Nån som fortfarande kör, är det kallt?

Tjita1

Guest
Ja värmefodret går inte om det är över 10+, det är helt klart. Eller neråt 5 om det är mer aktiv körning.. (Det låg runt +5 när vi kom till grustaget där vi skulle träna på gruskursen, och det får man ju säga att så anfådd har jag nog aldrig varit tror jag.
 

ZZR1400

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Krylbo
Hoj
Kawasaki ZZR1400 2015
Klart som tusan att man kör än. I dag blev det ca tjugo attacktouring mil :tummenupp
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Strålande väder, grymt vackert landskap med vackert lövverk, ingen vind och mycket hojar ute.

Perfekt dag bortsett från att jag blev omkörd av en HD, kände mig faktiskt lite mindre manlig efter det. Tur att jag nu har alkoholen att bygga upp min självkänsla med igen.:tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu får ni fan skärpa er. Solen skiner, vägarna är torra och det är fortfarande varmt i backen.
Har ni börjat ställa av hojarna redan? Är MINST en månad kvar....
 

DenGamle

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Skövde
Hoj
1997 Honda CBR 1100XX Superblackbird
90 km på Fredag och 170 km på Lördag men i dag ser det mjölkigt ut än så länge :Bugar för vädergudarna
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Hur tusan lyckades du hålla dig upprätt med dom däcken på det underlaget? :crash

Jag körde en runda igår, men så var det också strålande solsken, torrt på vägarna, och över 10 plus.


Hemligheten var att jag körde upp tills jag inte tyckte det var värt det. Sedan vände jag hojen.....försiktigt. :yoparty

Men annars var det rätt lugnt på vägarna. Det var strax under nollgradigt och snö runt om. Var ute på en 26-milarunda igår. Blåste lite på Österlen och Kivik, men annars var det så att man varken frös eller svettades. Perfekt alltså. Lite bilder från gårdagen.

20131012_134832.jpg20131012_140517.jpg20131012_140930.jpg20131012_151425.jpg
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Om ca en timme blir det en tur. Det går att klä sig, men visst börjar det kyla på lite kring fingrarna... :)
 

Barbagnu

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Vara
Hoj
Yamaha R6 -02
Blev cirkus 30 mil igår.
Startade 08,00 då var tempen -0,5*C.
Kaaaaallt... :gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Blev nyss en tur med sambon och hennes två barn. :D Inte ens lite kyligt.
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Igår minst 150 km... gick så bra så... lite läskigt i vissa skogspartier när det är vått o löv o så o man har nya däck men för övrigt var det ju helt underbart väder i helgen! :banana
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Hur lite är FÖR kallt egentligen? :tungan
Blev just en hygglig runda genom Sörmland o Östergötland och nej, det var inga problem, låg mellan 13 o 15grC, i förrgår var det t,o,m ett par grader varmare i Luleå än här i Sörmland :)

Brukar tänka på hur kallt det är på vårkanten, ni vet, när man bara måste ut en första sväng för att man håller på att spricka efter en lång vinter, när det fortfarande ligger snö i vägren och är frostigt på sina ställen...
Men på hösten blir man minsann så jäkla pepplig, undrar varför det är så? :D

Har väl iofs avtagit lite sedan man höjt ribban en smula med offroad o dubbdäck, hehe.

Ni som kan, ut och kör med er :rock
View attachment 393218
 

LukBif

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Mora
Hoj
Honda 750
55 mil avklarade denna helg, tror dock att det är dags att baxa in hojjen för vinterförvaring nu :rock
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
55 mil avklarade denna helg, tror dock att det är dags att baxa in hojjen för vinterförvaring nu :rock

Medhåll, har lånat ut mitt Goretex och när moppen parkerades fulltankad i eftermiddag föll temperaturen precis under +5-strecket. Det biter trots allt lite under skinnställ och ventilerade handskar, eller så är man väl för klen :) Men en härlig tur trots allt, vi var ute och kollade på ett flygfält där det borde gå att hitta på en hel del skoj under nästa säsong!
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
bild.jpg
Rastade både Suzukin och Trajjan idag. Jobbade igår när vädret var som finast. Blir hoj till jobbet i morgon.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Jag körde i helgen, 40 mil blev det under två dagar. Kan säga att det går bra om man är rätt klädd och kör i dagsljus. Jag körde med ca 4-5 lager på överkroppen, 3 på benen, 2 par strumpor, en hjälmhuva under hjälmen. Men när det blev mörkt tog den låga temperaturen verkligen på en. På 20 mil fick jag väl stanna en 3 gånger iaf för att värma mig. I dagsljus kunde jag åka 20 mil utan att behöva stanna en enda gång.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Dryga trettiotalet mil i helgen...i temperaturer från ca 6 - 15 grader C.
Allt i relativt OK dagsljus.

För första gången uppskattade jag sadelvärmaren på 848:an. :)
Fingrarna klarade sig rätt bra ändå men inte lika varma som ändalykten.
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Körde till jobbet idag. +3 på morgonen.
Lite kallt om fingrarna så jag skulle nog behöva ett par bättre handskar.
Hem var desto behagligare. Drygt 8 grader nu strax efter kl.19 och så hade jag redan värmen upp efter ett pass innebandy med kollegorna.

Fast snart är det nog slut. :( De hotar med snö i de här trakterna på fredag
 

Tjita1

Guest
Blev 10 mil på 4 timmar idag (mycket stadskörning och utforskning, samt två pauser) och frös bara lite om halsen när det gick lite fortare, för jag glömde min buff hemma. Termometerhelvetet som satt på min hoj när jag köpte den har dock fått slut på batteri, men jag tror det var runt 10 grader. Kom lite konstigt duggblötäckelskit från himlen på slutet, men det var lugnt.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Vi var ute både på lördagen och söndagen. Kanonväder! Skulle bara till Torsång och fika på lördagen, men så klart det blev en omväg. :D Nästan femton mil på lödagen. Trodde det kanske var sista fina dagen, men söndagen blev lika fin. :) Så maken och jag drog igen. Fantastiskt med strålande sol och höstlöven virvlande runt makens bakdäck. :rock Hans PowerOne-däck var väl inte helt idealiskt för kall blöt väg... :D Fiket i Köping hade stängt. :huvet men Gula Hästen kan man lita på. :fakta Lite sval om fingrarna när vi kom hem efter drygt 20 mil. (6 km mer för mig, eftersom min gamla mätare visar fel. :rofl)
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top