Någon som byggt eget hus?

AxlySM skrev:
2162935 Jaa man kan ju bygga sitt hus med polskt virke.. Läste att det var det sämsta i Europa. Men om man har en vision om att bo 5 år i huset innan det rasar så.. :tungan

:rolleyes:

Virket är ju ingen mening att köpa i Polen om du inte ska bygga till 10 hus på en gång. Men materialet inomhus kan vara en ide, såsom parkett, innertak, tegel etc. Och att furun i Polen är sämre än furun i Sverige har jag svårt att tro, så länge den har genomgått samma process. Skogen där ser likadan ut som vår...

Dee_cati skrev:
2164426 Virket är ju ingen mening att köpa i Polen om du inte ska bygga till 10 hus på en gång. Men materialet inomhus kan vara en ide, såsom parkett, innertak, tegel etc. Och att furun i Polen är sämre än furun i Sverige har jag svårt att tro, så länge den har genomgått samma process. Skogen där ser likadan ut som vår...

Syftade i första hand på impregnerat virke där processen skulle varit sämre än på andra ställen.. Annars håller jag med. :)

Tror Swedie slog på lite större än vad han hade planer på från början.

Men hur gick det sen egentligen?

984889_292_236.jpg

Stureplan är inte min scen längre..... ;)

http://www.youtube.com/watch?v=5awi-OiznvY

Last edited:
Swedie har väl både hunnit bygga ny flådig kåk, sälja den för att köpa renoveringsobjektet han har nu :)
Snabba puckar och nu är han ju nybliven 2-barnsfar också så han lär nog ha fullt upp.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu