyo 609 som jag håller på att koppla in. Har tänkt styra den enbart via mobilen. Kan man styra Spotify via oremote eller kanske via Onkyo:s egna app?

\Masonit

Har ingen 609 inne för tillfället, men kollar så fort vi får in en.

Har ingen 609 inne för tillfället, men kollar så fort vi får in en.

Schysst!

Idag har jag en parrot högtalare som jag spelar Spotify musik till via Iphone över bluetooth. Riktigt smidigt att kunna styra allt via mobilen vart man än är i huset...

\Masonit

Jag har också nyligen köpt en Onkyo 609 som jag håller på att koppla in. Har tänkt styra den enbart via mobilen. Kan man styra Spotify via oremote eller kanske via Onkyo:s egna app?

\Masonit

Verkar som det ska gå. :)

http://www.webhallen.com/hemelektronik/132165-onkyo_receiver_7.2_tx-nr609-silver

"Nätverksbaserade tjänster - bl.a. Spotify som du kan styra från antingen fjärrkontrollen eller Onkyo Remote app (iPod/iPhone/iPad)"

Går nog att styra med Oremote också.

\Masonit

\Masonit

Helt ok pjäs!

Mycket bättre än min gamla SONY. Det som slog mig var dock kvalitén som känns sisådär. SONYn hade ju BMW-känsla i allt. Påkostat utförande, upplysta knappar, rejäl tyngd, fler reglage osv osv. Mycket mer gedigen. Den kostade iofs det dubbla på sin tid (2000) också vilket kanske spelar lite roll.

Numer styr man ju allt via en TV-meny, så knapparna på själva stärkaren blir ju därefter.
Ingen brist direkt, men SONYn kändes skönare att hålla på med, även om ONKYON låter bättre och har fler features.

Helt ok pjäs!

Mycket bättre än min gamla SONY. Det som slog mig var dock kvalitén som känns sisådär. SONYn hade ju BMW-känsla i allt. Påkostat utförande, upplysta knappar, rejäl tyngd, fler reglage osv osv. Mycket mer gedigen. Den kostade iofs det dubbla på sin tid (2000) också vilket kanske spelar lite roll.

Numer styr man ju allt via en TV-meny, så knapparna på själva stärkaren blir ju därefter.
Ingen brist direkt, men SONYn kändes skönare att hålla på med, även om ONKYON låter bättre och har fler features.

Tv-meny känns lite B va? Nu är det ju mobilen som gäller. ;)

\Masonit

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back