Nån som är grym på Latin?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Ja letar efter nån som kan "flytande" Latin alt är väldigt duktig/insatt, jag har en text ja vill ha översatt men är osäker på om lexikonet är "korret".

Så var är allt folk som pluggat Latin?

Vilken typ av text?

Läser medicin och läste latin som tillval på gymnasiet, kan inte direkt säga att jag är duktig men kan alltid göra ett försök.

Jag läste också latin på gymnasiet. Var inte så grym på det, men jag har åtminstone en bra latinsk ordbok.

Fast vi lärde oss mest dom snuskiga orden.

anja skrev:
2659436 Jag läste också latin på gymnasiet. Var inte så grym på det, men jag har åtminstone en bra latinsk ordbok.

Fast vi lärde oss mest dom snuskiga orden.

Kan du inte viska ett snuskigt ord på latin i mitt öra? Om inte annat, vad heter "ge mig en avsugning"?

Dee_cati skrev:
2659459 Kan du inte viska ett snuskigt ord på latin i mitt öra? Om inte annat, vad heter "ge mig en avsugning"?

Säg "Vescere bracis meis" istället :D

Translation: Ät mina kalsonger

Last edited:
Dee_cati skrev:
2659459 Kan du inte viska ett snuskigt ord på latin i mitt öra? Om inte annat, vad heter "ge mig en avsugning"?

Jag har en känsla av att avsugning inte finns som enskilt ord på latin möjligen går det att kombinera orden suga och manligt könsorgan fast jag är osäker på om de går att sammanfoga.
Har en T-shirt med trycket "visa pattarna" skrivet på latin, en verklig hit bland medicinstudenter........

Ja vi var seriösa under latinlektionerna åtminstone ibland......:rolleyes:

Boris JR skrev:
2659582 Jag har en känsla av att avsugning inte finns som enskilt ord på latin möjligen går det att kombinera orden suga och manligt könsorgan fast jag är osäker på om de går att sammanfoga.

Fellatio, från latinska fellare som betyder "att suga" är en vedertagen term för denna aktivitet.

duckie skrev:
2659649 Fellatio, från latinska fellare som betyder "att suga" är en vedertagen term för denna aktivitet.

Da mihi fellatio? Böjning på verbet?

Dee_cati: Här tror jag du har det i alla fall. Da mihi fellatio = Ge mig en avsugning. :tummenupp
Edit: Fast det är nog grammatiskt fel. Jag har ingen aning hur man böjer verb. Plus att "da mihi" bör motsvara "ge mig". Om man då ska skriva det grammatiskt översatt från svenska borde det bli "Da mihi sis fellatio", "Ge mig en avsugning". Jag noterade att verbens placering är likt tyskans, alltså inte sist i meningen som i svenska.
Tyska = Hon mig sög av.
Svenska = Hon sög av mig.

Huravida man skriver "Sug av mig" på latin överlåter jag till dom som studerat det :tummenupp
Gissar jag fel om jag säger att man böjer det "fellatia"?

Last edited:
Boris JR skrev:
2659582 Jag har en känsla av att avsugning inte finns som enskilt ord på latin möjligen går det att kombinera orden suga och manligt könsorgan fast jag är osäker på om de går att sammanfoga.
Har en T-shirt med trycket "visa pattarna" skrivet på latin, en verklig hit bland medicinstudenter........

Ja vi var seriösa under latinlektionerna åtminstone ibland......:rolleyes:

Men hallå vad heter "visa pattarna" på latin då? :D

duckie skrev:
2659649 Fellatio, från latinska fellare som betyder "att suga" är en vedertagen term för denna aktivitet.

Det låter som du har/hade en än mer pervers latinlärare än mig....

Boris JR skrev:
2660402 Det låter som du har/hade en än mer pervers latinlärare än mig....
..men fellatio är nog inte ett ord som är inlärt på någon latinlektion..:rolleyes:
Snarare i någon slags frågespalt eller så där det förekommer då och då.. dessutom finns det återgivet i SAOL..:tummenupp

(även jag har lite latinböcker hemma för övrigt..)

Minimorran skrev:
2660585 ..men fellatio är nog inte ett ord som är inlärt på någon latinlektion..:rolleyes:
Snarare i någon slags frågespalt eller så där det förekommer då och då.. dessutom finns det återgivet i SAOL..:tummenupp

(även jag har lite latinböcker hemma för övrigt..)

Min okunskap på området förklaras nog bäst med min begränsade erfarenhet av att läsa dyliga publikationer....

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back