Richo
Ny medlem
- Gick med
- 29 Jun 2004
- Hoj
- GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
apsolut. Eller om man vill biampa men har inte kanaler nog för man vill köra 7,1 eller som jag. Vill köpa en "seriös" 2 kanalsstereo som cd går till men när jag kör 7,1 eller annat kul skall ju frontkanalerna gå genom denna nya stereo så jag slipper en kanalväljare eller annat dumt mellan enheter eller högtalare. OCH avlastar onkyon som får jobba på bra ibland med alla 7 kanalerna. Glödhet blir den.
Alternativt att man vill köra aktiva högtalare överhuvudaget. Kanske trådlösa där bak?
Trådlöst låter sisådär dock så det går väl för all del att köra från redan förstärkt kanal... huhu.
exempelvis m3i eller m6i går att köra som rent slutsteg med ett knapptryck och då är det gott att ha en förförstärkarfunktion på hembion.
Nu har jag inte kollat men antar trots allt att 609 och 709 vart fall har preout på lfe kanalen.
men i 8 serien har man det på alla kanaler.
Bara lite extrasvammel... Du verkar ju ha sunt förnuft när det gäller ljud imaster
Alternativt att man vill köra aktiva högtalare överhuvudaget. Kanske trådlösa där bak?
Trådlöst låter sisådär dock så det går väl för all del att köra från redan förstärkt kanal... huhu.
exempelvis m3i eller m6i går att köra som rent slutsteg med ett knapptryck och då är det gott att ha en förförstärkarfunktion på hembion.
Nu har jag inte kollat men antar trots allt att 609 och 709 vart fall har preout på lfe kanalen.
men i 8 serien har man det på alla kanaler.
Bara lite extrasvammel... Du verkar ju ha sunt förnuft när det gäller ljud imaster
Pre-out är förstegssignal ut, alltså som ska skickas till ett slutsteg. Det man hör i högtalarna är förstärkt signal och är inte alls samma sak - om man ska vara teknisk.
Om man t.ex. ska skicka till en aktiv sub så har den redan slutsteg, då vill man inte skicka en förstärkt signal dit för den ska förstärka själv och då kopplar man den på en pre-out. Eller om man har andra aktiva högtalare eller tycker att ens förstärkare är lite för klen och vill ha ett externt slutsteg.

fifan säger jag bara, där säljs det mycket skit... Skulle jag få 1€ för varje gång jag bytt ut en pluggkabel, så skulle jag vara en rik man!