Någon som behöver en "lärling" i ett ERF team?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej.

Ni som härjar i ERF delen av racingforumet har kanske redan sett mina planer på att dra ihop ett ERF- team 2006.
Men innan jag kan realisera den tanken så behöver jag lära mig ett och annat och jag kan inte tänka mig ett bättre sätt en att starta som "lärling" i något team.

Nu pratar jag om att hjälpa till med tankning, grilla burgare, resa o fälla tält, hålla ölen välkyld, höja stämningen i depån och peppa förare till stordåd.

Jag kan inte köra, jag kan inte meka och är allmänt kass på RR- slangen som snackas här i racingforumet men jag kan inte tänka mig ett bättre ställe att börja på än här.

Så... ni som känner att det behövs en extra hand hör av er!
Jag ställer upp på allt utom självmord....

De flesta team behöver hjälp, så det bästa du kan göra är att dyka upp på en tävling och erbjuda dem det.

Edit: oannonserad? Tankevurpa. Glöm det, visa intresse av att vilja hjälpa till istället. Snacka skit här, dyk upp på tävlingarna och visa dig vara en trevlig prick. När du har hängt i depåtälten ett tag har du koll på hur saker och ting går till, och kan börja hjälpa till lite mer.

Last edited:
Tack för tipset, låter trevligt att man är välkommen. :tummenupp
Men att dyka upp oannonserad o erbjuda sin hjälp... då känner man väl inte sig som en del av ett team?
Vill ju lära mig lite "bakom kulisserna" oxå så att vara med på förberedelserna inför racet är minst lika viktig för mig.
Snacka skit här och vara en trevlig prick är "my middle name" så den biten tror jag klaras av ganska lätt, värre är det då med "ha koll" biten!

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Tack för tipset, låter trevligt att man är välkommen. :tummenupp
Men då känner man väl inte sig som en del av ett team?
Vill ju lära mig lite "bakom kulisserna" oxå så att vara med på förberedelserna inför racet är minst lika viktig för mig.

Som sagt, det är enklare att komma in i gänget genom att bara vara trevlig och umgås med folket, både här och på tävlingar. De du kommer bra överrens med märker ganska snart om du är intresserad av att hjälpa till.

Tänk... den här tråden spårade ur på sex inlägg... :lol

Precis vad jag förväntade mig här i ERF forumet!

Som sagt, jag finns till förfogande för jobb i DEPÅN, kan inte, vill inte, får inte köra så den biten är snabbt avklarad.

Nr: 18 och GSXR1100R, eftersom ni är väldigt aktiva både här och på SH i övrigt så hjälper jag gärna till hos er. Tack för erbjudandet! :tummenupp Behovet av extrapersonal variarar säkert från race till race så jag kastar mig handlöst in där det bäst behövs.

P.S. Vem är lämpligaste lärare? Oscar, du får vara domare och avgöra detta. D.S.

Maverick_ou812 skrev:
P.S. Vem är lämpligaste lärare? Oscar, du får vara domare och avgöra detta. D.S.

Sorry att jag träder in här och svarar, men kunde liksom inte låta bli.

#18 är säkert bästa lärling av det tekniska, men i Mickes team lär du ha rejält kuligt och ständigt med en öl i handen :fyllisar + att du kommer att lärar dig en massa om depålivet (vilket jag uppfattade att det var vad du ville få ut av nästa säsong).

Micke, du kan sätta in pengarn på mitt konto nästa vecka, tack.

Åsa #96 skrev:
#18 är säkert bästa lärling av det tekniska, men i Mickes team lär du ha rejält kuligt och ständigt med en öl i handen :fyllisar + att du kommer att lärar dig en massa om depålivet (vilket jag uppfattade att det var vad du ville få ut av nästa säsong).
Hos Nr:18 går man LHS, inga misstag tolereras eftersom pallplatsen är A&O, hos oss råder ständig förvirring och tokmeck hela natten inför varje tävling

Pest eller kolera bara att välja.

:3freak

GSXR1100R skrev:
Hos Nr:18 går man LHS, inga misstag tolereras eftersom pallplatsen är A&O, hos oss råder ständig förvirring och tokmeck hela natten inför varje tävling

Pest eller kolera bara att välja.

:3freak
Sorry Micke, jag är som person helt knäpp o oförutsäglig...
Självklart har ERF Team "The Båtten is Nådd" en extra hjälpreda nästa säsong. Man ska ju lära av sina misstag heter det ju och jag kan inte förmodligen inte hitta ett bättre team att joina än detta isåfall!

P.S. LHS.... vad är det? Gissar på "lärlinghögskolan" D.S.

Maverick_ou812 skrev:
Så enkelt! Fan vad jag är korkad.... Tack för infon!
Du får börja som smörgåsnisse och jobba dig upp till tältresare/tankare.

:lol

glenoyne skrev:
Tjoa nästa gång ni ska till Sviestad!! Hjälper gärna till!!

Edit: Kanske inte körs långlopp på Sviestad?

MVH Martin
Nej det gör det inte :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma