Något måste göras...

Måste kännas otroligt förnedrande för de anhöriga.

Avlivning är de enda rätta, han kommer ju aldrig att ta sig i kragen ialla fall.

Helt obegripligt. Vem bestämmer såna här straff? Man vill ju fan ifrågasätta värdet av ett människoliv när de släpper en mördare (för det är precis vad han är!!) på fri fot och sen tar in han för inbrottet och inte rattfyllan.

Vem tar beslut om såna här saker egentligen?

En av mina bästa kompisar blev ihjälkörd 1999 av en 23 åring med 1,6promille och stulen bil. Han fick 2 år tillslut, efter mycket tjaffs och uppståndelse i media. Rättegångarna sköts upp gång på gång pga av att gärningsmannen var drog påverkad eller liknande.

Men 2år? det är ju nästan ingenting!

http://www.vv.se/ddd_templates/Page____9755.aspx

Markus skrev:
2144288 De slashasar majoriteten valt som representanter, känner du någon socialdemokrat? Dit och gnäll!

Nej jag känner ingen socialdemokrat. Röstade inte ens på dem i valet.
Får dra iväg ett mail till Göran då.

Bikerbitch skrev:
2144445 Nej jag känner ingen socialdemokrat. Röstade inte ens på dem i valet.
Får dra iväg ett mail till Göran då.

Går bra med centerpartist, miljöpartist eller annat pucko också. Eller vilken liberal som helst egentligen. :brynad

Rösta på VAM! Nej, de heter viss SD nuförtiden! Å har nästan ingen som är dömd för brottslighet i sin styrelse... :7peta

Rösta på F!, tjejer! Då kan de lobba för att utplåna alla män på jorden. Efter att de klippt av schnoppen på'em. :tummenupp

Bikerbitch skrev:
2144503 Så, mail skickat.

Vad skrev du?
Har du fått autosvaret än?

Hej!
Tack för att du ställt en fråga till oss som vi egentligen inte vill höra, vi är upptagna med att fördärva Svea Rike eller med vanligt Partimygel.
Din åsikt är viktig för oss, bara med hjälp av den kan vi registrera oliktänkande.

Du kommer snart få ett idiotiskt ickesvar fullt av floskler.

Tack än en gång för att du tog kontakt med oss!

Mvh
Partiet

Markus skrev:
2144564 Vad skrev du?
Har du fått autosvaret än?

Hej!
Tack för att du ställt en fråga till oss som vi egentligen inte vill höra, vi är upptagna med att fördärva Svea Rike eller med vanligt Partimygel.
Din åsikt är viktig för oss, bara med hjälp av den kan vi registrera oliktänkande.

Du kommer snart få ett idiotiskt ickesvar fullt av floskler.

Tack än en gång för att du tog kontakt med oss!

Mvh
Partiet

Får väl se om jag får nåt svar. Då slänger jag upp det här.
Jag skickade en gång ett mail till Annika Billström. Fick svar efter ett halvår tror jag. Har inte mer förhoppningar till Göran direkt. Men under kan ju ske.

Bikerbitch skrev:
2144571 Får väl se om jag får nåt svar. Då slänger jag upp det här.
Jag skickade en gång ett mail till Annika Billström. Fick svar efter ett halvår tror jag. Har inte mer förhoppningar till Göran direkt. Men under kan ju ske.

Så länge du inte hoppas på att få något informativt i retur så är det nog okej att hoppas, det roligaste är att man kan få två olika svar från sådana där tomtar. Jag fick två helt olika av LO en gång, de hade inte koll på vem som svarade på vad. Men det är klart, jobbar man åt LO så är man väl inte så smart från början. :)

Skärpta lagar brukar på sh forum få alla att skrika rakt ut, typ fortkörning, bakhjuls åka mm..... :7peta

Rattfylla, drogfylla, finns inget straff hårt nog när någon kör fordon påverkad.. FY FAN......

DET ÄR VAL I HÖST.....kom ihåg att resultatet kallad FÅN...Vård är just vård och inget straff eller skydd för samhället mot dessa individer som får fortsätta. är det inte det liberala samhället som de flesta ville ha som vi nu har ??

Markus skrev:
2144588 Så länge du inte hoppas på att få något informativt i retur så är det nog okej att hoppas, det roligaste är att man kan få två olika svar från sådana där tomtar. Jag fick två helt olika av LO en gång, de hade inte koll på vem som svarade på vad. Men det är klart, jobbar man åt LO så är man väl inte så smart från början. :)

Fick svar
"Till Jannica Sjöstedt

På uppdrag av justitieminister Thomas Bodström tackar jag för ditt e-brev som har överlämnats till honom från Statsrådsberedningen och som han har bett mig besvara.

Rattfylleriet utgör en av de största riskfaktorerna i trafiken och ett av de största hindren för att minska antalet döda och skadade i trafiken. Regeringen arbetar därför kraftfullt och på bred front med att bekämpa denna brottslighet. Flera olika åtgärder har redan vidtagits och regeringen kommer också att arbeta vidare med nya förslag.

Bland annat pågår det just nu en bred översyn av rattfyllerilagstiftningen och vissa angränsande frågor. Utredaren har i uppdrag att se över en mängd åtgärder som kan bli aktuella att vidta. Bland annat skall de reformer som vidtagits i fråga om rattfylleribrottet och påföljdssystemet under 1990-talet utvärderas samt behovet av ytterligare reformer övervägas.

Men också andra åtgärder planeras i kampen mot rattfylleriet. Till exempel arbetar regeringen med ett förslag om att öka möjligheterna att förverka fordon som använts vid bl.a. rattfylleri. Därutöver kan nämnas de ändringar i polislagen som trädde i kraft den 1 januari i år och som gör det möjligt för polisen att tillfälligt ta ifrån en berusad person hans eller hennes bilnycklar för att förebygga att denne kör berusad.

Det pågår alltså just nu ett omfattande arbete i kampen mot rattfylleriet.

Med vänlig hälsning

Sonja Montin
E-post sonja.montin@justice.ministry.se
"

Kamrat Sonja Montin skrev:
2235596
  • kraftfullt
  • bred front
  • olika åtgärder
  • arbeta vidare
  • bred översyn
  • utredaren
  • reformer
  • utvärderas
  • övervägas
  • planeras
  • förslag
  • förebygga
  • omfattande arbete

Jepp, hon fick med allt från Partihandboken. En bra kamrat. :tummenupp

Last edited:
Vart i hela Sverige hittar man alla underbara saker det "blåa packet" vill göra då?
Vart läser man sånt i klartext, sänkt spritskatt, sänkt bensin/drivmedelsskatt, ökade straff för mord/rattfylla/inbrott, sänkta prioriteringar på fortkörning, fri parkering åt alla överallt, öka utsläppen av alla möjliga gifter, minska vårdköerna, osv osv.

Är det hela paketet man får om man röstar blått, för på SH.com så hittar man hela M:s, osv valprogram, bättre än man hittar på deras egen hemsida.

:va

Jag har bara 1 sak att säga om den artikeln.

Hade min dotter blivit mördad (jag ser det fan som ett mord!) av en sån snubbe som sedan försätts på fri fot dagen efter....
....då hade jag fan tagit lagen i egna händer!

"Lagen i egna händer", då menar jag inte Sveriges mesiga lagar....näää, här hade personen i fråga ångrat att han existerade!! :argpådato

enduroemil skrev:
2139170 Höj straffet på rattfylla sammt alla andra brott i Sverige! Och dom jävlarna ska inte trivas i fängelse över huvud taget.

Fängelsevistelse på entreprenad i Baltikum? Borde bli billigt för skattebetalarna och ett bra straff för buset?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år