Nån som har erfarenhet av IXIL slip-on?

Ninjagirl

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
*SÅLD* Letar ny Ninja
Är i köpartagen efter ett slipon, nån som har erfarenhet av detta märke? Ixil? Synpunkter mottages tacksamt emot! :tungan

Ninjagirl skrev:
Är i köpartagen efter ett slipon, nån som har erfarenhet av detta märke? Ixil? Synpunkter mottages tacksamt emot! :tungan
Ixil slipon brummar fett tycket jag specielt på en zx6r... helst carbon.

Ninjagirl skrev:

Mkt gött dovt ljud! Kompisen har en zx6r-98 som låter riktigt bra(kolfiber)!
Hade själv ett på min gamla Zx7:a.
nackdelen är att dom väger relativt mycket och är ganska stora, men fin finish :tummenupp

kfme

Har ett IXIL på min R1:a tycker inte att det låter speciellt bra, hade ett akrapovic (iofs ett helsystem) på en ZX9 låter mycket mycket bättre :yoparty

Last edited:
Det system (2 burkar) vi monterade på "tantens" TRX fick den att låta som en Ducce :yoparty gå som en räser :Bugar och var dessutom mycket billigare än nånting annat :tummenupp

På dom hojarna jag har haft har det suttit Ixil, Micron och Yoshi. Micron och Yoshi var jag mer än nöjd med medans Ixil inte skulle få mer än en 2:a i betyg på en skala 1-5. Halvtaskig finish, inte så roligt ljud, tungt och lite klumpigt utseende. Till saken hör att Ixilet och Micron sliponet båda satt på CBR600. Ljudet från Micron var i mina öron överlägset.

Gilgo skrev:
På dom hojarna jag har haft har det suttit Ixil, Micron och Yoshi. Micron och Yoshi var jag mer än nöjd med medans Ixil inte skulle få mer än en 2:a i betyg på en skala 1-5. Halvtaskig finish, inte så roligt ljud, tungt och lite klumpigt utseende. Till saken hör att Ixilet och Micron sliponet båda satt på CBR600. Ljudet från Micron var i mina öron överlägset.

Farsan har beställt ett slipon till sin ZX9R, kommer det att låta bra?

Ninjagirl skrev:

Kolla in denna tråd! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=49606

Läs om R1:snubben som bytte från Ixil till ART så skulle inte jag köpa Ixil. Köp ett ART :tummenupp Ett runt i rostfritt kostar endast 2120:- Jag har det på min ZX9:a och det låter såååå braaa!!

JB

Har bara "bra" erfarenheter, flera polare som kör med ixil, det låter gött, snygga och har bra finnish.

Har ett Highpipe som kawa69 men i titan, tycker det är satans snyggt. ljudet är väl ok, kunde va bättre men det är ok.
kvalité och finnish är det inget fel på, vad jag märkt

Bifogat

• R1an.jpg
    R1an.jpg
    56.4 KB · Visningar: 112
Vad är det för hoj du skall ha IXIL'et på? Jag köpte ett IXIL till min förra hoj Yamaha TDM 850 och var supernöjd med det. Förhållandevis billigt var det oxå. Så jag kan rekomendera det starkt.

Bifogat

• Bild(010)10.jpg
    Bild(010)10.jpg
    57.5 KB · Visningar: 103
jag tycker att du ska satsa på ett annat märke för att du är för det första inge snygg för det andra å det kanske viktigaste dålig effekt....
det fanns en tråd på gamla sh innan krashen om en kille som bänka sin r1:a ixil-slipon och hur dom än bestycka så fick han inte ut mer är 132hk på bakhjulet så han slängde på orginal då gav den 142hk..
så jag säger verka inte bra eller :3freak
dance.gif

Last edited:
Har kolfiber-Ixil på min ZX-7:a. Som Herr Akesson förövrigt ägt och säkert kört sönder på bana innan! :mad: ;)

Låter väl inte så mycket när man bara står och gasar lite utanför korvmojen. Men när man brummar förbi i lite fart så har den rätt härligt racigt, dovt ljud. :)

Effektmässigt vet jag inte riktigt hur de är.

Last edited:
*/ ?>
Back