Ny hoj, imponerande av bilprovningen

Twosaint skrev:
Har skaffat ny hoj, var och besiktade idag. Blanka papper, hade kollat upp vad som felade för förra ägaren. Ljudnivån (raka rör) och att det saknades fotpinnar för skjuts samt kedjeskydd. Tog en 2,8 skar av den på mitten pulade in brandfastbomull, trädde på den på röret drog fast med slangklammer och borrade 3st 8mm hål vips lät den mindre än en moped, problemet med kedjeskydd kvarstod sneglade lite på en gammal volta som stod i garaget. Gick lös med rondellen och kapade dammsugarröret på längden och bankade till det lite. Väl framme på BP så började burkarna ge med sig och inne så kom en besiktningsman fram "du dom verkar ge med sig dom där, du skulle tatt 7,2:er dom är starkare. Slutpläderingen löd "kör försiktigt" sedan lämnade han över ett blankt papper :tummenupp

Fett me creds till "spoonmannen" som var med och "stressmekade" igårkväll.

Notera Ljuddämparen :yoparty
En mumsig Hynda ratbike :tummenupp
 
84superbee skrev:
Nu när det finns ett par "glasfiberrävar" som läser i den här tråden så passar jag på och frågar var man får tag på ett kit i stuk med detta

http://www.classichonda.nu/galleri/visa.asp?id=266

Hur mycket måste man pynta?
Är det ooooomöjligt o få tag på?

om du tittar ordentligt i tråden så finns det just ett sådant kit till salu MED hoj :tummenupp

ädit:http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=10325
Släng på clipon styre och droppa gaffeln har du en hardcore caferäcer från 70-talet
 
84superbee skrev:
Du har inte lust o gjuta av paketet då?
en cb i garaget räcker mer än väl för mig :tomten

vet du vad en gjutform kostar ? massor med cudos...
sen ska jag plocka bort den från hojen ? gjuta och sedan montera tillbaka?
ge mig ett bud för kitet kan jag tänka mig att bygga något eget..
 
Twosaint skrev:
vet du vad en gjutform kostar ? massor med cudos...
sen ska jag plocka bort den från hojen ? gjuta och sedan montera tillbaka?
ge mig ett bud för kitet kan jag tänka mig att bygga något eget..

ja vaffan man kan ju alltid fråga :)

PM:ar dig angående kitet nu.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top