Någon som kör både custom och sporthoj?

So, har haft en kromslädehelg med 5 modeller provkörda, mer eller mindre vingligt. Det kräver en viss tillvänjning att i låg fart sitta med fötterna framåt och ett brett styre "i knät" :gnissla Väl upp i fart är det piece of cake -mer eller mindre....

-Honda VTX 1800. Stor och lång men förvånansvärt smidig på rull. Designmässigt klockren. Maffig knuff i motorn.
-Kawa Mean Streak 1500. Väldigt lik Hondan men lättare. Dock inte alls samma mos i motorn. Exet jag testade hade bredare styre, ingen höjdare.
Kawa Vulcan 2000. Riktigt mullig motor men för klumpig både i körbarhet och design (främre strålkastaren var stor som en hink!)
HD V-rod (02): Motormässigt den hoj som ev kan matcha Hondan. Lång och låg, gillade den lite mer framåtlutade körställningen och det raka styret. Rätt trög i reaktionerna dock. Mitt ex hade rullat 5000 mil och kändes lite svampig generellt. Gillar designen
Yamaha 1100 Dragstar: rätt snygg men trött och trög.

Favorit so far Hondan följt av V-roden även om mitt ex inte var supertajt. Svårt att hitta fräscha ex inom budget :gnissla.

Imorgon blir det Rocket 3, V-max gen 1 och en Traja:tummenupp
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top