Någon som kör både custom och sporthoj?

So, har haft en kromslädehelg med 5 modeller provkörda, mer eller mindre vingligt. Det kräver en viss tillvänjning att i låg fart sitta med fötterna framåt och ett brett styre "i knät" :gnissla Väl upp i fart är det piece of cake -mer eller mindre....

-Honda VTX 1800. Stor och lång men förvånansvärt smidig på rull. Designmässigt klockren. Maffig knuff i motorn.
-Kawa Mean Streak 1500. Väldigt lik Hondan men lättare. Dock inte alls samma mos i motorn. Exet jag testade hade bredare styre, ingen höjdare.
Kawa Vulcan 2000. Riktigt mullig motor men för klumpig både i körbarhet och design (främre strålkastaren var stor som en hink!)
HD V-rod (02): Motormässigt den hoj som ev kan matcha Hondan. Lång och låg, gillade den lite mer framåtlutade körställningen och det raka styret. Rätt trög i reaktionerna dock. Mitt ex hade rullat 5000 mil och kändes lite svampig generellt. Gillar designen
Yamaha 1100 Dragstar: rätt snygg men trött och trög.

Favorit so far Hondan följt av V-roden även om mitt ex inte var supertajt. Svårt att hitta fräscha ex inom budget :gnissla.

Imorgon blir det Rocket 3, V-max gen 1 och en Traja:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top