nån som kan spindlar?

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Hittade denna på trappen häromdagen.
Har aldrig sett en liknande tidigare.
Stor som en tumnagel ungefär.
Nån som vet vad det är?

Bifogat

• spindelpatrappan.jpg
    spindelpatrappan.jpg
    65.9 KB · Visningar: 401
Håller med föregående inlägg.
Det är alla gånger en korsspindel, vi har också såna utanför fönstret.

Catman skrev:
2484452 Hittade denna på trappen häromdagen.
Har aldrig sett en liknande tidigare.
Stor som en tumnagel ungefär.
Nån som vet vad det är?

ja det är en spindel och trampa ihjäl skiten innan den hinner sticka. Gör likadant med alla andra sådana också är du snäll... :mad:

Spindlar som är så snälla!? De är ju hur kelsjuka som helst, när du väl har lärt känna dem... I min nya lya så har jag två inneboende varav den ena är riktigt sällskaplig. När jag målade taket så var han med mig skitofta, dock fick jag flytta honom med jämna mellanrum så han inte blev inmålad. Numera bor han dock i köksfönstret då han kletade ner taket med nät och det ville jag inte ha just där.
Och fortfarande, tror ni på fullaste allvar att det är en myt att det regnar om ni dödar en spindel!? Tänk på det nästa gång ni ska ta ut era sura hojar ur garaget och köra i regnet...

tack för hjälpen.

blev nyfiken då vi inte ser så många spindlar med så markerad täckning här runt huset.

Följdfråga: kan man påverka spindelns storlek genom att regelbundet mata den med diverse kryp man hittar? Jag har försökt med mina korsspindlar, men efter en viss kroppsstorlek blir de bekväma och skiter i att äta..

jag har en korsspindelfarm på min balkong, jag brukar oftast bara ta bort deras nät när jag ser dom, men ibland tar dom sej in då blir det döden lr om jag har nån burk i närheten så slänger jag ut dom.

nu senast hade jag 4 st som hade flyttat in i badrummet. en halvstor (1cm) en lite mindre o en väldigt liten. sen efter ett par dagar hittade jag en till, en liten. o igår hittade jag en i hallen den va ca 7-8mm.

Jag är ingen fena på spindlar men har inte korsspindlar svart kropp med just ett kors på?

I mina ögon har det där monstret röd bakkropp och saknar kors.
Ska jag byta optiker?

nae det där är en korsspindel. den tillhör släktet "widows" om jag inte minns fel

Jag brukar hitta såna här - den här var inte den största fetingen man hittat heller - dom här är nästan i size att ha som keldjur - ja tror dom håller silverfiskarna i skräck så dom får oftast vara.

Dom är ganska skygga men man vaknar när dom knallar i håret o då blir dom vräkta.

Bifogat

• Banana1.jpg
    Banana1.jpg
    73.1 KB · Visningar: 119
Klockringaren skrev:
2494638 Jag brukar hitta såna här - den här var inte den största fetingen man hittat heller - dom här är nästan i size att ha som keldjur - ja tror dom håller silverfiskarna i skräck så dom får oftast vara.

Dom är ganska skygga men man vaknar när dom knallar i håret o då blir dom vräkta.

Den var inte liten den. :tomten

eeeh hur ofta händer det att dom knallar runt i ditt hår?

En gång vart tredje år - de e snart dags igen m.a.o.
Fan måste ställa ett en emergency grogg brevi sängen för att komma i form efter det.

Fan - dom gick inte att ta dö på me sån där radar spray fast man spruta rakt på - flugor o annat dör ju på studs - tåliga jävlar.

Bifogar en liten bild på våran lilla spindel som bor utanför fönstret.

Bifogat

• 127.JPG
    127.JPG
    98.6 KB · Visningar: 110
Klockringaren: En sådan spindel i just den storleken strök förbi min säng för några minuter sedan. Har även en som bor någonstans bakom datorn och en på ena toaletten. Inte så smidigt att den satt på strömbrytaren häromdan.:D

Klockringaren skrev:
2494638 Jag brukar hitta såna här - den här var inte den största fetingen man hittat heller - dom här är nästan i size att ha som keldjur - ja tror dom håller silverfiskarna i skräck så dom får oftast vara.

Sprang på en liknande när jag skulle på toa för någon dag sen. Den va mitt på golvet, trodde jag skulle skita ner mig hahah hatar verkligen spindlar

Visste ni att man sväljer i genomsnitt 7st spindlar på en livstid? Oftast då medans man sover...
Kanske något att fundera på nästa gång en sådan där stor jäkel kryper i håret så du vaknar...

*/ ?>
Back