Nån som fortfarande kör?

Kör du fortfarande?

• Antal röstningar
    0

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Nån som trotsar regn,kyla snö och kör ändå? Tog en runda idag blött på vägen, löv överallt men 10 grader rätt härligt ändå :) Men nu blir det nog faktiskt att ställa av den till våren kommer! :)

Jag kör året runt, dock blir det kortare vändor på vintern, samt i betydligt lugnare tempo pga bristande grepp. Ska bli kul att träna drifting när snön kommer på allvar!

pendlar till och från jobbet, men undviker blöt vägbana i samband med temperatur runt nollan.

Om vädret är ok så blir det nog att sätta tillbaka batteriet och ta en sväng men sen efter helgen blir det tvätt och kapell på :-/

Kör varje dag.(om jag skall någonstans.)
Första frostsläppet var i onsdags morse när jag
skulle hämta ritningar på ABA vid Wennergren center.
Odramatiskt litet ministäll i rondellen. :yoparty

Idag, 9 grader plus och sol!
Varit med om sämre midsommaraftnar. :rolleyes:

Har erbjudande om att åka på Gelleråsen i morgon,
men får inte för regeringen. :tuttar
(Jag skall iofs på partaj på kvällen och hon tar
hand om de tre minitalibanerna så man får lixom välja.
Det blir fler chanser med bättre väder och förhoppningsvis
bättre hoj.(för bana alltså! I övrigt älskar jag min Transa i höstrusket. :Bugar ))

/e

Jag kör, men det blir mest moppen nuförtiden eftersom det oftast är kortare rundor det är fråga om.

Hade tänkt ta en riktig tur imorrn med stor-moppen, men har åkt på en fet förkylning, så det kanske inte är en så bra idé.

Jepp, om det inte är för jekla kallt och ösregn typ. Men man känner sig så ensam när man tuffar omkring nu såhära sent på höstkanten... Synd att inte fler kör!

som ts, rätt "varmt" idag så tog en runda för o kolla över förgasarinställningar,
nu ska den sussa gott i grannens traktorgarage :)

edit:
i mitten av skåne och pendlar me moppen :tummenupp

Last edited:
Är det inte tämligen avgörande att uppge var man bor i Svea när denna fråga ska besvaras? I vissa delar av landet har man plockat fram skotern nu medan det fortfarande är snudd på badväder nere i reservdanmark.

Ursäka för att jag är en surkuk men denna poll är minst sagt intetsägande om man inte samtidigt nämner var man bor. Det skulle behövas närmare 50 svarsalternativ. 2 (ja/nej) för varje landskap. Dessutom måste pollen begränsas till en vecka om den ska vara intressant eftersom det må vara farbart nu men snön kanske lagt sig nästa vecka.

Jajamän!

Imorgon blir det långkörning på småvägar upp till Bromölla för att spana in lite hojar och sedan hem igen. 12 grader och sol enligt prognos =)

Skåne rockar asfett!!!! :D:D:D:D

G-man och hans gelikar är såååååå avis och surkukiga :tungan

Det blir nog en sväng imorgon om det håller sig torrt. Men sen är det nog dags att bädda ner ögonstenen.

Skåne rockar asfett!!!! :D:D:D:D

G-man och hans gelikar är såååååå avis och surkukiga :tungan

Hoj kan man, om man så önskar, åka året om. (Men personligen har jag nu bäddat in Bettorna för vintern.)

Men säg... hur lång är skid- och skotersäsongen där nere?

:blah ;)

I helgen åker dubbdäcken på på kåtten och eventuellt blir det några skruv slipade till isdäcken :)

Klart man kör.... Imorgon blir det en tur .... med Apan om vägarna är torra...
Måste få en brake i hus renoverandet.....
WR:en står i molekyler.... Kommer plockas ihop till vintersäsongen för iskörning.....

Jag körde, tills bakhjulet tappade fäste på en isfläck så att jag körde omkull. :gråta
Körde dock drygt 20 km/h efter en korsning så klarade det bra som tur var. (Men kan såklart ha haft otur även fast det gick sakta)

Jajamensan. I morgon blir det en tur här i norr och det slutar jag inte med förrän snön kommer. :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing