Någon som kör både custom och sporthoj?

So, har haft en kromslädehelg med 5 modeller provkörda, mer eller mindre vingligt. Det kräver en viss tillvänjning att i låg fart sitta med fötterna framåt och ett brett styre "i knät" :gnissla Väl upp i fart är det piece of cake -mer eller mindre....

-Honda VTX 1800. Stor och lång men förvånansvärt smidig på rull. Designmässigt klockren. Maffig knuff i motorn.
-Kawa Mean Streak 1500. Väldigt lik Hondan men lättare. Dock inte alls samma mos i motorn. Exet jag testade hade bredare styre, ingen höjdare.
Kawa Vulcan 2000. Riktigt mullig motor men för klumpig både i körbarhet och design (främre strålkastaren var stor som en hink!)
HD V-rod (02): Motormässigt den hoj som ev kan matcha Hondan. Lång och låg, gillade den lite mer framåtlutade körställningen och det raka styret. Rätt trög i reaktionerna dock. Mitt ex hade rullat 5000 mil och kändes lite svampig generellt. Gillar designen
Yamaha 1100 Dragstar: rätt snygg men trött och trög.

Favorit so far Hondan följt av V-roden även om mitt ex inte var supertajt. Svårt att hitta fräscha ex inom budget :gnissla.

Imorgon blir det Rocket 3, V-max gen 1 och en Traja:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back