Någon med 600cc som vill rejsa mot BMW (filmas)?

Det brassade ut gött ljud från Ducatin när han växlat ner två ggr och gav full patte ;)

Det där lätt för lite om han gav på fullt....den där 1098 måste gå väldigt dåligt om han gav på fullt också....ser inte ut som han ville raca tyvär.....jämför man hojen mot de övriga bilarna så acc har väldigt dåligt.

Visst går bilen bra!...men ärligt talat hojen försökte inte änns köra ifrån annars hade han inte släpt så där tidigt m.m.

Tyvär bor jag lite långt upp i landet annars har jag lätt ställt upp...kan va kul att jämföra hur din bil går jämfört med en Supra 550hk+ den borde gå lite bättre tycker jag :), Supran räckte inte till mot min slöa v-twin ivarjefall.

Jag kan leka med dig i kväll om du vill. :tummenupp
Tid o plats ?

Din zx10r borde bli en bra hoj att testa mot bmw bilen :) , 600hk+ Ford Cose räcker inte till mot den hojen ivarjefall vad jag vet :)...men bmw bilen har ju några pollar till :)

Last edited:
Tyvär bor jag lite långt upp i landet annars har jag lätt ställt upp...kan va kul att jämföra hur din bil går jämfört med en Supra 550hk+ den borde gå lite bättre tycker jag :), Supran räckte inte till mot min slöa v-twin ivarjefall.

Då hade föraren garanterat polio i benet eller så har bilen inte +550hk.

Jag vill jag vill jag vill men jag har ingen hoj :( nån som lånar ut så jag får gassa av mig mot BMW lite :yoparty :Bugar

Då hade föraren garanterat polio i benet eller så har bilen inte +550hk.

Naaa...tro mig han höll fullt :) , och den hade säkert 550hk+ racet va jävligt jämt till 250km/h sen släpte han av och det gatt jag göra med eftersom jag låg bakom honom.

Jag kan leka med dig i kväll om du vill. :tummenupp
Tid o plats ?
Cool! inte för att jag kommer ha nån chans men kul ändå =) Kan nog lite senare ikväll om det funkar? Annars i morrn?
Du känner ingen med en 600? =)
Bilen går bra, men du drar knappast en literhoj, hur mycket du än vill det.:krama

Det vet jag väl, men kul att gasa ändå =)

Om någon är intreserad av att kolla på Street Race så verkar det som att dom ska köra Mid Swed Open nu till helgen.Var ett väldigt potent startfält förra året, hoppas det blir lika potenta bilar i år.Bara bilar dock (tyvä:)r).

Naaa...tro mig han höll fullt :) , och den hade säkert 550hk+ racet va jävligt jämt till 250km/h sen släpte han av och det gatt jag göra med eftersom jag låg bakom honom.

Nu finns det ju bromsade hästar och "Bilsport hästar"! Jag gillar alla dessa annonser med CA 700 hästar .... gissa och drömma kan alla göra!
Hur kan den SÄKERT ha 550 pållar?
Är dom bromsade köper jag det (även bromsbänk ger olika siffror - mest till för att optimera motorer med), är det gissningar ska man alltid dra av en hel hög mulåsnor .......::confused:

Nu finns det ju bromsade hästar och "Bilsport hästar"! Jag gillar alla dessa annonser med CA 700 hästar .... gissa och drömma kan alla göra!
Hur kan den SÄKERT ha 550 pållar?
Är dom bromsade köper jag det (även bromsbänk ger olika siffror - mest till för att optimera motorer med), är det gissningar ska man alltid dra av en hel hög mulåsnor .......::confused:

Det stog bänkade 550hk+ men vad vet jag men det gick jävligt bra ivarjefall....sen går min hoj inte dåligt för att va en slö v-twin det kanske han med den gröna zx12r(i dalarna trakten) kan intyga om han finns här på sporthoj... han vart nog lite förvånad när han inte lyckades skaka av mig i sommras på en lång raka...jag vart lite förvånad också men vissa dagar värkar hojen gå som den ska göra :).. För övrigt så har jag gasat mot lite av varje på autobhan m.m i sommras.

Det stog bänkade 550hk+ men vad vet jag men det gick jävligt bra ivarjefall....sen går min hoj inte dåligt för att va en slö v-twin det kanske han med den gröna zx12r(i dalarna trakten) kan intyga om han finns här på sporthoj... han vart nog lite förvånad när han inte lyckades skaka av mig i sommras på en lång raka...jag vart lite förvånad också men vissa dagar värkar hojen gå som den ska göra :).. För övrigt så har jag gasat mot lite av varje på autobhan m.m i sommras.

Som på gamla goda tiden när Jesus gick i knäbyxor; alla Amazoner med dubbla Webrar, R-kam och steg2 topp hade 180 hästar. Rätt trattar = 190 hästar... eller hur?!
Nej, hela debatten kring bil vs. hoj är utan rot i verkligheten. Det finns ingen hoj som slår världens snabbaste bil i toppfart - aldrig! Det finns inga sportiga gathojar som spöar riktigt sportiga gatbilar på kniksiga Musse Pigg vägar - aldrig! Å andra sidan finns det inga gatbilar någon utav oss har råd att köpa som gör 0-100 på 3 sekunder eller mindre och fortfarande duger på långa semesterresor - aldrig!
Att bjuda in en sekshundring för att räjsa mot en trimmad Bajer är väl bara något man gör därför att man vet vart limiten ligger för tysken; alla 600 han mött har han spöat - från 750 och uppåt åker han på pisk :arsele.... inget man vill ha på skrytvideo, eller hur .................. skojar bara!:D

Och jo - jag har en 600a. Men nej - jag ställer inte upp!
Fast detstår ju även en FZR1000 i garaget ........ nej, jag är för gammal och feg och tycker inte om att förlora.

Last edited:
Som på gamla goda tiden när Jesus gick i knäbyxor; alla Amazoner med dubbla Webrar, R-kam och steg2 topp hade 180 hästar. Rätt trattar = 190 hästar... eller hur?!
Nej, hela debatten kring bil vs. hoj är utan rot i verkligheten. Det finns ingen hoj som slår världens snabbaste bil i toppfart - aldrig! Det finns inga sportiga gathojar som spöar riktigt sportiga gatbilar på kniksiga Musse Pigg vägar - aldrig! Å andra sidan finns det inga gatbilar någon utav oss har råd att köpa som gör 0-100 på 3 sekunder eller mindre och fortfarande duger på långa semesterresor - aldrig!
Att bjuda in en sekshundring för att räjsa mot en trimmad Bajer är väl bara något man gör därför att man vet vart limiten ligger för tysken; alla 600 han mött har han spöat - från 750 och uppåt åker han på pisk :arsele.... inget man vill ha på skrytvideo, eller hur .................. skojar bara!:D

Och jo - jag har en 600a. Men nej - jag ställer inte upp!
Fast detstår ju även en FZR1000 i garaget ........ nej, jag är för gammal och feg och tycker inte om att förlora.

Problemet jag har märkt av är att oftast så är tillfällena väldigt få att kunna köra över 250+ eftersom det är mycket trafik m.m. Så oftast ger sig bilen innan det går fortare eftersom det är något i vägen eller vägen börjar svänga.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025