Jag har inte haft något större behov av att renovera förgasare.
Moppen från 90-nånting köptes 2004. Inga problem för mina grabbar. Efter 14 år i källaren öppnade jag förgasaren för att kolla. Såg fint ut så jag skruvade ihop den. Inga problem på 300 mil efter det.
Min z750 LTD twin -82 behövde två o-ringar pga ålder/E10. Fick nya av Örby Mc.
Jag gjorde inget mer än bytet av o-ringarna. Ingen ultraljudstvätt, inget pillande med olika saker i munstyckena, inget sprayande av carbcleaner.
Inget problem innan eller efter.
Min DR600 -86 gick som tåget div fel uppstod. Lämnades utomhus i tre år innan jag fick ett ryck och renoverade den. Inget minne att förgasaren hade geggat ihop av oxid och skit.

Ett stort K&N-filter och testat tre olika ljuddämpare. Ingen ombestyckning. Inga problem.
Ja det är ändå utsidan som räknas.
Min KLE500 -01 har förgasare. Har bara kört 1600 mil på 11 månader utan några problem.
Originalmätaren(?) säger 5.500 mil. (Varför satt det magneter i skivbromsskruvarna?!)
Lever den på lånad tid?
Min Z750-4 -80 har jag inte kört sedan millenieskiftet. Gick upp en storlek på huvudmunstyckena vid filter och avgassystembyte 1982. Inget problem varken innan eller efter. Hojen har bara gått 12.000 mil.
Min CB500 -73 bestyckades om flera gånger pga trim. Den hade gått 6500 mil vid köpet och 12.000 mil när jag sålde den.
Jag bytte nog nålventilerna någongång när jag ändå höll på. Efter att ha bestyckat klart hade jag inga förgasarproblem.
Min Zündapp KS125 hade grava problem med växellåda och CDI-box. Bing-förgasaren funkade som den skulle.
Jag är inte orolig, varför skulle jag vara det?
Om det nu inte bara är ett stort gäng ”bakåtsträvare” här så kommer ju
elmotorcyklar stort. Vem fan behöver förgasare?
Min gamla TDM900 -02 har insprutning. Är den tekniken också i farozonen?
Hörde jag vargen kommer?