Någon som kan hjälpa?

Seventy7

www.mc-lös.nu
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
"SÅLD"
Problem 1: Lyckades med att dra av en skruv som nu sitter fast i motorn & inte vill komma ut. Borrade hål i den & drog dit en grispitt, men grispitten gick av & sitter väl förankrad i hålet & vill i sin tur inte komma ut. Så nu måste jag se till & lämna in den för att få ut skiten.
Någon här som vet var man kan få detta gjort?

Problem 2: Min ljuddämpare måste plockas isär isär pga av att den tidigare ägaren svetsat fast en metallbit (Har blivit rekommenderad att ta ur denna av fackmän) säkert för att få ner ljudnivån. Givetvis måste den nitas ihop efteråt också!
Någon här som vet var man kan få detta gjort?

ljuddämpen är väl bara att borra ur nitarna och nita ihop igen, försår inte riktigt var problemet är...?

grispittar är totalt bannlysta . de är nåt som man aldrig aldrig ska använada :fatta!
men gjort e ju gjort..
var på motorn har du dragit av skruven ?
vad e de för storlek på den ?
Ev att man skulle kunna fräsa bort skruven o använda Whurt eller Helecoil gänga.

Jag kan kolla på det åt dig om du vill ( jobbar som Mekaniker/Repratör ), det är bara att vi åker ner till mitt jobb nån dag.
du kan ju slå mig en signal på 070 62 25 264

/ Mange

skruven kan du väll borra upp försiktigt med en hårdmetallsborr, sen rensar du ur gängorna, och om dom är förstörda gängar du bara om... Lämna in? det gör bara brudar... =)

Får inte isär dämparen & saknar utrustning för att poppa ihop skiten. Vill även få det snyggt/ordentligt gjort.
Har inget emot att bejaka min kvinliga sida i detta fallet :)

Ang hålet med skruv samt grispitt i, så är det ett hål/fäste till avgasröret. :4skrika

Seventy7 skrev:
Får inte isär dämparen & saknar utrustning för att poppa ihop skiten. Vill även få det snyggt/ordentligt gjort.
Har inget emot att bejaka min kvinliga sida i detta fallet :)

Ang hålet med skruv samt grispitt i, så är det ett hål/fäste till avgasröret. :4skrika

Bejaka sina Feminina sidor är helt ok jag har skruvat nog i mitt liv när jag hade min Cuda -71:a Trimmad V8 a som det skulle skruvas med i tid och otid

Lämmna in :yoparty

Last edited:
har gjort samma sak med paj skruv å svin pitt... svinpitten gick ju som sagt av å ramlade i smulor ner på golvet.. (man frågar sig för tjuttielfte gången varför man har köpt biltema verktyg, å svaret är desamma: plånbokens val... :huvet )
Jag borrade med en mindre borr ett hål mitt i skruven å slog sen in en skruvmejsel där av storlek mindre ( jag vet att de förstör verktyget med den va gammal å sliten å nöden har ingen lag... :gnissla ) sen tog jag en skiftnyckel å drog fast skruvmejseln... sen va de bara att skruva ut skruven med ett litet slag med gummiklubban varje varv.... vet inte om de va rätt å göra så.. men de funkade å jag blev nöjd över resultatet iallafall.... (kanske ska tilläga att jag smörjde ordentligt med 5-56 å olja å gängade om gängorna sen...)

Lycka till....

GårillaRaggare skrev:
(kanske ska tilläga att jag smörjde ordentligt med 5-56 å olja å gängade om gängorna sen...)

Lycka till....

5/56 är bara skit att smörja såna gängor med.. Använd aluminiumpasta eller liknande för att förhindra fastlåsning av skruvar där värme råder...

5/56 är till hälften lösningsmedel som avdunstar och kvar är en icke smörjade sörja... Riktig fett är det enda som gäller....

/Z

Crille skrev:
Och vad är det för fel på Kopparpasta :confused: :confused:

Han skrev väl att han använde massor av 5/56 samt olja när han gängade om gängen,eller fattar jag fel???.....

Om motorn är i alu ska alupasta användas... Skrev han inte att han smörjde efter med 5/56? Under utskruvningen använde han väl oxå 5/56.... Ähhh...

för det första så är de inge större fel på 5-56 det är en av dom få vätskor som man kan använda när man ska ha bort bultar o dyl .. speciellt när man använder en öppen låga runt om bulten eller skruven..
5-56:en kokar och resterna som blir kvar kryper in i gängorna vilket väldigt få andra smörjmedel gör på det sättet.

och det bästa smörjmedlet när man arbetar i aluminium är helt vanlig T-RÖD.
Så länge det inte gäller serie prudoktion av nåt slag.

Och det är inte värmen som gör att bultarna fastnar i typ som på motorhalvor .
det är vatten som är den absolut största boven i det. Vatten + Aluminium (stålskruvar) = OXID
För att förhidra att bultarna ska fastna så är vanlig mineralmotor olja det bästa.

helloooo

Ang. ljuddämparen:

Borra ur nitarna, köp en popnitstång på biltema för gratis pengar, typ.
Köp TRYCKSÄKRA nitar och poppa i skiten. (Finns på Sundströms järnhandel)

Jag gjorde så på mitt vh ss2r slip-on när de gamla nitarna läckte. blev skitbra.

Eller köp ett nytt slip-jon. :brinnerup

Stabilt.

//F

skruven kan du väll borra upp försiktigt med en hårdmetallsborr, sen rensar du ur gängorna, och om dom är förstörda gängar du bara om... Lämna in? det gör bara brudar... =)

vad är detta för påhopp. :confused:

ha det finns killar som också lämnar in sina hojar.

Zana skrev:
5/56 är bara skit att smörja såna gängor med.. Använd aluminiumpasta eller liknande för att förhindra fastlåsning av skruvar där värme råder...

5/56 är till hälften lösningsmedel som avdunstar och kvar är en icke smörjade sörja... Riktig fett är det enda som gäller....

/Z

jag använde 5-56 när jag drog ur skruven å olja när jag gängade om hålet.... nu va de rättat å klart....

Kan ju poängteras att varför göra jobbet själv när man inte inte direkt har utrsutning & plats för hela spektaklet?

Tackar för all hjälp & kommer gladeligen ringa dig MR Champ.
En undran bara, när passar det bäst att an ringer?

Seventy7 skrev:
Kan ju poängteras att varför göra jobbet själv när man inte inte direkt har utrsutning & plats för hela spektaklet?

Tackar för all hjälp & kommer gladeligen ringa dig MR Champ.
En undran bara, när passar det bäst att an ringer?

DE e la bara att slå en signal när du känner för de ...
:yoparty

mrchamp skrev:
DE e la bara att slå en signal när du känner för de ...
:yoparty

Nån som vill ha tips om grispittar kan nu slå mig en signal. Har lärt mig efter ett antal OCH GÖR NU INTE OM DET!! att man inte skall andvända grispitt.

Tackar Mr Champ för att du tog dig tid på din lediga dag & fixade min MC.

:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

Verkar som om Mr Champ dock grät när han lämnade min Honda för att åka hem till sin Skrammlaskaki.

hahahhah.. jag fick ju massor av utslag o psykisga problem mardrömmar hela natten kunde knappt sussa.... :3freak

Uhhhhh "aldrig" pilla på nåt annat än min FV och kawor .........

...

Åh ja, jag vet nog vad du pillar på hemma i favoritfåtöljen :rofl

mrchamp skrev:
hahahhah.. jag fick ju massor av utslag o psykisga problem mardrömmar hela natten kunde knappt sussa.... :3freak

Uhhhhh "aldrig" pilla på nåt annat än min FV och kawor .........

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul