Någon med 600cc som vill rejsa mot BMW (filmas)?

Kul "tävling" när man ställer en toktunad bil mot en sur 600...

Ladda upp en original literhoj och en originalbil för under miljonen så att det blir en ens rimlig jämförelse..

Eller är det inte lika kul att om ni inte kan säga att "vår pheta pil trog enn mottosykkell"?

Ladda upp en original literhoj och en originalbil för under miljonen så att det blir en ens rimlig jämförelse..

Eller är det inte lika kul att om ni inte kan säga att "vår pheta pil trog enn mottosykkell"?

Äh, 600 cc mot trimmad bil är coolt det med :banana

Är väll betydligt roligare att rejsa med två fordon som är någorlunda jämnsnabba än två fordon som råkar kosta ungefär lika eller är ungefär lika mycket modifierade...En ny Scania kostar typ. 1,5 millar men är ganska ointresant att axa ikapp mot en Porsche vid rödlysena.Svempas R999 har förmodligen kostat betydligt mer och är ju rätt så "tunad" men hade nog varit betydligt intresantare att rejsa mot en Porsche med:)

Hur har det gått ?
Har du hittat någon att piska... jag menar få pisk av..
Njae, nästan :) Kanske kan bli nåt i helgen??

Precis som Lokander skriver så är det väl roligast att jämföra hyffsat jämnsnabba fordon eller? Skulle du tycka det var kul att se en R1a mot en original Volvo V70 2,4? Nej tänkte väl det...eller du kanske tycker det är rimligt att jämföra 175hk @ typ 250kg mot 140hk @ 1600kg?:brinnerup

Och vem har sagt att han dragit en hoj med sin bil?

Njae, nästan :) Kanske kan bli nåt i helgen??

Precis som Lokander skriver så är det väl roligast att jämföra hyffsat jämnsnabba fordon eller? Skulle du tycka det var kul att se en R1a mot en original Volvo V70 2,4? Nej tänkte väl det...eller du kanske tycker det är rimligt att jämföra 175hk @ typ 250kg mot 140hk @ 1600kg?:brinnerup

Och vem har sagt att han dragit en hoj med sin bil?

Det är relevant för att mc bara är överlägsna i ett tävlingsmoment, nämligen prestande / krona.

Ställ vilken hoj som helst, tunad för hur mkt som helst mot en Bugatti Veyron eller en Pagani Zonda.. Också jetekul :gnissla

Raktframrace med syfte att se jämnvärdiga fordon är värdelöst o förberedelserna går ut på att hitta en hoj som är ungefär lika snabb som bilen (helst lite långsammare förmodligen). Grattis - Ytterligare ett sensationslöst youtubeklipp.

Det är relevant för att mc bara är överlägsna i ett tävlingsmoment, nämligen prestande / krona.

Ställ vilken hoj som helst, tunad för hur mkt som helst mot en Bugatti Veyron eller en Pagani Zonda.. Också jetekul :gnissla

Raktframrace med syfte att se jämnvärdiga fordon är värdelöst o förberedelserna går ut på att hitta en hoj som är ungefär lika snabb som bilen (helst lite långsammare förmodligen). Grattis - Ytterligare ett sensationslöst youtubeklipp.
Grus i vaginan?
Jag kommer ihåg när jag själv hade (för den tiden) snabb bil.
När man visste (på ett ungefär) hur man stod sig mot övriga fortåkare på fyra hjul, så blev det intressant att se hur man stod sig mot tvåhjulingarna.
Min Catalina höll jämnt mot en Z1a!
Fortfarande stolt.

Besvärar detta dig? :krama

Grus i vaginan?
Jag kommer ihåg när jag själv hade (för den tiden) snabb bil.
När man visste (på ett ungefär) hur man stod sig mot övriga fortåkare på fyra hjul, så blev det intressant att se hur man stod sig mot tvåhjulingarna.
Min Catalina höll jämnt mot en Z1a!
Fortfarande stolt.

Min visst kan jag hålla med; det är roligt att mäta krafter, jämföra snopp eller vad man nu vill kalla det.
Våran BMW kille i detta fall vet dock redan vart han står - en litershoj rår han inte på, en 750 cc får han pisk av ..... nu söker han en 600 som ska kunna förnedras på film. Funkar inte det sänker han väl bara till 500.
Oomtvistligt har han en gatbil "avdelning snabb". Säkerligen trimmad bortom det normala. Då blir det i mina ögon fel att ställa krav till potensialen hos sin motståndare. På gatan vinner den snabbaste - vid nattliga race får man inte ställa krav. Dar gäller bara upp till bevis. Klipper han inte litershojen får han trimma vidare ...... eller?:confused:

Wow, du har verkligen vaknat på fel sida senaste dagarna...

Sen behöver inte alla Youtube klipp innehålla sensationer. Det går göra saker utan att det blir CHOCK!!!, SENSATION!!, osv. (Iofs borde man kanske även berätta detta för kvällspressen som har en förkärlek för dylikt)

Min visst kan jag hålla med; det är roligt att mäta krafter, jämföra snopp eller vad man nu vill kalla det.
Våran BMW kille i detta fall vet dock redan vart han står - en litershoj rår han inte på, en 750 cc får han pisk av ..... nu söker han en 600 som ska kunna förnedras på film. Funkar inte det sänker han väl bara till 500.
Oomtvistligt har han en gatbil "avdelning snabb". Säkerligen trimmad bortom det normala. Då blir det i mina ögon fel att ställa krav till potensialen hos sin motståndare. På gatan vinner den snabbaste - vid nattliga race får man inte ställa krav. Dar gäller bara upp till bevis. Klipper han inte litershojen får han trimma vidare ...... eller?:confused:

Tror jag inte.
Syftet är att köra mot en modern 600 för att få en värdig motståndare.
Vore motivationen den som några här påstår, så vore det enklare att dra mot en strypt 125a, lägga ut filmen på dutuben med komentaren att det är en turbotrimmad busa som blir ägd.
Zatsymupparna reagerar inte.
Sporthojsmissbrukarna behöver man inte bry sig om, emedan de skulle argumentera även om det verkligen var en hayabusa med turbo, kompressor nitrometan och extra raketmotor som blev piskad.

Wow, du har verkligen vaknat på fel sida senaste dagarna...

Hmm... Nu ska jag säga nåt som jag aldrig kommer erkänna att jag var nykter när jag skrev.

Men det kanske är så, har nog fan varit jävligt bitter nån vecka nu :va

Jag TYCKER iofs fortfarande att det är en larvig tävling.. Hitta nån som kan köra och släpp ut den bland lite kurvor istället. Gasa rakt fram på den nivån är liksom bara en materialfråga, vilket gör att det som ovan skribent sa bara handlar om att hitta en hoj man kan slå för att kunna skryta om att man brassathellvett från en hoj!

Men jag ska packa lite flyttlådor istället, så får ni förnedra hur många ni vill :)!

Tjejen min kan nog tänka sig ställa upp mot betalning.. Nytaget körkort OCH en sur gammal 600. Då kan ni piska henne som FAAN!

Tror jag inte.
Syftet är att köra mot en modern 600 för att få en värdig motståndare.
Vore motivationen den som några här påstår, så vore det enklare att dra mot en strypt 125a, lägga ut filmen på dutuben med komentaren att det är en turbotrimmad busa som blir ägd.
Zatsymupparna reagerar inte.
Sporthojsmissbrukarna behöver man inte bry sig om, emedan de skulle argumentera även om det verkligen var en hayabusa med turbo, kompressor nitrometan och extra raketmotor som blev piskad.

Ta mig nu inte fullt seriöst hela tiden. Måste väl få retas lite.
Å andra sidan; vad är en värdig motsåndare? En man spöar? Det är ingen värdig motståndare utan en given förlorare. Värdig, jo självklart men som jag fattar det er hela poengen att göra en skrytfilm att lägga på tuben.
Finns det något annat syfte? Att räjsa mot "en 600" ...... vad betyder det?
Det är skillnad på en gammal Bandit eller Diversion 600 och t.ex min Fz6. Finns mycket grymmare 600 kubikare också ......
Tips! Räjsa mot en ZX12R - få pisk, lägg ut filmen på Youtube; "BMW'N FÅR PISK AV EN 1200", leta upp en gammal FJ1200, spöa den och skriv som titel på filmen ni lägger ut på tuben att "NU TOG BMW'N 1200'AN" ......... respekt i Zatzygänget och bland Bilsports läsare.:D
Funkar fint, vet ja'!:tummenupp

Jaha, så då ska man jämföra pengarna menar du?
Fattar inte vad problemet är att testa gasa mot olika bilar och hojar för att se utgången? Jag tycker det är kul gasa iaf men man är väl olika :)
Pratar du om mig nu? Jag har inte kört mot nån 750cc och söker inte nån att piska, utan jag vill bara jämföra mot lite olika hojar (och bilar) för skoj skull.
Ställa krav? Du säger ju själv att på gatan vinner den snabbaste, tänk om jag hamnar bredvid en CB250 då? Får jag inte gasa då för att det är ojämnt?:banana
Hmm... Nu ska jag säga nåt som jag aldrig kommer erkänna att jag var nykter när jag skrev.

Men det kanske är så, har nog fan varit jävligt bitter nån vecka nu :va

Jag TYCKER iofs fortfarande att det är en larvig tävling.. Hitta nån som kan köra och släpp ut den bland lite kurvor istället. Gasa rakt fram på den nivån är liksom bara en materialfråga, vilket gör att det som ovan skribent sa bara handlar om att hitta en hoj man kan slå för att kunna skryta om att man brassathellvett från en hoj!

Men jag ska packa lite flyttlådor istället, så får ni förnedra hur många ni vill :)!

Tjejen min kan nog tänka sig ställa upp mot betalning.. Nytaget körkort OCH en sur gammal 600. Då kan ni piska henne som FAAN!
Tävling? Vilka är det som tävlar? Och vem är det som skryter?

Vill du köra fort på kurviga vägar mot en bil så är det bara lägga upp en tråd om det, finns säkert nån som hakar på!
Om jag ska köra riktigt fort i kurvor vill jag nog helst köra på en bana.

Shit...se det för vad det är! En kul grej :) Vissa här är ju värre än den värsta moraltant på Zatzy ;)
Eller är ni rädda att få pisk? :D

Varför skulle någon med självakting vilja "rejsa" mot en pissig, sketen Turkmobil ? Skulle det vara fråga om en nyare Sti, Evo, cool Skyline, AMG, Brabus, trimmad Charger, Porsche eller något annat med stil vore det en annan sak, men en gammal risig, lågbudget pissbil ? Bara att ställa upp vore att sänka sig rejält he he...Tror inte någon med värdig hoj vill se den bredvid en kass Turkmobil på youtube eller någon annanstans. Det är som att gå in på en krog i skitförort och beblanda sig med pöbeln. Så ser jag på det...

Last edited:

Med det resonemanget så är det ingen ide att rejsa över huvud taget om man vet att man inte är "snabbast"?För om man vinner är det ändå bara pga. klent motstånd...
Ingen skulle väll komma på tanken att ställa upp med en Volvo 142a med en 300hk B21turbo i en tävling mot 1000hks breddäcksbilar, utom möjligen för att fylla ut stegen, men likt förbannat kan den vara vass i små lokala uppgörelser mot cippade Imprezor och vässade 940 turbosar.Alltså väljer man att ställa upp i sånna tävlingar där man tror att man kan ha en chans.

Jag har själv rejsat med en överlastad LT35:a mot en Polo 1,1 eller nåt sånt.Säkert också en oretvis gämförelse då LT:n kostar betydligt mer än Polon....Jag tog nån meter i starten och behöll ledningen hela 1:an (som på en LT35:a betyder rask promenadtakt typ:D) på 2:an kröp Polon förbi, för att sedan öka avståndet snabbare och snabbare ju fortare det gick.Ett rysligt rafflande rejs var det i alla fall:D Klart jag hade kunnat rejsa mot Imprezan som vann tävlingen, men det kändes lixom inte så intresant....

Varför skulle någon med självakting vilja "rejsa" mot en pissig, sketen Turkmobil ? Skulle det vara fråga om en nyare Sti, Evo, cool Skyline, AMG, Brabus, trimmad Charger, Porsche eller något annat med stil vore det en annan sak, men en gammal risig, lågbudget pissbil ? Bara att ställa upp vore att sänka sig rejält he he...Tror inte någon med värdig hoj vill se den bredvid en kass Turkmobil på youtube eller någon annanstans. Det är som att gå in på en krog i skitförort och beblanda sig med pöbeln. Så ser jag på det...

Saltängen 4 life maddafakkahh :D

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...