Någon som har fått sin hoj såld?

va gör det?. vilka då
ural eller ?..

nää jag älskar rettan o det blir en sådan till nästa år med. o den skall vara blå som den förra. :-)

fast vi kan gärna byta hojjar vid tillfälle för att känna på lite.

Nu sålde jag iof en motard (KTM 660), blev ett pris som båda blev nöjda med. Det har inte direkt tokringt i telefon men till rätt pris går allt att sälja, och folk vill gärna pruta även om det kanske bara är någon enstaka tusenlapp. Låt dem göra det och få dem känna att de "vunnit", ökar chans för försäljning ganska mycket tror jag...

Sålde min nu i söndags, hadde väll haft annons i en vecka.

Fick igen pengarna jag köpte den för.

Men låg nog ca 4-5 under vad likadana hojar ligger på

det är väl lite svårt i allmänhet att sälja hojar just nu

Skulle jag köpa en så pass ny hoj för så mycket pengar skulle jag absolut vänta till nästa år. Då kan du förmodligen få en ny -06 för 115000:- eftersom det då är en fjolårsmodell.

Det är ju inte alla som har 100 000 kontant utan lånar pengarna. Skulle jag köpa din hoj nu för 100 000:- betyder det att jag skulle betala ca 13000:- i ränta och amortering (5 års amortering och 5% ränta) på hojen under oktober - april (7 månader), det vill säga under tiden jag inte kan använda hojen. Till detta kommer priset för garageförsäkringen.

Om jag alltså kan avstå känslan av att ha en hoj i garaget under vintern kan jag få en ny hoj för samma pengar som din begagnade.

heavy skrev:
2384061 Sålde min nu i söndags, hadde väll haft annons i en vecka.

Fick igen pengarna jag köpte den för.

Men låg nog ca 4-5 under vad likadana hojar ligger på

vad fick du för din, tänkte sälja min nästa år?

DE E DYNG SVÅRT Å FÅ SIN HOJ SÅLD!!
Jag försöker sälja min har redan gått ner 6k för en enduro hoj ´05:a.
Från 42 till 36 å då fick man ett bud på 27. Ehhh skulle inte tro de

Zebba skrev:
2384466 DE E DYNG SVÅRT Å FÅ SIN HOJ SÅLD!!
Jag försöker sälja min har redan gått ner 6k för en enduro hoj ´05:a.
Från 42 till 36 å då fick man ett bud på 27. Ehhh skulle inte tro de

vänta till våren eller byt in den hos en handlare?

Jag har börjat leta lite efter en hoj nu när jag snart flyttar hem till sverige igen och jag som köpare kan se tre problem med din hoj/annons.

1. Den ligger för nära i pris till en ny hoj som jag kan köpa hos handlare med finansiering. Ett exempel som jag tittar lite på är en ny GSX-R1000 K6 för 110 tusen. Då är det dessutom 30% på alla tillbehör jag vill ha till. Har även sett nya CBR 1000rr -06 och R1 -06 hos officiella handlare för drygt 110. Det finns ett enormt utbud. Kalas för mig men sämre för dig.

2. Det framgår inte av annonsen om den är en officiella svenska garantin gäller.

3. Som alla andra sagt stycket med "våga inte pruta" hjälper inte.

För övrigt, verkar vara en kanonhoj, har kört 05:an och den var kul.

/S

Instämmer med de flesta andra.
Marknaden (hatar egentligen det ordet ;) ) styr alltid priset. För högt pris = osåld vara, RÄTT pris = såld vara.

Köpte nyligen min hoj, den hade varit ute på blocket 3-4 veckor då. Hade sett den länge men inte ringt eftersom avståndet var lite långt och priset lite högt.
Ringde på hojar Norrtälje-Motala (kollade ett par) men de GSXR 1100 som var nära gick iväg för RÄTT pris innan jag fick iväg röva.

Ringde sen på denna som jag egentligen ansåg lite för dyr. Insåg dock att hojen var i kanonskick och priset dalade 7.000 kr och hojen blev min.
Med tanke på att den ser nästan ny ut så är jag helt säker på att han hade sålt den tidigare om priset varit rätt.

Så oavsett vad man som säljare tycker är rimligt är helt oväsentligt om man vill sälja hojen.

Jag tycker att jag har satt ett väldigt bra pris :) 114 900:- är för en importerad hoj! Seså... Kom o köp den nu istället:tummenupp

Känns som hela tråden är ett försök att få mer uppmärksamhet till din annons.
Om inte hade du ju inte behövt ha med länken i första inlägget.

BTW: Ditt pris är inte bra om ingen vill betala det.

sandstream skrev:
2385767 Känns som hela tråden är ett försök att få mer uppmärksamhet till din annons.

Word :tummenupp

Dessutom är det mycke tjurbajs om prutmån.. Det finns alltid prutmån! Vem är intresserad av att ha en hoj (vara öht) ståendes tills den tappar värde? Varken handlare eller privatsäljare tror jag :rolleyes:
Går man dessutom ut tårögd på nätet å säger: "Ingen vill köpa min hoj!!", kan den nog va billigare än prislappen säger...

sandstream skrev:
2385767 Känns som hela tråden är ett försök att få mer uppmärksamhet till din annons.

Jag ska spara den till nästa år istället! Då lägger jag på några tusenlappar och kommer ändå att få den såld ska du se:tummenupp nog fan har jag satt ett bra pris!

Last edited:
2Wheeldrive skrev:
2382228 Har satt ut hojen för ett kanonpris men ingen som ringer:confused: Finns det flera här på forumet som inte blir av med sina hojar trots bra priser?
http://sporthoj.com/annonser/?id=38726

Din hoj ligger för nära av vad en helt ny kostar. Att köpa en ny hoj och sedan köra 300 mil innan försäljning, ger inget nobelpris i ekonomi.
Själv har jag sålt 2 hojar i sommar, och köpt 2 andra.
Det handlar om att köpa billigt och sälja ännu billigare.
Ibland blir jag mörkrädd över vilka priser man ser på Blocket.
T.ex gamla sporthojar från mitten av 90-talet med 6000 mil, som ofta kostar runt 50000:-, välvårdade, va bra.. jag tror jag köper..

2Wheeldrive skrev:
2385661 Jag tycker att jag har satt ett väldigt bra pris :) 114 900:- är för en importerad hoj! Seså... Kom o köp den nu istället:tummenupp
Är inte alla Japanska hojar importerade? Frågan är val bara vilken importör som lägger på mest.

/Ingvar

Jag har en jäkla massa som ringer på min hoj men igen som köper. Kommer nog inte få den såld iår antar jag. Men det spelar ingen roll, till våren går den åt :)

javisst går den åt till våren. fast till ett lägra pris. dåär det ju 1 år äldre.

2Wheeldrive skrev:
Jag ska spara den till nästa år istället! Då lägger jag på några tusenlappar och kommer ändå att få den såld

Ja, sporthojar ökar i värde för varje år :rolleyes:

2Wheeldrive skrev:
nog fan har jag satt ett bra pris!
Ja, det måste vara därför som folk ringer och vill köpa hojen varje dag ?

Felet många säljare gör är att övervärdera sina egna cyklar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph