Nån här så jobbar på Macken?

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag jobbar 300m från bike o bygger hoj, klart att man svänger förbi bike varje gång man behöver handla nåt. Men servicen är ju under all kritik, framför allt i verkstan(undantaget sören på demonteringen som är kanon:tummenupp ), där jag har fått gå därifrån 3ggr efter att jag misslyckats med att få någon som helst uppmärksamhet överhuvudtaget.
Jag är ju över 1.90 lång så jag är ju inte helt osynlig.
Senast jag tröttnade och gick därifrån i outrättat ärende var i förrgår.
Först ringde jag ner för o beställa lite grejer, efter tio signaler kommer en röst o säger att alla säljare är upptagna med kunder men jag kan beställa via webben istället sen avslutas samtalet.
Jag går in på nätet för att beställa där istället, då visar det sig att det inte alls går att beställa det jag behövde via nätet, men då får jag väl åka dit då för f -n tänker jag.
Sagt o gjort, jag kliver in och går förbi 2säljare som står med armarna i kors o pratar skit, ingen notis, jag kryssar mig bort till disken förbi 2 andra säljare som pratar i mobilen för att komma fram till disken som är helt kund fri btw, där den femte säljaren pratar i telefon! efter fem minuter svänger hans samtal över på det privata planet o börjar handla om vad han o hans kompis gjorde förra helgen o vad sdom ska ske nästa samt väder o vind. jag lyssnar i fem minuter till sen får det f-n vara bra, vill de inte sälja eller ha några kunder så ska jag inte vara i vägen.:mad:
Hade jag däremot varit ca 50år egenföretagare som letat efter ny Hd, med extrautrutning i form av 2ton förkromade fiskmåsar med kompletterande skinnställ som jag gärna betalat dubbelt för om jag fått det med hdlogga på, så hade det slickat mig i röven så det skinit som om jag fått det anusblekt av en 10terawatts megalaser!:arsele

Jag ÄR den mystiska mannen i den blåe tvåförtin:(

Verkar inte vara många som är nöjda med Bike så undrar hur det går runt..
De kanske har en större skara äldre kunder som inte hänger på forumet och kan tala väl om dem.. :)

Läs min blogg

Tyvärr har Bike i Trollhättan blivit för stora ,och det visar sig i att de skiter i kunder (när fel och problem uppstår på verkstaden där de lovar mycket men håller TUNT).Bike tror att de har så bra rykte och stor kundkrets så om man förlorar en kund så gör inte det så mycket då det kommer nya kunder hela tiden tydligen verkar vara melodin.

De kunde sålt två 08 gsxr 1000 till mig och min sambo.
Men de var alldrig med i matchen pga många misstag och problem med verkstaden. Det finns mer att berätta än det jag skriver i bloggen var bara ett axplock.

Har hart mycket konstiga historier om Bike, om service, garant-ärende m,m. Jag håller mig gärna därifrån.

Tråkigt när man är missnöjd med servicenivån och som butik kanske man borde satsa mer på bra kundservice i dessa dagar med lågkonjuktur och finanskris.

Själv känner jag dock inte igen mig i eran beskrivning av Bike Trollhättan där jag oftast fått ett mycket bra bemötande. Och om man måste välja så är det faktiskt kundmottagarna i verkstaden som gör det bästa jobbet. :tummenupp

Bladegde> Det låter som om du råkat ut för en helt vanlig dag på bike!
Verkstadens kundmottagning är sämre än sämst, läge för förändring???

Jag har bara blivit bra bemött på Bike men det betyder ju inte att det alltid kommer att vara så. Hemma i Piteå blev jag bra bemött när jag köpte hoj hos handlaren där 2003 men många andra blev så dåligt bemötta flera gånger att jag slutade handla där utan att själv blivit direkt dåligt behandlad.
Nån som bara har bra att säga om Bike?

Jag har själv köpt hoj och handlat saker på tillbehör, och har alltid fått ett mycket bra och proffisionellt bemötande av personalen. Alla mina hojar har blivit servade på Bikes verkstad, tycker det är väldigt bra folk där också.

Last edited:
De som har nyligen köpt cykel på bike, Får ju föga förvånande bättre service än mig som köper små grejer till 17år gammal cykel. Men den dagen jag byter cykel lär det garanterat inte bli på bike iaf. Att man behandlar den lilla kunden som skit o fjäskar för den store, visar ju att de skiter i oss alla o bara bryr sig om den största plånboken.

Jag tycker det fungerar helt OK med Bike. Har stört mig på en del MC-säljare genom åren, men de är nu borta därifrån.

Bemötandet från verkstaden tycker jag är bra. Nu har det i och för sig bara handlat om standardservicar och något mindre garantiärende, men där har jag inget att klaga på.

//F

Håller med, skulle ha tag i två reflexer en gång till 125:an, ringde till dom och dom sa att dom skulle leta upp dom och ringa tillbaka senare under dagen. efter 2dagar ringer jag tillbaka och frågar hur det går, då hade dom inte hittat reflexerna men skulle ringa tillbaka under kvällen och säga ifall dom har kvar dom eller inte. Väntade ca 1 vecka utan att någon ringde och då ringde jag tillbaka och då visade det sig att dom hade "städat" bort lappen där mitt telefonummer stog.

Är dom för lite folk i verkstan så att dom inte hinner med eller vad är det frågan om?

Last edited:
Kom att tänka på när jag köpte munstycken till hojen, Dom ville ha näsan 400 spänn i förskott, för de fanns inte hemma. Touringbutiken ville ha 200 spänn inkl frakt.

Beställde ett par handskar på Bikedagarna -07. Hände ingenting, var inne 3 gånger och sista gången fick jag förklarat för mig att just denna färgkombination inte tillverkades längre, därför hade de inte fått hem dem. Då tog jag en runda i butiken och hittade såklart mina handskar på en nyuppsatt skyltdocka. De har inte riktigt koll alla gånger...

Sen löste det sig på ett bra sätt då jag fick ytterligare rabatt pga missödet. Så för mig blev det bara billigare. Men hade jag varit i akut behov av ett par handskar och behövt vänta 2 månader pga deras slarv så hade man väl inte varit lika nöjd.

De har helt klart en del grejer som de behöver rätta till... Men jag fortsätter att handla en del hos dem tills den dagen de tabbar sig ordentligt. Tycker det är viktigt och kul med en stor handlare i närheten.

Beställde ett par handskar på Bikedagarna -07. Hände ingenting, var inne 3 gånger och sista gången fick jag förklarat för mig att just denna färgkombination inte tillverkades längre, därför hade de inte fått hem dem. Då tog jag en runda i butiken och hittade såklart mina handskar på en nyuppsatt skyltdocka. De har inte riktigt koll alla gånger...

Sen löste det sig på ett bra sätt då jag fick ytterligare rabatt pga missödet. Så för mig blev det bara billigare. Men hade jag varit i akut behov av ett par handskar och behövt vänta 2 månader pga deras slarv så hade man väl inte varit lika nöjd.

De har helt klart en del grejer som de behöver rätta till... Men jag fortsätter att handla en del hos dem tills den dagen de tabbar sig ordentligt. Tycker det är viktigt och kul med en stor handlare i närheten.

Det är kul med en stor handlare i närheten.. men precis som med snygga cheyer så är det skit när dom vet om att dom är det!

Gillar inte attityden på bike, man känner sig inte riktigt välkommen.
Dock har jag ingen erfarenhet av verkstaden men jag tycker butikförsäljarna är ok. Det största problem är säljarna för hojarna tycker jag.. :mad:

Gjorde ett litet försäljartest i gbg förra veckan och skulle jag gå på val av hoj efter försäljare så skulle jag kört HD nu..
Honda ville också gärna ha mig..
Kawasaki var lite betänksamma men...
Yamaha vill absolut inte ha mig på sina cyklar iaf!

Jag är oerhört tacksam om ni som har synpunkter på vad vi kan göra bättre på Bike hör av er till mig på 0520-48 80 37 (jag kopplar till min mobil så ni kan få tag på mig mellan 08.00 - 23.00 om jag inte kan ta er samtal prata in ett meddelande så ringer jag upp)
M.V.H Jerker Axelsson VD och ägare sedan 2000, (sålt hojar på Bike sedan 1991)

Jag är oerhört tacksam om ni som har synpunkter på vad vi kan göra bättre på Bike hör av er till mig på 0520-48 80 37 (jag kopplar till min mobil så ni kan få tag på mig mellan 08.00 - 23.00 om jag inte kan ta er samtal prata in ett meddelande så ringer jag upp)

Bra med ett visat intresse!
Dock tror jag tyvärr inte att folk kommer höra av sig per telefon.. Vi bor i sverige och vi har lättare att tömma av oss här på ett forum än face to face tyvärr. Hoppas dock att jag har fel och någon ringer dig! Jag gör det tyvärr inte då jag tycker det är bättre om vi har en öppen dialog här ist..?

Mina synpunkter är lätta.. Allt jag vill av er är lite bättre service känsla, uppskatta alla kunder. Vid många tillfällen har jag känt mig ignorerad av försäljarna (hojförsäljningen) och när jag väl fått tag i någon (efter att hämtat personen själv) så får jag en känsla av försäljaren att jag inte skulle ha råd med cykeln iaf eller att jag bara är ute å (fiskar) efter provkörning.. Man tas inte riktigt på allvar om du förstår hur jag menar?
Men återigen.. Tack för visat intresse och hoppas kritiken blir possitiv!
Mvh Peter

Gillar sån stil av en handlare som frågar vad de kan förbättra av de misstag som sker.:tummenupp

Gillar som jag skrev inte kundmottagningen i verkstan som tycker man är obetydlig som kund.

Det hade varit kul o få höra din kommentar på det som har skrivits här...

Vi har gjort kundundersökningar genom åren och det har givit oss en bild av vad vi är bra på och vad vi kan bli bättre på osv men att dra frågor och ider jag har på ett forum...nja ..(det är bättre på tele).Jag vet att det är mycket lättare att vräka ur sig det ena efter det andra på ett forum men mycket jobbigare att komma till mitt kontor eller via telefon..... men gör det för min och er egen skull, vi lever på nöjda kunder och en nöjd kund är den bästa reklamen vi kan få, en annons kan alla köpa men ett bra ryckte måste man förtjäna så snälla ring mig (jag är inte så farlig som jag ser ut)....Jag skulle verkligen uppskatta det !! Om någon i personalen har misskött sitt jobb ska jag ta det med den personen men jag tycker det är fel mot personalen att dra dem genom ett forum, det är bättre jag får veta vilka ni har synpunkter på så tar jag det med dem..Det är personalen som är ett företags styrka och kan vara dess svaghet. Ni som vågar ringa hedrar jag, snälla ring mig 0520-48 80 37 Jerker Axelsson

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul