Swedie skrev:2153710dee_cati, allt handlar om jobb! eller ja lite mer kanske, men jobb jobb jobb... fast jobb.
Men du sa ju själv att du inte ska jobba med det du hade tänkt längre, är du ändå fast uppe i träsket
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Swedie skrev:2153710dee_cati, allt handlar om jobb! eller ja lite mer kanske, men jobb jobb jobb... fast jobb.
ja, hammare är bra. banka är jag bra på...UrbanTiger skrev:2154375Det är nog så att om du skippar Tokholmsområdet blir det billigare, PUNGT.
Kan du hammare`?
Swedie skrev:2154417ja, hammare är bra. banka är jag bra på...![]()
Dee_cati skrev:2153447
En kompis bygge slutade totalt på 1.3mille med tomt, VA, och hela huset klart. Iofs rätt litet, 125kvm men rätt fint.
Suomalainen skrev:2154572Hmm... heter han anders, tjejjen fia lr nåt?
Det finns tre sorters husbyggare!Swedie skrev:2154417ja, hammare är bra. banka är jag bra på...
tjejen behöver oxå banka isåfall.
BMW R90s skrev:2157345Det finns fler sorters husbyggare!
1. De som köper en hög virke och sedan snickrar ihjäl sig![]()
2. De som köper ett stomfärdigt, där ytterväggar och tak klart.
3. De som köper en dörrnyckel och flyttar in.
4: De som bygger själva och aldrig blir klara
5: De som skiljer sig innan det blir klart
är dock kulLätt och gaffla om kostnader när man kommer från landet och inte riktigt vet vad saker kostar i Stockholmstrakten.Dee_cati skrev:2153447Haha, vilket skämt! Jadablabla...
Sweedo skrev:2161751Lätt och gaffla om kostnader när man kommer från landet och inte riktigt vet vad saker kostar i Stockholmstrakten.
Bara en tomt, utan VA, går på en bit över 1 mille om den är någorlunda stor och inte allt för långt från stan...
Nä, där har du iofs en poäng.Dee_cati skrev:2161894Jag kommer inte från landet (trots att jag bor där nu) och ena halvan av släktsidan är från sthlm (men jag är normal) så jag har lite hum om det hela.
Jag menade inte att det var otroligt, för det stämmer ju. Men det är fortfarande ett skämt.
Numera så går det att ta sig till sthlm snabbare med tåg från v-ås än om du åker bil utifrån sthlm, så jag förstår inte varför man ens funderar på att bygga i sthlm om man inte är skitrik eller vill vara topplånad upp till öronen resten av livet.
Sweedo skrev:2161943Nä, där har du iofs en poäng.
Det säljs nybyggda vindsvåningar i centrala Sthlm för 63 000 kr/kvm![]()
Fast den här trenden med skyhöga priser runt storstäderna är nog här för att stanna så lönerna kommer nog också att öka dramatiskt i storstäderna framöver.
Säg +500 000 istället...Dee_cati skrev:2161984Antagligen, men jävlar vad skoj det skulle bli om det skulle toksjunka på bara en dag. Förstå 200 000 panikslagna stockholmare som löper amok![]()
Det är ju bra med högre löner, på så vis tjänar ju vi utanför stockholm stora pengar när vi är där och jobbar![]()
SSB skrev:2162547Har en bekant som byggde klart sitt hus för ett år sedan. Jag säger bara: använd letter.
Ett arkitektritat enplans hus på cirka 200 kvm, bergvärme, värmeslingor fina material osv för 2 millar ungefär (exklusive tomt).
Dee_cati skrev:2162808Vad ska han använda brev för? Eller menar du Lettländare? Eller kanske till och med litauer? Eller polacker? Sorry....
Men Polen har grymt billiga byggvaror om man ska ha lite mer exklusivt som kostar flis i Sverige. Räkna med att spara minst 1/3 när resa och allt är betalt om du handlar hyffsat mycket.
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |