Nån som misslyckats köra från snut?

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag skiter fullständigt i om det är "jazztobak" eller andra droger...
Föraktar folk som inte har kurrage nog att säga nej till droger och tycker det är helt ok att dra en joint till helgen.. Sen om det var 10 år sen .. eller 1 månad sen det skiter jag fullständigt i.

Är Ni frireligiös Sensei? :D

Tänker inte föra denna tråd vidare, efterssom du Sensei inte har en aning om vad jazztobak är för något.
Ungefär som att prata med en fiskmås, och det orkar jag inte.

så vilken smak på klubban vill du ha?

Tänker inte föra denna tråd vidare, efterssom du Sensei inte har en aning om vad jazztobak är för något.
Ungefär som att prata med en fiskmås, och det orkar jag inte.

så vilken smak på klubban vill du ha?

Efter att ha jobbat flera år med ungdomar som fastnat i drogträsket så känner jag mycket väl till slang för cannabis. Känner också till vilka skador det medför..
Bla hjärnskador...

Svårt att förstå vad polisen får upp för info när de kör en qp på dig.
Polisen ser en domd missbrukare, (kanske aspad med) köra mc. Försöker köra ifrån dem på ett mycket farligt sätt.
Givetvis är deras slutsats att du kör drogpåverkad....
Hade du varit påverkad skulle alla jubla och säga att polisen gjorde helt korrekt. Innan du skadat någon annan.
Likaså om hojen varit stulen...

Föraktar folk som inte har kurrage nog att säga nej till droger och tycker det är helt ok att dra en joint till helgen.. Sen om det var 10 år sen .. eller 1 månad sen det skiter jag fullständigt i.

Polisen såg dig som en risk. De knuffade omkull dig i låg hastihet. Du åkte dit.

BRA!!!
Hoppas det händer igen om du ger dig ut och kör hoj utan körkort igen!
Jag skulle utan att tänka efter en gång extra sätta dit dig.

Men du.. Jag kom just på en sak som kan hjälpa dig..
Eftersom hojen var försäkrad så fan.. vänta lite och sen anmäler du den stulen.. Då får du ju ut pengar för den och kan köpa din 600cc och köra skiten ur polisen sen..
Visst ett litet bedrägeri.. Men med din inställning så tror jag inte att du är så noga...
Kära hjärtanes! Moralpaniken slår alla rekord! Vattna pelargonera ordentligt nu bara!

Efter att ha jobbat flera år med ungdomar som fastnat i drogträsket så känner jag mycket väl till slang för cannabis. Känner också till vilka skador det medför..
Bla hjärnskador...
Det är ungefär som mopeder. Vet hur det är. Man vill vara tuff och häftig. Tjackar finaste Puchen i byn med planad topp. Men man vill ha mer, 125:an avverkas och snart sitter man där på en lika fin motorcykel som på din avatar, och hjärnskadorna lurar i varje vägren.

/perris

Svårt att förstå vad polisen får upp för info när de kör en qp på dig.
Polisen ser en domd missbrukare, (kanske aspad med) köra mc. Försöker köra ifrån dem på ett mycket farligt sätt.
Givetvis är deras slutsats att du kör drogpåverkad....
Hade du varit påverkad skulle alla jubla och säga att polisen gjorde helt korrekt. Innan du skadat någon annan.
Likaså om hojen varit stulen...

Polisen såg dig som en risk. De knuffade omkull dig i låg hastihet. Du åkte dit.

BRA!!!
Hoppas det händer igen om du ger dig ut och kör hoj utan körkort igen!
Jag skulle utan att tänka efter en gång extra sätta dit dig.

Men du.. Jag kom just på en sak som kan hjälpa dig..
Eftersom hojen var försäkrad så fan.. vänta lite och sen anmäler du den stulen.. Då får du ju ut pengar för den och kan köpa din 600cc och köra skiten ur polisen sen..
Visst ett litet bedrägeri.. Men med din inställning så tror jag inte att du är så noga...

Wow! Vart tog medmänskligheten vägen?
Var det inte den gamle Jesus som sade att han utan synd skulle kasta första stenen. Ingen är helt oskyldig.

Det är ungefär som mopeder. Vet hur det är. Man vill vara tuff och häftig. Tjackar finaste Puchen i byn med planad topp. Men man vill ha mer, 125:an avverkas och snart sitter man där på en lika fin motorcykel som på din avatar, och hjärnskadorna lurar i varje vägren.

/perris

Så med andra ord så är det helt ok att röka på bara för att det är ok att köra moped.
Den liknelsen håller inte.

Jupps stämmer.. Jobbar inte med skiten längre..

Last edited:
Alla som har fått böter har misslyckats att köra ifrån snuten. :crash

(ironi)

Jag åkte dit för 2 veckor sen, tänkte inte tanken att smita just då.
Den tanken har dock slagit mig xxxx antal gånger efteråt.
Trodde inte dom tog mig med lasern, men det gjorde dom.
183 på 110 väg och så var det körkortet borta.
5 månader får jag vara utan trots att jag verkligen behöver det i jobbet (jobbar som bilmek).
Hann faktiskt ha körkortet en månad iallafall:huvet

Så med andra ord så är det helt ok att röka på bara för att det är ok att köra moped.
Den liknelsen håller inte.
Samhället är fullt av riskmoment, och ofta är det precis samma mekanismer som får människor att röka en joint som det som gör att vi drar på oss korvskinnet och kör sporthoj, det måste du väl hålla med om? Det handlar mer om tillfälligheter vilka attribut och upplevelser vi väljer. Grupptryck eller ej. Dock tror jag att det nog är bra mycket säkrare att sitta inne och ta en joint då och då än att yla runt på gatorna på en järnklump och bakom någon millimeter skinn och plast inbilla sig att man på något vis skulle vara säker.

Jag försvara inte alls Ak47:ans smitning eller vad det nu handlar om, men när du börjar grotta in dig i hans haschrökning för 2-3 år sedan och slira loss utav bara sjutton på det så undrar jag hur det är fatt med objektiviteten.

/perris

Bla hjärnskador...

Föraktar folk som inte har kurrage nog att säga nej till droger och tycker det är helt ok att dra en joint till helgen.. Sen om det var 10 år sen .. eller 1 månad sen det skiter jag fullständigt i...

Det är väl en jävla tur att du inte "hjälper" folk längre då.....
Inte för att jag på något vis är inblandad i/försvarar drogmissbruk men du var ju uppenbarligen fel man för DET jobbet iaf.....

Och en lustig liten tanke jag har, Sensei du dömmer hela folkslag till att vara hjärndöda?

Som du kanske inte vet, så är det lagligt i bra många länder, är dom helt jävla hjärndöda ellr?

Den rapport som socialtjänsten här i sverige har lagt fram om THC, är över 10 - 15 år gammal, jag personligen tror mer på dom forsknings resultat som finns ute nu är mer trovärdiga.
Tror knappast att dom länderna som legaliserat det nu på 2000 talet, skulle göra det om det nu var så farligt att du blir hjärndöd av skiten....

men orka föra denna tråd vidare, själv så ska jag ta mig en Jack Daniels nu, så man får lite fart på tillvaron.

Var påväg mellan Göteborg och Vänersborg förra sommaren. Det kom en del skurar och klockan var runt 22, ganska mörkt och väta på goggles.
Kommer ikapp en kö med 4-5 bilar som ligger å slöar i 80 på 90 vägen (körde ej särskilt fort med tanke på vått väglag, kanske 95-100) å folk som ej kan hålla 90 ens hyser jag ibland lite agg mot, bilar som inte kör om likaså...så nu orxade jag inte vänta utan la mig precis till vänster om den heldragna linjen och gled om, fortfarande i mitt ganska makliga tempo.

Backspeglarna på hojjen hade jag givetvis varit cool nog att plocka av så därav tog det mig en stund att inse att det ligger en mörk V70 febrilt blinkande med blåljus bakom mig.
Fortsätter köra en bit funderandes på om detta ska vara slutet på MC-sommaren (ja straffet för heldraget kanske inte ger indraget körkort men dom kanske hade fler saker att klaga på) å dessutom är jag student å kände direkt att detta åtminstone kommer svida hårt i plånboken! Började dock blinka in mot vägkanten för att hitta nåt bra ställe att stanna på... Då passerar jag en liten grusavtagsväg ungefär samtidigt som alla små tankar förvandlats till småpanik å galenskap...

Stannar intill vägen och ser polisen göra likaså(kommer inte ihåg faktiskt om dom stannade framför eller bakom mig nu?)
I med ettan iallafall, U-sväng och tillbaka ut på grusvägen..utan att ha minsta lokalkännedom om vart denna leder. Det är självfallet en liten enskild väg som leder upp till ett ensamt hus omgivet av skog och en välklippt regnvåt gräsmatta. Racedäck fungerar VÄLDIGT dåligt på regnblött gräs kan jag tillägga! Polisen har nu hunnit fram och han kan i princip promenera fram till mig...men han springer dock och skriker att jag ska av hojjen NU!

ÅNGEST...e ju ganska helylle i vanliga fall så man ber nästan om ursäkt på plats. Ber även husägaren om ursäkt för den fina plöjningen av hans gräsmatta, men slipper iallafall ersätta nåt av det. Förstärkning anländer men ger sig av så fort dom fått tagit ett negativt utandnings prov och insett att jag inte är nån förrymd brottsling utan bara en svensson som ska hem till polaren å se på film å käka godis.

Jag erkänner ju hela baletten på plats, men eftersom det blev lite mer än bara heldragen linje så skull det visst gå till länsstyrelse å åklagare om kortets framtid.
När dom är klara och vi ska ta oss därifrån frågar polisen: Förresten vad har du för regnummer på cykeln. Kan ju berott på annat än att dom inte sett skylten, men....
Får knalla ner å hämta hojjen å sen eskorterar dom mig in mot Trollhättan. Å sen fortsätter jag själv mot Vänersborg.

När jag sedan sitter hemma hos polaren å ser film så ringer poliserna i fråga upp mig! Dom säger att eftersom det hade gått så lungt till så skulle dom vara vänliga att nöja sig med böter om jag kom ner till stationen dagen efter å skrev på boten.
2250 riksdaler. (1500 för heldraget + 750 rabatterat pris för underlåtenhet att följa polismans tecken)

Inget jag är stolt över men kan säkert roa någon att läsa. om inte iallafall trådskaparen.

Wheeelie on! :yoparty

Jag börjar med de bevingade orden "jag har inte läst hela tråden, men.." Och fortsätter med att formulera mig så här, jag har aldrig lyckats att köra ifrån polisen.

Jag har inga problem med att folk tar droger, i synnerhet inte när det gäller s.k jazztobak. Däremot har jag problem med folk som drar alla droger över en kam och som tror att de som väljer att bruka droger saknar kurage. För mig är det där fullständigt främmande och en smula korkat.

När det gäller att köra ifrån snuten - den som väljer att försöka göra det får ta konsvenserna av sitt agerande.

Bla hjärnskador...

Sådär ja, nu visar du dig vara en likadan kålsupare som AK47 fast på andra sidan. Försvarar varken fortkörandet eller drogande, men håll igen attityden om du påstår dig jobba/jobbat med ungdomar på glid. Är väl knappast vettigt att förakta dem du jobbar med och ska hjälpa eller hur?
Personer med din attityd hjälper knappast de som är på fel sida i träsket.

Sen finns det ju precis som vanligt olika grader av helvete vad gäller droger och permanenta skador. Alla är skadliga, andra mer än andra, därför straffas det också olika hårt inför lagen. Där ligger cannabis rätt lågt. Men det är skitsamma här.
Gällde inte diskussionen om någon torskat när de försökt dra polisen?

Läste den där tråden om Ak47s bedrifter, blev ganska lång efter bara några timmar. Sen hade någon ringt Swedie mitt i natten så han fick gå upp och stänga ner tråden, plus banna typ alla som skrivit i den. Dagen efter stog det en stor notis skriven av Swedie på förstasidan där han deklarerade sin avsky mot det omogna betendet som försigick här på SH.

... Denna tråd kan säkert kandidera till samma öde :tummenupp

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back