Nån som misslyckats köra från snut?

Status
Ej öppen för fler svar.

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Har läst mycket här om folk som kört från snuten samt att många verkar tycka att det är en självklarhet om det är på landsväg iaf. Själv vet jag inte om jag hade vågat...

Nog om det, till frågan:
Har nån försökt köra från snuten men blivit stoppad?

Vad blev det för straff? Vad sa polisen? Förstår att straffen är olika beroende på vad man har gjort, så säg gärna vad ni gjorde (körde rödljus, i stan, landsväg?).

Se om det blir några intressanta inlägg :tungan

åååh, satt precis o funderade på samma sak, där här blir intressant, få se hur lång tid det tar innan det spårar ut fullständigt. :D

var fan e popcornen ?? aja, den här får duga
:sissy

Jag har en känsla av att folk här på SH är för macho för att erkänna att de misslyckats med att dra snuten.

Själv har jag blivit stoppad av länsman en gång (förutom rutinkontroller). Tanken att dra slog mig inte ens. Det här var klockan fyra på natten första dagen på säsongen. Jag hade kört rejält fort då det inte fanns någon annan på vägen. Men jag sa som det var, att jag blivit ivrig eftersom det var första dagen jag körde. Han var bussig och lät mig åka med en förmaning. Hade jag försökt smita finns det inte en sportmössa att han hade sett mellan fingrarna. POliser är precis som vi, de har känslor de också. :D

Saknar AK47 nu...............

Det anses inte utgöra ett smitningsbrott att köra ifrån en polisbil. Detta kan dock straffas som underlåtenhet att stanna på polismans tecken, eller i grövre fall, beroende på körsättet under "smitningen", som vårdslöshet i trafik eller grov vårdslöshet i trafik och självfallet leda till körkortsåterkallelse.
Källa: Trafikjuristen

haha nice att man känner sig saknad (:

Mig tog dom för att dom körde in i mig bakifrån, och så vart inte saken bättre när jag hade halva polis styrkan efter mig.

så ska bli intressant o se vad jag kommer få för straff.. och hur lång tid allt detta byrokratiska arbete kommer att ta, innan rättegången.

Tror dom sa, GrovOlovlig körning, grov vårdslöshet i trafik... blabla..

couldent care less.. det ända jag bryr mig om nu är att skruva ihop cykeln igen.

Mig tog dom för att dom körde in i mig bakifrån, och så vart inte saken bättre när jag hade halva polis styrkan efter mig.

så ska bli intressant o se vad jag kommer få för straff.. och hur lång tid allt detta byrokratiska arbete kommer att ta, innan rättegången.

couldent care less.. det ända jag bryr mig om nu är att skruva ihop cykeln igen.

Fan va dåligt av dem o riskera ditt liv för att få fast dig. Trodde inte de jobbade på det sättet i Sverige. Jag gillar ditt tankesätt dock! Det tråkiga är väl också att det tar så jäkla lång tid innan straff kommer

Jag gillar ditt tankesätt dock! Det tråkiga är väl också att det tar så jäkla lång tid innan straff kommer

Nu hör det ju till saken att ak47 om jag inte mins helt galet från den historien tidigare åkt dit för narkotikabrott. Körde mot trafiken på motorled i sitt desperata försök att köra ifrån polisen... mm.
Kör utan körkort... Var hojen skattad och försäkrad ens????

En riktig hårding!!!

Han borde kanske bli torr bakom öronen. Ta körkort om han ska köra hoj samt fundera över sin inställning....
Fast.. hmm vi hittar han nog snart i statistiken....

Synd att hojen inte blev totalt skrot.

Last edited:
Nu hör det ju till saken att ak47 om jag inte mins helt galet från den historien tidigare åkt dit för narkotikabrott. Körde mot trafiken på motorled i sitt desperata försök att köra ifrån polisen... mm.

En riktig hårding!!!

Du har inte läst den tråden det hör jag.. det enda du har rätt i den posten du gjorde nu var att jag körde imot motorleden, och att jag inte har något kk. resten är fel.

Gör om gör rätt! :tummenupp

Är pappa mycket arg?

En riktig hårding!!!

Han borde kanske bli torr bakom öronen. Ta körkort om han ska köra hoj samt fundera över sin inställning....
Fast.. hmm vi hittar han nog snart i statistiken....

Håller med fullständigt:tummenupp

Inte verkar han tillräckligt torr bakom öronen för att förstå ironi heller.

Last edited:
Blablabla... Alla har vi våra lik i garderoben. Många som anser sig vara så mycket duktigare,lydigare och bättre än alla andra.

