Någon som kör med Bitubo fjädring på sin hoj och har en utvärdering att komma med?

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Har läst edast läst possitiva omdömmen, men intr testat själv.
Dämparna heter Bitubo och inte Biturbo.

Haha edast stavas endast och intr stavas inte:)

Men ja tanken är att jag ska testa denna fjädring nästa säsong!!!

Bitubo sägs vara bra skit, har inte provat dom själv men hört rätt goda omdömen från de som använt dom. Jag har själv tidigare erfarenhet av WP eftermarknadsdämpare och även den fungerade bra, men var lite kittslig att justera in.

Nu har jag Öhlins R&T-gaffel och TTX MkII monterat på hojen, det är helt klart imponerande kvalitet. Gaffeln är just nu nere hos Öhlins för genomgång och justering för min icke ringa vikt.

Det är just det sista som kan vara något för Dig att fundera på - eftermarknadssupport när det gäller service och underhåll. Har Du någon bra kanal för att hjälpa Dig vartefter farten och slitage ökar? Ju dyrare prylar, desto snävare toleranser och kortare serviceintervall är en huvudregel. Har Du det är det bara att köra, själv uppskattar jag att de flesta riktigt duktiga fjädringstekniker är bekanta med Öhlinsprylarna.

Till slut blir det ju en prisfråga också:)

Last edited:
Spöar man Christoffer Bergman (Öhlins egen testförare) i totalen i SST1000 FIM Cup så är det väl rätt så hyfsad skit, lr hur? bitubo.com :)

Köp Öhlins det är det som är enklast att få support på i sverige! Det är det som de flesta i depån är bekanta med och kan komma med råd och tipps. Och om det inte funkar så finns ju ofta jocke på tävlingen och kan fixa grejerna på plats.

Tror inte han rör något annat än Öhlins eller ktech.

Stötdämpare är såååå viktigt och det funkar inte med grejer som inte kan servas i närområdet.

Var det den som stavade positiva possitiva, omdömen omdömmen samt slängde in ett extra kommatecken helt i onödan också?

Håller dock med om att stavningen är viktigare när det gäller namn på produkt. Annars är jag nog mest imponerad över hur många fel du lyckades klämma in i en så enkel mening!:Bugar

Var det den som stavade positiva possitiva, omdömen omdömmen samt slängde in ett extra kommatecken helt i onödan också?

Håller dock med om att stavningen är viktigare när det gäller namn på produkt. Annars är jag nog mest imponerad över hur många fel du lyckades klämma in i en så enkel mening!:Bugar

Ja inte är det alla som lyckas med det:)

Ja inte är det alla som lyckas med det:)

Då är det inte med att du bjuder på ett extra "läst".

Får erkänna att undertecknad och smartphone inte heller verkar kompatibla. De lever sitt eget liv!:mad::5sure

Nog med spam från mig. Jag läser tråden för att även jag är nyfiken på bitubo.

Alpha Racing kör väl med det på sina Superstockhojar så det lär väl inte vara skräp. captain slow i S1000RR-tråden köpte Bitubo och verkar nöjd, kan ju vara värt att höra med honom hur det är med support osv. Beroende på hur duktig du är på att justera fjädringen så varierar ju supportbehovet en aning.

Är det inte väldigt stor skillnad i pris eller du absolut måste ha Bitubo skulle jag själv satsa på det märke du har bäst support i närheten där du bor eller kör. Det är lätt att skruva bort sig och ibland svårt att hitta tillbaka igen...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025