Någon med 600cc som vill rejsa mot BMW (filmas)?

varför vill de ha en 600cc med ? så de får någon å piska övh eller? :P

låter mäkta töntigt med rakfram race...

låter mäkta töntigt med rakfram race...

För vanliga hojägare med originalhojar/bilar är det kanske lite töntigt. Man har man skruvat ihop ngn bil/hoj själv som man moddar varje vinter. Då är det emellanåt kul att testa lite. Precis som vid bänkning

Finns det någon möjlighet att se detta live? Med stående start ligger mina pengar på bmw (mot 600) dock beror mkt på hur lång sträcka ni kommer köra! Stående kommer du alltid ta bågen i starten men 1000cc kommer piska dig mellan 100-250!

Nja... En R6a från 99 gör 0-100 på 3,4s... En ZX6R -07 gör 0-200 på 9,9s. Så någon självklar match tycker inte jag det borde vara, inte stillastående iaf.

Kör längs en kanal så kan Jürgen piska er alla med tändkulan!

Küken :( jag trodde det var imorgon onsdag. Jag ska se om jag hinner, jag ska på med avgas, tank och skorstenar efter ventiljobbet, sedan ta en provtur och se att det låter bra. Först därefter vet jag om jag är redo. Men du kanske kan PM:a mig om du får tag på adressen. Jag kommer förstås dit ensam isf. Har jag inte fått ihop hojen dyker jag inte upp.
Nisse kollar säkert den här tråden, så blir det något så hör han kanske av sig. Sådana här saker har dock en tendens att rinna ut i sanden. Vi får väl se hur det blir...

Trodde det gick långsammare men då finns det plötsligt inte en snöbollschans i hvete för bilen:yoparty enda chansen är toppfarten för bmw:n!

risken att föraren som ställer upp på denna utmaning klarar av att prestera de angivna siffrorna är inte särskilt hög ;)

men ta en man som erkänt kan starta, t.ex. svensken, så ska det bli intressant att se hur det går om han får köra på en 600-klubba :)

vad sitter det för sulor på bilen, m/t et?

Det lär inte bli något rejs från stillastående, det är för många variabler som diffar för att det ska kunna bli rättvist, men jag ställer upp på det med om Nisse är sugen. Allt kommer ju som sagt filmas så det kan ju vara kul för jämförelsens skull. Rakt fram, eller så rakt det nu blir på motorvägen, är det som gäller. Ingen av oss har vunnit några internationella mästerskap i banracing så att jämföra varvtider är inte speciellt jämförelsebart.
Det vor ekul om någon 600cc ville hänga på eftersom upprinnelsen till det hela var en tråd som handlade om att en zatzymedlem ansåg att en bmw 540 med 650hk är snabbare än en R6a, och hans kompis med nytaget körkort och självförtroendet på topp tror att R6an spöar skiten ur bilen. Trådskaparen är inte Nisse och hans bil levererar inte 650hk men jag har hört om 480 bänkade hästar vilket lär röra på sig utav fan i en bil som väger 1300kg. Tid och plats är inte bestämt än, men jag gissar att vi möts runt 20-21 tiden och hittar något bra ställe.

För vanliga hojägare med originalhojar/bilar är det kanske lite töntigt. Man har man skruvat ihop ngn bil/hoj själv som man moddar varje vinter. Då är det emellanåt kul att testa lite. Precis som vid bänkning

men då ska ju hojjarna också vara tok trimmade med turbo å grejjer.. annars är de ju inte lika utgångslägen på byggena.

men då ska ju hojjarna också vara tok trimmade med turbo å grejjer.. annars är de ju inte lika utgångslägen på byggena.

Varför då? Det handlar inte om att se vad som är snabbast, bil vs mc. Det hela handlar om hur mycket en 600 cc kan sätta emot en hyfsat lätt bil med mycket hk när farten blir hög.

Varför då? Det handlar inte om att se vad som är snabbast, bil vs mc. Det hela handlar om hur mycket en 600 cc kan sätta emot en hyfsat lätt bil med mycket hk när farten blir hög.

fortfarande fel å jämföra en toktrimmad bil med 2st standard hojjar.

EDIT: de är ju klart en 600cc får de tungt mot en turbo bil på 400+ hk

Det lär inte bli något rejs från stillastående, det är för många variabler som diffar för att det ska kunna bli rättvist, men jag ställer upp på det med om Nisse är sugen. Allt kommer ju som sagt filmas så det kan ju vara kul för jämförelsens skull. Rakt fram, eller så rakt det nu blir på motorvägen, är det som gäller. Ingen av oss har vunnit några internationella mästerskap i banracing så att jämföra varvtider är inte speciellt jämförelsebart.
Det vor ekul om någon 600cc ville hänga på eftersom upprinnelsen till det hela var en tråd som handlade om att en zatzymedlem ansåg att en bmw 540 med 650hk är snabbare än en R6a, och hans kompis med nytaget körkort och självförtroendet på topp tror att R6an spöar skiten ur bilen. Trådskaparen är inte Nisse och hans bil levererar inte 650hk men jag har hört om 480 bänkade hästar vilket lär röra på sig utav fan i en bil som väger 1300kg. Tid och plats är inte bestämt än, men jag gissar att vi möts runt 20-21 tiden och hittar något bra ställe.

Ok, det var ju väntat :hihi
Är det samma Nisse järnet som är reggad här? http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=546

/J

fortfarande fel å jämföra en toktrimmad bil med 2st standard hojjar.

EDIT: de är ju klart en 600cc får de tungt mot en turbo bil på 400+ hk
Äh, det är ju bara en rolig jämförelse. Inget att ta så allvarligt. Bara kul att se skillnaderna. Du ska nog se att Oljekylds GSX-R står sig ganska bra.:tummenupp

Äh, det är ju bara en rolig jämförelse. Inget att ta så allvarligt. Bara kul att se skillnaderna. Du ska nog se att Oljekylds GSX-R står sig ganska bra.:tummenupp

jo 1000cc har ju mer botten drag en 600 måste man piska ordentligt.

Vart ska jag någonstans??? Skulle nog kunna ställa upp med r6:an...
Skicka PM om de är intressant..

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2