Nån försökte åka ifrån polisen och misslyckades, fine han får ta sitt straff nu. Jag anser mig inte bättre än någon annan att döma denna person som så många andra på detta forum...

Och jag tror i de flesta fall av misslyckad smitning så kategoriseras det som grov vårdslöshet eftersom det är de man oftast tar till för att komma ifrån the long dick of the law.

Du har inte läst den tråden det hör jag.. det enda du har rätt i den posten du gjorde nu var att jag körde imot motorleden, och att jag inte har något kk. resten är fel.

Läste ditt första inlägg i den tråden. Tyckte redan efter några få rader att du var patetisk... FAN skaffa mig en 600cc så kommer de aldrig ikapp... PFTT Sicket jävla skitsnack.
Du skrev själv där att du åkt dit med/för narkotika. Så jag har inte fel där heller! Så tillvida du inte hittade på den biten.
Ifrågasatte om hojen var skattad och försäkrad.

Nädu.. små pubertetstinna moppefuckon finns det många av här.. Du tillhör en av dem...

Lär dig köra hoj och ta ett körkort istället för att jiddra..
Alternativt håll dig hemma i barnkammaren.,

Finns det nån tråd/plats där man kan läsa om dina äventyr AK47?

jag skrev i den tråden att jag åkt dit för lite jazztobak för 2 -3 år sedan.

och denna "polis vs Me" incident hände för 1 månad sedan?

det är 2 -3års mellanrum vi talar om.

så bli lite mer tappad, och du ska få en klubba att suga på.

Last edited:
jag skrev i den tråden att jag åkt dit för lite jazztobak för 2 -3 år sedan.

och denna "polis vs Me" incident hände för 1 månad sedan?

det är 2 -3års mellanrum vi talar om.

så bli lite mer tappad, och du ska få en klubba att suga på.

Svårt att förstå vad polisen får upp för info när de kör en qp på dig.
Polisen ser en domd missbrukare, (kanske aspad med) köra mc. Försöker köra ifrån dem på ett mycket farligt sätt.
Givetvis är deras slutsats att du kör drogpåverkad....
Hade du varit påverkad skulle alla jubla och säga att polisen gjorde helt korrekt. Innan du skadat någon annan.
Likaså om hojen varit stulen...

Jag skiter fullständigt i om det är "jazztobak" eller andra droger...
Föraktar folk som inte har kurrage nog att säga nej till droger och tycker det är helt ok att dra en joint till helgen.. Sen om det var 10 år sen .. eller 1 månad sen det skiter jag fullständigt i.

Polisen såg dig som en risk. De knuffade omkull dig i låg hastihet. Du åkte dit.

BRA!!!
Hoppas det händer igen om du ger dig ut och kör hoj utan körkort igen!
Jag skulle utan att tänka efter en gång extra sätta dit dig.

Men du.. Jag kom just på en sak som kan hjälpa dig..
Eftersom hojen var försäkrad så fan.. vänta lite och sen anmäler du den stulen.. Då får du ju ut pengar för den och kan köpa din 600cc och köra skiten ur polisen sen..
Visst ett litet bedrägeri.. Men med din inställning så tror jag inte att du är så noga...

Last edited:
:tummenupp
Svårt att förstå vad polisen får upp för info när de kör en qp på dig.
Polisen ser en domd missbrukare, (kanske aspad med) köra mc. Försöker köra ifrån dem på ett mycket farligt sätt.
Givetvis är deras slutsats att du kör drogpåverkad....
Hade du varit påverkad skulle alla jubla och säga att polisen gjorde helt korrekt. Innan du skadat någon annan.
Likaså om hojen varit stulen...

Jag skiter fullständigt i om det är "jazztobak" eller andra droger...
Föraktar folk som inte har kurrage nog att säga nej till droger och tycker det är helt ok att dra en joint till helgen.. Sen om det var 10 år sen .. eller 1 månad sen det skiter jag fullständigt i.

Polisen såg dig som en risk. De knuffade omkull dig i låg hastihet. Du åkte dit.

BRA!!!
Hoppas det händer igen om du ger dig ut och kör hoj utan körkort igen!
Jag skulle utan att tänka efter en gång extra sätta dit dig.

Men du.. Jag kom just på en sak som kan hjälpa dig..
Eftersom hojen var försäkrad så fan.. vänta lite och sen anmäler du den stulen.. Då får du ju ut pengar för den och kan köpa din 600cc och köra skiten ur polisen sen..
Visst ett litet bedrägeri.. Men med din inställning så tror jag inte att du är så noga...
:klappar
:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back