Någon som prenumererar på hojtidning från utlandet?

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Köpte en tidning igår på centralen i Stockholm som hette "Practical Sportbikes". En tidning som har mycket mekreportage och oldschool sporthojar, precis det jag gillar. Så funderade på ifall man skulle skaffa sig en prenumeration på tidningen.

Finns det något speciellt jag behöver tänka på när det gäller utlandstidningar? Tillkommer det någon extra frakt eller avgift?

Hej,
Jo det brukar vara en förhöjd fraktavgift som kan vara rätt saftig. Men troligen är det ändå billigare jämfört med vad du betalade för ditt exemplar på centralen.
http://www.greatmagazines.co.uk/store/displaybrand.asp?os=Y&sid=4334
Tolv nummer för 64,50£ => 670sek ca56kr per tidning. Antar att du betalade 80 kanske???
Brukade själv prenumerera på motocrossaction men på den tiden fyllde man i en blankett ifrån tidningen och skickade in.... :)
Lycka till!

Sport Rider 12nr från USA inkl allt, kosta mig 400kr (33,30kr/nr)
Fast Bikes 13nr från UK inkl. allt, kosta mig 700kr. (53,80kr/nr)
Motorrad 10nr från Sverige, kosta mig 545kr (54,50kr/nr)
Bike Mag 3nr från Sverige, 99kr (33kr/nr)

:rolleyes:

Tack för svaren. Får nog bli att man fixar en prenumeration!

Prenumererar själv på följande tidningar från England:

Practical Sportsbike
Classic Motorcycle Mechanics
Classic Bike

Kan rekomendera alla tre, är det sporthojar du gillar så är nock SP bästa valet. Kostade mig runt 700:- för en årsprenumeration, vilket är lika billigt som en svensk MC-tidning. Tyvärr finns det inga liknande nish-tdiningar i Sverige och Bike/Motorrad är lika spännande för mig som Se&Hör och dylika skvallerblaskor. undantaget är väl Svenska Classic Bike som är sådär halv OK ibland...

Jag prenumerarar bara på tidningar från Egmont :crash

Prenumererar själv på följande tidningar från England:

Practical Sportsbike
Classic Motorcycle Mechanics
Classic Bike

Kan rekomendera alla tre, är det sporthojar du gillar så är nock SP bästa valet. Kostade mig runt 700:- för en årsprenumeration, vilket är lika billigt som en svensk MC-tidning.

Så 700 är inkl frakt i det priset? Sen går det beställa gamla nummer från SP?

Har bara läst ett nummer av Practical Sportsbike men det är ju en suverän tidning. PS handlar ju mer om det sätt majoriteten av oss hojåkare faktiskt utövar vår hobby. Äldre hojar, modifieringar mm. Helt klart en tidning att rekomendera.

Att läsa tester av årets modeller i de svenska tidningarna har jag tröttnat på. Och informationen hittar jag gratis och bättre på nätet för våra svenska tidningar vågar ju knappt kritisera någon hoj. Inte skulle någon tidning ha vågat skriva att hojen X har problem med ramar som spricker eller liknande. Sån info hittar man bara på nätet.

Ja det var väl som någon nämnde 64£, vilket blir 700:-, ja det funkar lika dant som om man betalar en prenumeration i Sverige, den levereras till din brevlåda/brevinkast för det priset. En prenumeration inom England kostar runt 30£, så vi inom EU men utanför England får betala det dubbla, men helt klart värt det. Jag fixade preumerationen via deras hemsida, smidigt och enkelt. :tummenupp

Har för mig att det går att beställa gamla nummer där med ja.

Ja det var väl som någon nämnde 64£, vilket blir 700:-, ja det funkar lika dant som om man betalar en prenumeration i Sverige, den levereras till din brevlåda/brevinkast för det priset. En prenumeration inom England kostar runt 30£, så vi inom EU men utanför England får betala det dubbla, men helt klart värt det. Jag fixade preumerationen via deras hemsida, smidigt och enkelt. :tummenupp

Har för mig att det går att beställa gamla nummer där med ja.
Tackar för infon!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...