Någon som vet?!?

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Någon som vet om ART slipon till -99 passar på -00?!?

Jag undrar om någon vet om ett ART slipon till en ZX9R -99 passar på en -00.
Ringde och kollade med Checkray och han som jag pratade med där kunde inte svara men det var olika artikelnummer för -99 och -00...
Vore tacksam om någon som vet vill svara...

Last edited:
Ska du bara köpa själva Sliponet elelr ska du ha mellan röret oxå. har du redan ett mellan rör så ska det nog gå att ordna att "burken" sitter fast.

Vet du nå själv om det är någon skillnad på hojen mellan 99-00, kåpor, adel eller något annat. Är det mkt som skilljer så skiljer det nog mest troligt på den delen oxå

raukroland skrev:
Jag undrar om någon vet om ett ART slipon till en ZX9R -99 passar på en -00.
Ringde och kollade med Checkray och han som jag pratade med där kunde inte svara men det var olika artikelnummer för -99 och -00...
Vore tacksam om någon som vet vill svara...

Tror det skall passa, är ju samma hojj förutom topkåpan och sen var det några småsaker som skilljer... Men ramen och, motorn är ju identiska...

R1 Uffe skrev:
Ska du bara köpa själva Sliponet elelr ska du ha mellan röret oxå. har du redan ett mellan rör så ska det nog gå att ordna att "burken" sitter fast.

Vet du nå själv om det är någon skillnad på hojen mellan 99-00, kåpor, sadel eller något annat. Är det mkt som skilljer så skiljer det nog mest troligt på den delen oxå
Om man tittar på hojen så är det ju bara toppkåpa/framdel som skiljer...
Tank, sadel och bakdel är samma, det jag kunnat läsa mig till är bara smågrejor förutom dubbelframlyset...
Det ser ju inte ut att vara någon större skillnad på ljuddämparen men jag har inte skruvat bort dem och kollat så att skruvhålen stämmer eller så...
Det är bolton original så det är ju en bolton ljuddämpare jag kollat på...

HanneZ skrev:
Grattis till dagens bästa topic!
Tack så mycket... :)

Garret_Power skrev:
Tror det skall passa, är ju samma hojj förutom topkåpan och sen var det några småsaker som skilljer... Men ramen och, motorn är ju identiska...
Det trodde jag också tills de på checkray sa att det är olika artikelnummer på dämparna på dessa två årsmodeller...
Man vill ju inte köpa grisen i säcken om man säger så...
Har hittat en som säljer ett slipon till ZX9R -99 och framåt men jag blev lite fundersam när de säljer olika dämpare till de två när man handlar i butik...

raukroland skrev:
Det trodde jag också tills de på checkray sa att det är olika artikelnummer på dämparna på dessa två årsmodeller...
Man vill ju inte köpa grisen i säcken om man säger så...
Har hittat en som säljer ett slipon till ZX9R -99 och framåt men jag blev lite fundersam när de säljer olika dämpare till de två när man handlar i butik...
Nu har jag fått ett svar från checkray:
Har nu äntligen fått besked från fabriken och dom bekräftar att ljuddämparna
är identiska mellan dessa årsmodeller (-99 & -00)
Med vänlig hälsning

CHECKRAY TRADING AB

Hade iofs redan köpt burken och hängt på den på min hoj... :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...