Någon som har fått sin hoj såld?

FAN jag som skulle sparat min gamla FZR1000-88 och FJ1100-84
rackarns.
well det syns man inte är en finans haj.

S__T skrev:
2384525 Jag har börjat leta lite efter en hoj nu när jag snart flyttar hem till sverige igen och jag som köpare kan se tre problem med din hoj/annons.

1. Den ligger för nära i pris till en ny hoj som jag kan köpa hos handlare med finansiering. Ett exempel som jag tittar lite på är en ny GSX-R1000 K6 för 110 tusen. Då är det dessutom 30% på alla tillbehör jag vill ha till. Har även sett nya CBR 1000rr -06 och R1 -06 hos officiella handlare för drygt 110. Det finns ett enormt utbud. Kalas för mig men sämre för dig.

2. Det framgår inte av annonsen om den är en officiella svenska garantin gäller.

3. Som alla andra sagt stycket med "våga inte pruta" hjälper inte.

För övrigt, verkar vara en kanonhoj, har kört 05:an och den var kul.

/S

Är oehört intresserad av var i Sverige du har hittat dessa priser? Parrallel import är det billigaste jag sett 115`för K6 och R1 samt 124 900 för "Svensk såld" R1 06.

Skicka gärna länk.

Mvh//Zs

Zilversurfer skrev:
2386163 Är oehört intresserad av var i Sverige du har hittat dessa priser? Parrallel import är det billigaste jag sett 115`för K6 och R1 samt 124 900 för "Svensk såld" R1 06.

Skicka gärna länk.

Mvh//Zs

Bikestop skeppar ut nya K6:or för 109000. Det har dom gjort länge.
Men du köper väl ingen K6:a nu, när K7:an kommer snart ?
Enligt rykten blir den både snabbare, starkare, och snyggare.
Sätt pengarna på bankkontot och vänta.

mikael n skrev:
2386287 Bikestop skeppar ut nya K6:or för 109000. Det har dom gjort länge.
Men du köper väl ingen K6:a nu, när K7:an kommer snart ?
Enligt rykten blir den både snabbare, starkare, och snyggare.
Sätt pengarna på bankkontot och vänta.

Bikestop har inte haft 109 900 länge. Senast 3 veckor sedan var deras pris 115 000, jag var nämligen på väg att köpa K6 då.

Rykte är rykte, finns inga bilder/effektmätningar osv på 07:an..Den kanske blir skitful..

Zilversurfer skrev:
2386298 Bikestop har inte haft 109 900 länge. Senast 3 veckor sedan var deras pris 115 000, jag var nämligen på väg att köpa K6 då.

Rykte är rykte, finns inga bilder/effektmätningar osv på 07:an..Den kanske blir skitful..

Det verkar osannolikt att Suzuki skulle komma med en uppdatering som skulle ha sämre komponenter och mindre effekt. Utvecklingen går snabbt framåt, inte bakåt.
Jag skulle i alla fall inte betala 109000 för en K6:a när K7 finns runt hörnet.
Men det är upp till var och en.

2Wheeldrive skrev:
2382228 Har satt ut hojen för ett kanonpris men ingen som ringer:confused: Finns det flera här på forumet som inte blir av med sina hojar trots bra priser?
http://sporthoj.com/annonser/?id=38726
Brosan försökte sälja sin innan han drog på utlandstjänst. Han letade köpare i ca 6 mån och gav till slut upp så jag fick överta 'förvaltningen' av hojen. Dessvärre dök det upp en köpare förra veckan så nu är jag åter hojlös:gråta

Zilversurfer skrev:
2386163 Är oehört intresserad av var i Sverige du har hittat dessa priser?

Det verkar inte gå att direktlänka till hojjen men kolla själv på Bikestops sida. Välj Suzuki och bläddra fram till andra sidan. Det står: utförsäljning av sista exemplaret, 109 900. :) Kanske inte borde skriva ut detta så att nån annan hinner före men vafan, jag vet inte exakt när jag kan flytta hem och det kan dröja nån månad till och då är det för sent iaf.

Dom andra priserna fick jag direkt av en säljare när jag var inne och kollade hos en återfösäljare (ej parallell) när jag var hemma för 2 veckor sedan så där har jag inga länkar, sorry. Både R1 -06 (svart) och CBR 1000rr -06 (silver och svart) fanns inne just då och dom vill INTE ha kvar dom över vintern. Vill du veta exakt var så PM:a!

Har inte aktivt letat efter ZX 10:or så där har jag inte sett några superpriser.

/S

burner skrev:
2386144 Ja, sporthojar ökar i värde för varje år :rolleyes:

Ja, det måste vara därför som folk ringer och vill köpa hojen varje dag ?

Felet många säljare gör är att övervärdera sina egna cyklar.
Tycker du att det är för högt pris på den? en ny kostar 132 900:- har man tur kan man få dom för 120k renköp,dessutom väntar en service som kostar runt 2000:-vid 100 mil,tänk innan du skriver,anledningen till att folk inte köper kan bero på att det är sent på säsongen,inte att den är för dyr.

sandstream skrev:
2385767 Känns som hela tråden är ett försök att få mer uppmärksamhet till din annons.
Om inte hade du ju inte behövt ha med länken i första inlägget.

BTW: Ditt pris är inte bra om ingen vill betala det.
Det är ett bra pris,det vet du :pannkyss

Last edited:
2Wheeldrive skrev:
2382228 Har satt ut hojen för ett kanonpris men ingen som ringer:confused: Finns det flera här på forumet som inte blir av med sina hojar trots bra priser?
http://sporthoj.com/annonser/?id=38726

Det är väl inget kanonpris om den är osåld, alla hojar går att sälja men till rätt pris. Sen om det står "ej prutbart" i annonsen så skulle jag aldrig ens komma på tanken att ringa på den.

Kungen skrev:
2386147 FAN jag som skulle sparat min gamla FZR1000-88 och FJ1100-84
rackarns.
well det syns man inte är en finans haj.

Hehe, men om man köper relativt nya hojar så vet man ju att prisraset är ett faktum. Min hoj är snart 10år gammal så inte märks det någon prisändring om jag väntar ett halvår till :D

Nej, nya hojar skall bara köpas till riktigt bra priser eller så skall det vara en modell som man bara "SKA" ha :) . Annars blir ju raset riktigt illa.

pruta hit och pruta dit och tjata...

ja vad faan,jag undrar alltid vad dom fattiga gör där ute när jag kikar ut genom fönstret när jag käkar frukost

R-1000 skrev:
2387486 Tycker du att det är för högt pris på den? en ny kostar 132 900:- har man tur kan man få dom för 120k renköp,dessutom väntar en service som kostar runt 2000:-vid 100 mil,tänk innan du skriver,anledningen till att folk inte köper kan bero på att det är sent på säsongen,inte att den är för dyr.

Det är ett bra pris,det vet du :pannkyss
Ja då är den ju för dyr för den här tiden på året... :va

jag vill sälja min mbx 125" för 4500 och kan tänka mig pruta ner den. HEHE Jag är ju seriös. Har verkligen en mbx -84, och en buell och en ninja

saltvatten skrev:
2382344 Jag reagerade också på "Våga inte pruta".
Kanske ska försöka hålla en mer varm och gästvänlig attityd?
Mina två cent

Simon

Man ska sälja sin hoj, inte slicka röv o skaffa polare, så vem bryr sig om attityd..Kommer det upp en köpare som vill ha just den hojjen så tar han den. Det handlar nog mest om att hojmarknaden är så säsongsbetingad, mot slutet av sommarn ere endast köparens villkor, och i början endast säljarens som gäller..

Mina 4 cent

Jag reagerade inte på: "Våga inte pruta". Det är ju bara ett understrykande att man inte vill ha folk som prutar hejvilt och att priset som står redan är lågt.

Lycka till med säljandet!

Lägga på ett par tusen till våren ?

då är den ju 1 år äldre.

Det finns ju några olika sätt att sälja motorcyklar, genom att vara ihärdig, billig eller att ha en maskin med udda detaljer.

Att vara ihärdig kan ju vara att annonsera på många ställen eller sätta en lapp på maskinen när man stannar på samlingsplatser för hojjar.

Billig är ett relativt begrepp, allt står i förhållande till vad maskinen kostade ny, hur den blivit skött och hur attraktiv den är på marknaden.

Att göra en maskin lite avvikande genom tillbehör och utrustning eller att lägga på en ny lack är ett annat sätt. Sällan lönar det sig i kronor och öre men det blir oftast lättare att fånga en spekulant som blir sugen på det där som avviker från alla andra som syns vid korvkiosken...

Jag fick sålt min Monster i början av Juni till överpris, i allafall om man jämför med annonser på begmarknaden, så här såg den ut: http://web.telia.com/~u41816991/
Eftersom jag bestämt mig för att inte dumpa priset fick jag vara ihärdig...dock var det en enkel annons på Blocket som gjorde att jag fick den såld.
Jag vill dock tro att det var mina modifieringar som gjorde att den skiljdes från ett antal standardhojar till lägre pris.

Nu har tiden gått ifrån dig och chansen att får Suzukin såld minskar dramatiskt varje dag, om du inte sumpar priset rejält.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph