Nål till CBR1100XX superblackbird

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Jag behövde reservdelar till en förgasarbrygga som kommit från en superblackbird, beställde dessa extremt dyra grejer genom en lokal mc-butik.

När jag nu får nålen och dess munstycke så ser jag att det inte är några spår i nålen för att kunna flytta den upp och ner.
På de andra nålarna finns det spår.

Problemet är att det bara fanns en nål i sortimentet, den hade inga spår men det visste jag ju inte innan. Vet någon hur det är på de svensksålda superblackbirdarna, spår eller ej? Nån som t o m kan artikelnumret i huvudet på de med spår?

Mvh

/Karl

Originalt er det faste nåler på XX. De du har med spor, kommer nok fra et DynoJet eller Factory dysekit

Aha, det verkar ju inte så bra. Svårt att veta vad det kommer ifrån :/

Skiljer det mycket på original och dynojet eller går det att ställa en dynojet nålarna så det ger samma som original?

På den där sprängskissen som Kuben var snäll nog att posta så finns det två artikelnr 16012-MAT-690 och 16012-MAS-600, kan det vara så att den ena har spår och den andra inte?

/Karl

Jag skulle behöva hjälp att identifiera nålarna. Finns det några tydliga kännetecken på nålarna om det är dynojet eller factory?
Antal skåror för clippet i toppen av nålen, några mått jag kan mäta upp med skjutmått eller om det ska stå något på nålen?

Jag har mailat en återförsäljare till dynojet men inte fått något svar än, tänkte sporthoj nog är snabbare :)

Tacksam för all hjälp och ideer.

/Karl

På alla keihin originalnålar finns deras lilla komet instansad och en bokstavskombination.

På alla keihin originalnålar finns deras lilla komet instansad och en bokstavskombination.

Tack! Det är inte originalnålar som sitter i alltså, misstänkte det eftersom det är spår i toppen på de så det kan ställas upp och ner.

Frågan nu är hur jag ser om det är dynojet eller factory kit eller något annat?

/Karl

Tack! Det är inte originalnålar som sitter i alltså, misstänkte det eftersom det är spår i toppen på de så det kan ställas upp och ner.

Frågan nu är hur jag ser om det är dynojet eller factory kit eller något annat?

/Karl

Lägg upp en närbild på dem. Finns där några markeringar öht? Skruva ur munstyckena och kolla om där finns märkningar på dem, vilka storlekar är det?

Lägg upp en närbild på dem. Finns där några markeringar öht? Skruva ur munstyckena och kolla om där finns märkningar på dem, vilka storlekar är det?

Jag har inte bryggan hos mig men jag har bett brorsan ta foto och skicka till mig, även kolla munstycken. Har fått svar från återförsäljaren, han säget att det ska finnas märkning i toppen av nålarna men det är jag tveksam till.
Återkommer.

/Karl

Nu har jag äntligen fått tummen ur och tagit några bilder.

Övre nålen och övre trotteln är original, den undre nålen vill jag identifiera. Jag hittar inga märkningar på den alls.

Det är 6 skåror i toppen av nålen som man kan ha clippet i.
Huvudmunstycket var märkt med 144, tror det är storleken. Vet inte om det var något keihin märke på det, ska kolla det.

Nån som känner igen nålen som dyno-jet eller liknande så vore jag väldigt tacksam!

/Karl

Bifogat

• needles.JPG
    needles.JPG
    40 KB · Visningar: 87
  • Trottlar2.JPG
    Trottlar2.JPG
    40 KB · Visningar: 89
Nu har jag äntligen fått tummen ur och tagit några bilder.

Övre nålen och övre trotteln är original, den undre nålen vill jag identifiera. Jag hittar inga märkningar på den alls.

Det är 6 skåror i toppen av nålen som man kan ha clippet i.
Huvudmunstycket var märkt med 144, tror det är storleken. Vet inte om det var något keihin märke på det, ska kolla det.

Nån som känner igen nålen som dyno-jet eller liknande så vore jag väldigt tacksam!

/Karl

Det är troligen Dynojet....

144 är inte en Mikunistorlek och att borra i trotteln är ett poppis DJ knep.

Mailade en kille på motospeed och gav honom bilderna. Han kunde tyvärr inte verifiera att det var dyno-jet, kände inte igen materialet i nålarna och de dyno-jet nålarna han sysslat med hade en märkning under spåren. Får kolla mer noga om jag kan hitta en sådan.

Han sa också att de inte säljer reservdelar, alltså lösa nålar, så det är kanske lika bra att det inte är dyno-jet..

Vad kan det vara mer?

Factory Kit finns det något som heter va? Nån mer ide?

Tacksam för all hjälp!

/Karl

På de bilder jag hittat på nätet verkar factory pro kit ha 5 skåror i nålen och dyno-jet har 6 skåror. Det kanske är dyno-jet ändå..

Okaj enligt internet så borrar inte factory pro trottlarna alltså bör det vara dyno-jet.

Får nog beställa ett dyno-jet kit för det skiljer ju även i hårdheten på fjädern.

Tråkigt med originaldelarna jag köpte 800 spänn i sjön :(

Det här ingår i ett dynojetkit till din hoj: http://www.dynojet.com/pdf/1175.pdf ser ju inte ut att stämma riktigt

Nja, det stämmer med brickor som följer med och antalet skåror på nålen. Den sitter i tredje spåret uppifrån på min med.

Det som inte stämmer riktigt är numret på munstycket som jag tror är 144. Men jag ska kolla det lite mer.

Om man köper ett dynojetkit följer det då med nålar och munstycken för alla fyra förgasarna eller är det per förgasare? Försöker hitta prisuppgift på att köpa nål med tillbehör för en förgasare.

/Karl

Nja, det stämmer med brickor som följer med och antalet skåror på nålen. Den sitter i tredje spåret uppifrån på min med.

Det som inte stämmer riktigt är numret på munstycket som jag tror är 144. Men jag ska kolla det lite mer.

Om man köper ett dynojetkit följer det då med nålar och munstycken för alla fyra förgasarna eller är det per förgasare? Försöker hitta prisuppgift på att köpa nål med tillbehör för en förgasare.

/Karl

Tror Kehin (original) har 142 , 145 ,148 -munstycken .
Originalmunstycken är fö att föredra även om du kör med Dj-kit , de är de enda som du med säkerhet vet stämmer med märkningen enl uppgift .

Hålet som Dj rekommenderar att borra i trottel är inte , efter rekomendation av bromsguru , borrat i mina .
Lyfter enl uppgift för fort och har fått lagts igen flera ggr för att få till det .
Märker du först när du bromsar och mäter A/F dock .

M

Ursäkta kapningen av tråd här. Köpte hoj nyss o den var det dynojet i sa killen.Jag är lite skeptisk till det där med dynojet,är det nåt att ha?
Vad ingår i ett dynojet-kit o vad kostar det isf o återställa till original?
Hojen är en gsxr1100-96

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...