Nån som fortfarande kör, är det kallt?

Än så länge är det ok. Är fortfarande runt 10-12 grader om dagarna.
Så länge det inte regnar så .......

nx_49.jpg

Hej kör 6 mil per dag till o från jobb xjr 1300 om det är över 10 plusgrader mellan 2 och 10 blir det min feta GOLDWING,,, jag vet ett helgerån men va fan jag vill inte köra bil.....:banana

Körde runt 4 timmar i solsken i dag :banana bifogar en bild,1395421_640786745953447_529696064_n.jpg var gött men blir nog inte många mer turer för i år:gråta

Så maken och jag drog igen. Fantastiskt med strålande sol och höstlöven virvlande runt makens bak
Avis! Frugan är inte intresserad av att åka eller köra MC så jag lär aldrig få se löven virvla runt hennes bak :(

...däck ;)

4 mil i mörker och 5 plus blev det ikväll, varav ca 1 mil grusväg, vilket var lite läskigt att köra på i mörker. Frös lite om tummarna och lite om överkroppen, behövs nog värmefoder vid dylika äventyr.

Hade tänkt tvätta hojen inför vinterförvaringen idag efter jobbet, men det blev fel så jag körde 8 mil istället!

Du ska få se. Snö/regn/snö kombo från jan-april. Nej inte snö som i norrland men nog för att ställa till "extremt snökaos" enligt kvällsblaskan, dvs 2 cm...

Kan komma lite snö jan-mars men det blir snabbt is eller slask

Härligt. Min favorit: växelvis is och blask :huvet

Såhär kände för övrigt min flickvän efter att ha kört 40 mil Halmstad-Gränna ToR i lördags. Uppvägen var solig och fin men det föll sig så att hemfärden påbörjades efter solnedgången.

582342_10151603953271353_199633722_n.jpg

Den som inte kör fortfarande och bor söder om dalälven är en tunnis. pungKt.

Klart man kör, pendlar till jobbet så länge det inte regnar.
SPettan får rulla på tills det är minus på morgonen i Malmö.

Last edited:
Härlig 20 mils runda igår. Lidköping-Vänersborg-Trollhättan-Sollebrunn-Nossebro-Vara-Småvägar tillbaka till Lidköping.
Hoppas på ett par liknande rundor till innan uppställning i biblioteket :)

Pendlar varje dag, men det börjar bli tunt med hojar att :hej

Idag: Ingen...

Dock: En Hoj och två scootrar på väg åt samma håll som jag

Pendlar varje dag, men det börjar bli tunt med hojar att :hej

Idag: Ingen...

Dock: En Hoj och två scootrar på väg åt samma håll som jag

Jag kör också. Det börjar bli lite bistert att köra hem i mörkret vid 18-tiden. Tonat visir gör det inte precis bättre :D

Imorgon hade det varit smidigt att ta hojen på kundbesöken men det blir för mkt kläder/meck för att komma in till kund.... Får bli kommunalt och finskor helt enkelt :(

Seriöst? Vad fan är det för fråga. Är dö född bakom en cirkusvagn? Kolla på en termometer.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!