nån som kan spindlar?

RocketQueen skrev:
2500897 Men du vad är "sydney funnel web" och "brown recluse"? Finns det så stora svenska spindlar?

Det var alltså inte en sån jag hade hemma väl? Jag tror han tänkte anfalla mig i badrummet. :brinnerup

nae jag bara skojade lite det finns inga farliga spindlar här (ja förrutom hobo då) o det ska vi va glada för. finns en jävla äcklig spindel i sydamerika http://en.wikipedia.org/wiki/Brazilian_wandering_spider

hittade en ny spindel igår, den jäveln hade gömt sej i hålet i handfatet, o bara flög ut när jag skule borsta tänderna. jävla jobbigt för jag hade inga linser på så hade den velat smita så hade den nog lyckats, men jag hade tur, den började röra sej mot hålet igen, då tog tog jag chansen o geggade ner den med gillette rakgel, sen va det bara att spola ner den. den va stor o brun och äcklig, jävla tur att jag fick den

Homo skrev:
2519037 nae jag bara skojade lite det finns inga farliga spindlar här (ja förrutom hobo då) o det ska vi va glada för. finns en jävla äcklig spindel i sydamerika http://en.wikipedia.org/wiki/Brazilian_wandering_spider

hittade en ny spindel igår, den jäveln hade gömt sej i hålet i handfatet, o bara flög ut när jag skule borsta tänderna. jävla jobbigt för jag hade inga linser på så hade den velat smita så hade den nog lyckats, men jag hade tur, den började röra sej mot hålet igen, då tog tog jag chansen o geggade ner den med gillette rakgel, sen va det bara att spola ner den. den va stor o brun och äcklig, jävla tur att jag fick den

Shit! Den där hade jag blivit väldigt rädd av att stöta på. Huuu! Ser ju livsfarlig ut.
Nääää döda spindlar ska man inte göra. Speciellt inte med gilette! Det var elakt! :ajjabajja
Man skulle ha en katt hemma. Så får dom döda dom istället. :)

Hittade denna på sovrumsväggen, kändes som om den var stor som en cd-skiva men det var den inte vid mätningen så lyckades jag dock sträcka ut benen till 9.5 cm.
Nu förstod jag också varför jag inte sett några mindre spindlar.

Är inte speciellt rädd för spindlar men ett sånt här as vill jag inte ha i ansiktet mitt i natten så nu får det väl regna nån vecka.

Bifogat

• spindel.jpg
    spindel.jpg
    90.7 KB · Visningar: 521
Skulle jag hitta en sån där stoooor spindel inne skulle jag svimma. Finns inge värre än dom odjuren! :skrämd

// Lena

Störtlöjligt..

Kom igen när ni hittar en sån här på sovrumsgolvet...

urodacus_sp.jpg

Det finns bara två spindlar i Sverige som kan bita igenom huden på oss människor: korsspindeln och kärrspindeln. Men det ska ju en del till för att man ska hamna i batalj med dem, liksom. Undrar vem som är mest rädd, vi eller dem... Det verkar som om det finns människor som på allvar tror att spindlar gärna med ett banzai!-skrik kastar sig som målsökande robotar ner på oss...ja tjenare.

Fövrigt så finns det helt grymma korsspindlar på Kosteröarna, aldrig har jag sett så stora å fina i sådana gigantiska nät som där. Tror att de diggar den salta luften, eller nå´t.:)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman