Någon som har fått sin hoj såld?

Jag tycker priset ligger helt rätt. Dock är det inte långt kvar av säsongen. Hade jag inte i mitten på Juli köpt en begagnat gsxr 1000 -06, hade jag varit intresserad. Ha tålamod, vänta in rätt köpare.:tummenupp

Det är nog många som tänker på den dyra föräkringen oxå, t.ex jag:) .

...Förstår att alla vill få ut så mycket som möjligt
för sin hoj...men att lägga ett högt pris (man måste
räkna med att en hoj förlorar enormt i värde första
tre åren) och sedan skriva ej prutbart när säsongen snart är slut..
lär ju inte dra till sig någon storm av köpare....
Du är inte den enda som sätter priset högt..vi alla är nog
likadana när vi skall sälja saker...
Har man ej fått napp efter ca två veckor så bör man sänka
priset med ca 3000-4000 om man verkligen vill bli av med den...och får man inte svar på nästa två veckor så får man sänka den igen..osv...

jian skrev:
2382806 ...Förstår att alla vill få ut så mycket som möjligt
priset med ca 3000-4000 om man verkligen vill bli av med den...och får man inte svar på nästa två veckor så får man sänka den igen..osv...
Högt pris..? Är du inte klok? Hojen är tre månader gammal och han har sänkt den 35000. :confused:

jian skrev:
2382806 ...Förstår att alla vill få ut så mycket som möjligt
Priset är väldigt lågt:va Jag slänger med ett defalarm med i priset! Värde 4000kr:tummenupp

2Wheeldrive skrev:
2383165 Priset är väldigt lågt:va Jag slänger med ett defalarm med i priset! Värde 4000kr:tummenupp

Nej priset är för högt eftersom du inte får den såld.

Man kan ju få en ny för i princip samma pengar.

IngvarB skrev:
2383093 Man kan köpa en splitter ny för 114 900:-.

/Ingvar

Dåligt exempel, den är då parallell importerad. Du kan köpa ALLA mc billigt om du vill ha parallell importerad mc. Tyvärr så åtar sig inte Kawasaki Sverige/KGK/Honda mfl. några garanti åtagande om mc är av detta slag.

Mvh//ZS

Jag har inte märkt några större problem. Jag har sålt 3 hojar de senaste 3 månaderna och det har gått väldigt smidigt. Härda ut så ska du se att det löser sig, annars får du locka med lägre pris.

Skullle oxå vilja säga att du ligger lite högt i pris, bara ner till 99.000 så ser det snyggare ut, sen plocka du bort det där med inget prut o accepterar 95 så är det nog inga problem...

Folk (jag) ringer inte om det står inget prut, alla vill kunna ringa upp och diskutera lite om allt, inklusive priset...

Tyvärr är det svårt att få ut ngt för nästan nya hojar men det är väl knappast några nyheter?
Sen verkar ZX10R ligga ännu lite lägre än övr. japps hojar på begagnat marknaden..

Firman där jag tittade (Action Sports) lämnar 2 års garanti. Man måste dock göra sig omaket att alltid göra garantireparationer på samma firma, men det kan det ju vara värt. Man kan ju gissa att även dessa firmor snart sänker priserna ytterligare. Nyligen sänktes priset på en splitter ny Hayabusa till 105 900:-

/Ingvar

M:et skrev:
2383244 Jag har inte märkt några större problem. Jag har sålt 3 hojar de senaste 3 månaderna och det har gått väldigt smidigt. Härda ut så ska du se att det löser sig, annars får du locka med lägre pris.

Eller vänta till nästa säsong...i början av april då får du garanterat dina pengar...Sålde en väldigt gammal hoj en -84 i maj...jag blev helt nedringd...

Zilversurfer skrev:
2383241 Dåligt exempel, den är då parallell importerad. Du kan köpa ALLA mc billigt om du vill ha parallell importerad mc. Tyvärr så åtar sig inte Kawasaki Sverige/KGK/Honda mfl. några garanti åtagande om mc är av detta slag.

Mvh//ZS

Kanske inte men det brukar handlaren stå för i så fall, då är det ingen skillnad förutom priset.
Dessutom så sänker många fabrikat sina priser på hösten för att göra plats för det nya modellerna, det gör att handlarna kan följa med och sänka sina priser motsvarande.

Mvh,

Det ligger en till ZX10-R -06 pa blocket för 95 000,- om han har fatt salt vet jag inte men han har sänkt din möjlighet att fa ut 100' rätt mycket.

Det finns nästan 3000 sporthojar till salu pa blocket sa det blir lite köparens marknad nu pa hösten.

Jag har varit i liknande situation. Jag salde en ZX9-R -01 förra varen för 58' inkl nya däck. Jag har i ar sett massor med annonser pa samma typ av cykel för mellan 60' och 70'. :confused: Vill man sälja far man sänka tills nagon köper och just nu sitter alla som vill köpa din och väntar pa att du sänker eftersom de vet att du ska sluta köra, det är snart höst och du förmodligen vill ha pengarna till nagot annat.

Jag är ledsen men jag tror det är sa manga resonerar. Trakigt med din brors MC-olycka, det är verkligen sant som kan fa en att tappa sugen.

// Göran

IngvarB skrev:
2383291 Firman där jag tittade (Action Sports) lämnar 2 års garanti. Man måste dock göra sig omaket att alltid göra garantireparationer på samma firma, men det kan det ju vara värt. Man kan ju gissa att även dessa firmor snart sänker priserna ytterligare. Nyligen sänktes priset på en splitter ny Hayabusa till 105 900:-

/Ingvar

Jag fick till 5 års garanti på min mc...

Jag köpte ny mc förra veckan... R1:a -06:a, 190 mil, slip-on, kn-filter, katt-ersättningsrör, powercommander, kraschpuckar, stålomspunna slangar mm.. för 105k...

2Wheeldrive skrev:
2382228 Har satt ut hojen för ett kanonpris men ingen som ringer:confused: Finns det flera här på forumet som inte blir av med sina hojar trots bra priser?
http://sporthoj.com/annonser/?id=38726

Jag har själv fått min hoj såld (dock till bekant) och köpt hoj (privat) dock kunde jag pruta 2000 och det var bra pris, lite äldre hoj än den som du har länkat till dock men bara priset är okej och man kan pruta nån tusing så man känner sig glad för man kunde pruta så brukar det mesta bli sålt...

tror du skulle tjäna på att lämna den till nån firma som säljer den, det säljs väl lite mer maskiner som är i den prisklassen via firmor än öh privat menar jag

det är säkert så att priset är ok för hojen men ändå högt för det finns lika bra klipp som är fett mycket billigare om man vill gå ner nån eller några årsmodeller o hoj liknande... så man måste tänka på det också! Tjing

Jag ligger i sängen efter olyckan och bara kollat blocket och annpnser.
har fått ut stålar för min hoj och väntar på den rätta skall komma. man ser som priserna redan nu börjat rasa.
vad folk inte tänker på (vissa) är att ja men jag säljer den till våren i stället.
men Heyyy då är den ju plötsligt 1 år åldre.

är det någon som har en R1-04-05-06 som skall säljas så har jag pengarna.
chash is king.

TomasG skrev:
2383455 Jag fick till 5 års garanti på min mc...

Jag köpte ny mc förra veckan... R1:a -06:a, 190 mil, slip-on, kn-filter, katt-ersättningsrör, powercommander, kraschpuckar, stålomspunna slangar mm.. för 105k...

Då tycker jag du skall läsa garantivillkoren för Yamaha...

"a) Ändring från standardspecifikationen på ett sätt som påverkar prestandan, eller säkerhet hos produkten, någon del av denna eller ett genuint Yamaha-tillbehör

i)Montering av icke-genuina Yamaha-delar eller- tillbehör, såvida inte dessa skriftligen rekommenderas eller godkänts av Yamaha

ii) Ändring eller justering som inte rekommenderas eller godkänns av Yamaha"

Så din garanti är värd 0 och inget...Tänk på detta när/om du lämnar in den för garanti åtagande, att skruva av ALLT som är extra tillbehör.

Mvh//ZS

Kungen skrev:
2383543 Jag ligger i sängen efter olyckan och bara kollat blocket och annpnser.
har fått ut stålar för min hoj och väntar på den rätta skall komma. man ser som priserna redan nu börjat rasa.
vad folk inte tänker på (vissa) är att ja men jag säljer den till våren i stället.
men Heyyy då är den ju plötsligt 1 år åldre.

är det någon som har en R1-04-05-06 som skall säljas så har jag pengarna.
chash is king.

Inte dax att byta märke snart? Du vet att det finns fler tillverkare än Yamaha:D

Krya på dig...//ZS

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka