Nån som vet om länsförsäkringar

• Thread starter Thread starter *DIABLO*
  • Start date Start date

*DIABLO*

Guest
har samma regler i hela Sverige eller om de kan skilja fån län???

köpte en bil som var entusiastfärsäkrad i göteborg,, men i örebro ville dem inte försäkra bilen för att den var för ny sa dem, när jag sa att den va entusiastförsäkrad i Göteborg då sa han att dem kanske har andra reglar där

Bilsport&mc har grymt bra entusiastförsäkring om man kollar villkoren. Uppfyller bilen bara deras krav så har du en bra försäkring som täcker allt du kan tänka dig. Ring och hör om du itne redan gjort det. Och även om du har dina andra försäkringar hos LF så är denna inte så dyr ändå. Från 1500:-/år beroende på bilens värde.

Edit/ vad köpte du för bil förresten?

har inte kollatmed dem ska ta o kolla de, o tänker säga up alla mina färsäkringar från LF, köpte an corvette -01, har du nr till dem ??

yamahaR6_03 skrev:
har samma regler i hela Sverige eller om de kan skilja fån län???

Länsaförsäkringar består av 24 olika bolag där det i många fall skiljer sig i vilkor mellan bolagen. Sedan tillkommer även det att i varje bolag jobbar x antal personer som jobbat olika länge med olika kunskaper.

Hade en Firestorm innan, den låg i klass 7 i skåne.

På en del andra ställen låg den i klass 6.

Detta gällde Länsförsäkringar.

yamahaR6_03 skrev:
har inte kollatmed dem ska ta o kolla de, o tänker säga up alla mina färsäkringar från LF, köpte an corvette -01, har du nr till dem ??

http://www.bilsport-mc.com/ är adressen till dem. Detär ju hårda krav men du uppfyller dem säkert. tex så är garage, extrabil etc krav. Jag fick inte försäkra pv'n för att det var två olikfärgade stolar i den :( Och inga klädda dörrsidor osv. Men det ska ju åtgärdas och då ska jag teckna där när allt är klart. Billiga, seriösa och bra att ha och göra med.

nån som vet om de finns nån som entusiastförsäkrar nya bilar???

Nu vet jag varför dem inte ville försäkra min bil som entusiastförsäkring,,, dem ville inte försäkra den som entusiast för att jag bor i vivalla, ett ganska kriminellt område

yamahaR6_03 skrev:
Nu vet jag varför dem inte ville försäkra min bil som entusiastförsäkring,,, dem ville inte försäkra den som entusiast för att jag bor i vivalla, ett ganska kriminellt område

Säger bara: IF
skitbra bolag

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion