Nål till CBR1100XX superblackbird

Ursäkta kapningen av tråd här. Köpte hoj nyss o den var det dynojet i sa killen.Jag är lite skeptisk till det där med dynojet,är det nåt att ha?
Vad ingår i ett dynojet-kit o vad kostar det isf o återställa till original?
Hojen är en gsxr1100-96

Rent generellt anser jag DJ vara skit. Taskig kvalisort på nålarna och tveksamt om resultatet blir bättre än en bänkning och inställning med Keihin standardgrejer.

Tror Kehin (original) har 142 , 145 ,148 -munstycken .
Originalmunstycken är fö att föredra även om du kör med Dj-kit , de är de enda som du med säkerhet vet stämmer med märkningen enl uppgift .

Hålet som Dj rekommenderar att borra i trottel är inte , efter rekomendation av bromsguru , borrat i mina .
Lyfter enl uppgift för fort och har fått lagts igen flera ggr för att få till det .
Märker du först när du bromsar och mäter A/F dock .

M

Dessvärre är det redan borrat i 3 av trottlarna men det är bra att veta ifall det strular framöver. Då kan jag ju lägga igen hålen och testa.

Jag vet inte hur bestyckningen ska vara, tanken var att nån gång plocka på de här förgasarna på en isbil eller motsvarande. Vet ej hur de bör bestyckas för att det ska lira, får kolla det med någon annan.

@bakdäck:

Det var ju bra att höra, kan ju kolla om det går att få tag i en lös nål och fjäder. Annars får jag väl köpa ett nytt kit.
Träligt att jag ska behöva bara, då har jag 8 nålar, 7 DJ och en original.. :huvet

Såg en annons på ebay om något ombestyckningskit som hette 6 sigma racing jet kit. Typ samma som dyno jet men kanske ännu mer budget, 80 dollar för ett kit vilket är väldigt överkomligt. Nån som har hört talas om dessa innan?

/Karl

Jag håller på att återställa till original, originalluftfilter, original emulsionsrör, nålar, munstycken och ställa tillbaks blandskruvarna. I min var det inte borrat i trottlarna.

Jag beställde grejerna på redcars and motorcycles i england, men det finns många ställen att beställa ifrån, dock inte Sverige för då blir det riktigt kostsamt.

Gissar att det hittills har kostat 1500

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...