Nån som fortfarande kör, är det kallt?

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Ser fram emot vintersäsongen.
Har precis beställt fulldubbat för årets iskörning... :D
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Äh, skall köra och tvätta hojen. Sen byta in den och imorgon ev sista turen för i år med nya älsklingen samt damen hemma.:tummenupp

Sån jäääävla separationsångest nu:(
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Hade en granne som stod o tvätta sin guldvinge vid ett tillfälle o jag kände mig pratglad o var tvungen att snacka lite med han..hojbröder som man är!

Visa sig att killen körde hojen så fort snön försvann på våren...genom hela sommaren och hösten tills det blev så mycket snö att det var för farligt att köra. Och då gick han och köpte en billig skitbil som han körde under vintern.
Sen när snön började smälta...sålde han bilen. Och körde hojen igen.
Han hade alltså ingen bil alls under vår/sommar/höst utan körde hojen i ur o skur. Och så hade han gjort i flera flera år.
Visst saknade han bil ibland sa han..speciellt när man skulle köpa nya utemöbler men det var bara att surra stolarna ordentligt på hojen o köra sakta så fungerade det enligt honom.

Hårdare än värsta actionhjälten skulle jag vilja påstå!

Så gör jag också, trodde inte det var nå ovanligt.. Börjar bli dags att leta bil nu, men siktar på att köra hojen en månad till iaf.
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Brukar köra med underställ, T-shirt och goretex-ställ. Brukar räcka för mig. Fast när det var -9 när jag skulle köra och besiktiga hojen fick jag ju ha lite mer på mig. Men de funkade. Enda kruxet var en hårt frostad sida på hjälmen. :fyllisar


Första bilden är från början av februari 2012. Andra bilden - en gammal från 2005 i början av "säsongen. ;)

20120203Vallkärra02_800.jpgFJR_Spillepeng0002.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hade en granne som stod o tvätta sin guldvinge vid ett tillfälle o jag kände mig pratglad o var tvungen att snacka lite med han..hojbröder som man är!

Visa sig att killen körde hojen så fort snön försvann på våren...genom hela sommaren och hösten tills det blev så mycket snö att det var för farligt att köra. Och då gick han och köpte en billig skitbil som han körde under vintern.
Sen när snön började smälta...sålde han bilen. Och körde hojen igen.
Han hade alltså ingen bil alls under vår/sommar/höst utan körde hojen i ur o skur. Och så hade han gjort i flera flera år.
Visst saknade han bil ibland sa han..speciellt när man skulle köpa nya utemöbler men det var bara att surra stolarna ordentligt på hojen o köra sakta så fungerade det enligt honom.

Hårdare än värsta actionhjälten skulle jag vilja påstå!

:tummenupp
Sådär har jag med gjort, men med lite variationer på när jag sålt bilen. Nu blir det nog däremot något jag kan ha som rejsbuss under sommaren också, inte bara någon gammal billig rishög att ha som vinterbil.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Körde imorse till jobbet.
Ingen njutning direkt men eftermiddagen och turen hemåt ser jag fram emot!! :banana
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Idag var det kanonväder. Gortex och en tröja under så är man varm.

autumn.jpg
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Var ute och körde 11 mil idag.
En månad sedan jag rörde bågen överhuvudtaget, hur skönt som helst var det i alla fall.
Åkte ut till Dalarö, sedan Gålö. Vände 180 grader och åkte mot Jordbro-Tungelsta-Bulten-Huddinge-hemåt.

Perfekt väder, men jag hade även väldigt mycket kläder på mig. Har precis blivit av med feber/förkylning, så ville inte riskera något.
Satt och dagdrömde vid ett tillfälle och kom in i en kurva alldeles fel! :näsblod
Men det löste sig.

Mötte väl cirka 30-talet andra hojar :tummenupp
 

c-tek

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2013
Ort
liten ort på landet
Hoj
Otämd Superkråka
kom precis hem efter ca 11 mil kurvig väg. skönare kan det inte bli, man behöver inte vara rädd för isfläckar som tidigt på våren. kylan är inget problem med allväder. inget extra under alls.
blir en sväng imorron också. filmade tänkte lägga upp men det blev lite skakigt, vägen var inte bra men kurvig
såg många hojar ute idag, mer än vanligt ? :)

kör tills snön kommer som vanligt.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Klev nyss innanför dörren efter ca 21 mil körda. Var en sväng och kikade på Avholmsberget. Men kom iväg senare än tänkt och klädde mig inte tillräckligt så nog blev det kallt på hemvägen. Nu får det bli en varm dusch.

WP_20131012_001.jpg
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
10 mil ungefär i dag. Helt kanon att åka nu. Kommer upp från Eskilstunahållet till påfarten till E18. Precis i utgången av kurvan i på påfarten (skymd) står en polisbil med blåljus framför en krockad bil. Ingen varningstriangel framför till dom som kommer på påfarten. Eftersom det är en påfart hade jag fått upp farten och fick slå tvärnit! Så kommer en yngre polis fram och påpekar "tänk på farten". Vilken go gubbe! :huvet
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Lördag 12 oktober 2013.

Visst kör vi. Sporthoj Ducce 916SP, 25 mil idag. Förmiddagen var kall... men sedan tinade allt upp. Skön höstdag! Hej på er Toyman.

IMG_5405.jpg IMG_5467.jpg

IMG_5468 no.jpg IMG_5470.jpg
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top